Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Helen44
#2873061
Helaas heeft Pika vannacht weer gespuugd en voelt zich niet lekker..weet gewoon niet meer wat ik moet doen, het ging juist stuk beter, ze wilde weer eten had paar dagen niet gespuugd maar nog wel spuitpoep,... nu dus spuitpoep en overgeven :-[
Vannacht maar twee tabletten cerenia in keel geduwd... okugest werkt blijkbaar niet....
wat kan ik nu nog proberen, behalve weer naar dierenarts....
Begin steeds meer idee te krijgen dat ze geen rauw vlees meer wil en/ of  niet meer verdraagt....alsof maag/darmen er niks meer mee kunnen zeg maar...of toch nog steeds allemaal virus-gerelateerd.....of toch iets heel anders aan de hand.... :(
Zal ik carnibest rollen gaan geven, even stapje terug,.... nou,... eerst maar kijken of ze überhaupt wat wil eten.... en maar probiotica gaan starten??
manlief roept al twee weken ; ga terug naar brok...is ervan overtuigd dat het met barf te maken heeft... ook geen pro-vers da of holistisch da hier in de buurt en financieel ook even lastige tijd nu...
word er langzamerhand zelf misselijk van...
Door Lizzy
#2873077
Als je er van overtuigt begint te raken dat hij niet tegen rauw vlees kan, waarom ga je dan geen maaltijden voor hem koken? Als dat niet direct beter gaat, ging ik terug naar de DA (naar een andere want tot nu toe - hoewel ik er vanaf hier natuurlijk niet echt over kan oordelen - heb ik er niks spectaculairs van gezien).
Gebruikersavatar
Door doranto
#2873920
Hoe gaat het vandaag met Pika?
Heb je al wat pens geprobeerd?
Harrie heeft gisteravond en vanmorgen weer wat meer gegeten en dat is er ook in gebleven.
Alleen heeft hij nog waterpoep.
Ik geef nog steeds Okugest en bied 's-morgens en 's-avonds pens aan met wat gemalen vleesbot.
Ben nog steeds druk aan het duimen voor Pika en de andere hondjes!
:duimen: :duimen: :duimen: :duimen:
Door Lil
#2874030
Sluit me bij de voorgangers aan. Op zoek naar een kundige da en daar heel snel naar terug en als je denkt dat rauw niet verdragen wordt (ik heb wonderbaarlijk genoeg hier zo'n geval. Staat al jaren op rauw en nu braakt hij ervan) dan zou ik koken.
Gebruikersavatar
Door Helen44
#2874062
Hoi hoi, gelukkig gaat het met Pika een stuk beter :D  ze heeft niet meer gespuugd, denk dat het vd week een toevalstreffer is geweest ; toch wat verkeerd gevallen qua spiervlees/ wellicht te veel gegeven... :-\  maar ik was gelijk in paniek.... ze is nu een stuk enthousiaster, wil graag eten,... haar eetlust lijkt weer helemaal terug, ze is zelfs teleurgesteld lijkt wel dat ze nog maar zo weinig krijgt ipv bak vol... en haar ontlasting was vandaag vla ipv spuitpoep, ben gisteren begonnen met kleine beetjes psyllium husk en probiotica van solgar.....
Heb goede hoop dat het nu echt goed gaat komen!!! Maar blijf nog voorzichtig met hoeveelheid voer, ze krijgt nu spiervlees en pens... en geen okugest meer...durf nog niet echt bot te geven...halve kipvleugel maximaal en platgeslagen....
Ik hoop voor Harry en alle andere honden die met dit virus kampen dat ze snel weer opknappen... ook voor de baasjes.... het is zo slopend en frustrerend om je hond als zo'n zielig hoopje te zien liggen...vd week had Pika tijdens slaap ontlasting zelfs laten lopen,  :yucky: zo dun was het... en dus weer ruimen en badderen...
Ik vraag me trouwens af of het nog wat zegt over de weerstand van alle honden die ziek zijn geworden vh virus...had het dan veel eerder bij mijn andere hond Sofie verwacht ; net uit asiel, stress,.. pas op barf, nog aan ontgiften....of zal het net als bij mensen zijn ; je kan nog zo gezond leven, wil niet zeggen dat je nooit ziek wordt...

Toi toi toi allemaal en ontzettend bedankt voor alle tips en support... :)
Gebruikersavatar
Door doranto
#2874145
Fijn dat het met Pika weer wat beter gaat!
Heeft het duimen toch geholpen  :)
Harrie is als het goed is nu ook langzaam maar zeker weer aan het opkrabbelen.
Nu maar hopen dat de anderen het niet ook krijgen!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door