Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2873033
...namelijk dat honden elkaars kots opeten. Vanavond was het weer eens zover: Scotch was niet te spreken over het hart dat hij had vanavond in zijn bak vond en besloot dat hij de nacht zonder ging doorbrengen. Wurghh, alles weer naar buiten, de lekkere dingen (ganzenvlees en reeribjes) eruitgepikt en weer opgegeten en de rest (dat hart dus) gewoon laten liggen. Max is er dan altijd als de kippen bij en die slobbert de kots zonder met de ogen te knipperen naar binnen. Ik blijf dat een vreselijk vies gezicht vinden, terwijl ik na bijna vijf jaar barfen van weinig dingen meer draaierig word.

Een mens die het braaksel van een ander mens zou opeten, zou tegen wil en dank zelf ook gaan overgeven, lijkt me. Of hij nou zijn best doet het lekker te vinden of niet, die reflex zit denk ik in ons lichaam ingebakken. Hebben honden die reflex niet? (Blijkbaar niet, nee. ::)) Waarom doen honden dat? Max had vijf minuten daarvoor zo'n 850 gram barf weggewerkt, dus honger had hij niet. Honger heeft hij al niet meer gekend sinds wij hem bijna tien jaar geleden op straat aantroffen in Portugal en meenamen naar huis. Smaakt de kots van een andere hond soms zoet of anderszins lekker? Of is het echt een kwestie van: wat ik heb, dat heb ik, en wie weet wanneer ik weer iets te eten krijg?

(Ik weet niet of het hier goed staat of dat het naar de bar moet, maar dat regelen de moddekes wel.)
#2873039
Ja echt smerig, hier gebeurt het net zo, bij de honden dan, de katten doen het niet. Als er een kotst dan ruikt de ander er even voorzichtig van een afstandje aan, trekt met zijn rug, rilt met zijn staart, draait zich voorzichtig om en gaat walgend weg,

Honden daarentegen slobberen lekker de kots van andere honden oo, niet altijd maar wel vaak. Kweenie of het zoet of zuur is, ik denk zuur. Misschien vinden zij het lekker of gezond, weet ik veel, omdat het al enigzins is voorverteerd? net zoiets als moeders doet met pups?
#2873130
Als ze hier aan het kotsen gaan is het meestal omdat ze te gulzig hebben gegeten, dus dan komt het er binnen 10 minuten uit en bijna net zoals het erin is gegaan, met enkel wat extra slijm.
Ik vind het ook erg goor, maar vind het net zo ranzig om het op te moeten ruimen en goed vlees weg te moeten gooien, dus ik draai me gewoon even om tot ze er klaar mee zijn.  :o
#2873142
:o Nouuu mijn katten doen dat wel, het is haast knokken om de kots ::)
De oudste is daar heel erg in, die gunt de kotser totaal geen ruimte om te kotsen, die hangt echt vast aan de bek om maar niets te hoeven missen. Ik merk dus ook aan die kat dat we een kotser hebben, die heeft dat eerder door dan ik.
Als het eten er nog niet zo lang inzit laat ik de kotser, indien hij/zij dat zelf wil het weer opeten, is het al een paar uur/flink wat uur in de maag geweest, dan probeer ik dat te voorkomen. Maar ook 1 hond die tijdens het kotsen al weer begint te eten ::)

Ik heb er niet zo veel moeite mee, ik kijk gewoon ff de andere kant op.
#2873183
Hmmmmm. Maar honden kotsen toch niet alleen als het bedorven was of als ze ziek zijn, meestal te gulzig oid, en vrij snel na het eten. Worden ze niet ook zo gevoed door ma als ze pups zijn, natuurlijk gezien? Lekker een beetje voorverteerd.
Hier doen ze dat ook, ook wel eens hun eigen, vind het wel handig hoef ik minder op te ruimen, lekker praktisch  :P

Maar volgens mij doen ze dat niet persee alleen als ze barf eten
#2873186
Kaio schreef: Hmmmmm. Maar honden kotsen toch niet alleen als het bedorven was of als ze ziek zijn, meestal te gulzig oid, en vrij snel na het eten. Worden ze niet ook zo gevoed door ma als ze pups zijn, natuurlijk gezien? Lekker een beetje voorverteerd.
Hier doen ze dat ook, ook wel eens hun eigen, vind het wel handig hoef ik minder op te ruimen, lekker praktisch  :P

Maar volgens mij doen ze dat niet persee alleen als ze barf eten
Mijn idee  :biggrin2: vooral als het een zalmmaaltijd is!
#2873546
sylvi@ schreef: :o Nouuu mijn katten doen dat wel, het is haast knokken om de kots ::)
De oudste is daar heel erg in, die gunt de kotser totaal geen ruimte om te kotsen, die hangt echt vast aan de bek om maar niets te hoeven missen. Ik merk dus ook aan die kat dat we een kotser hebben, die heeft dat eerder door dan ik.
Als het eten er nog niet zo lang inzit laat ik de kotser, indien hij/zij dat zelf wil het weer opeten, is het al een paar uur/flink wat uur in de maag geweest, dan probeer ik dat te voorkomen. Maar ook 1 hond die tijdens het kotsen al weer begint te eten ::)

Ik heb er niet zo veel moeite mee, ik kijk gewoon ff de andere kant op.
;D ;D Ik heb beeld! :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door