Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Buran en Co
#2872669
Een goede vriendin van mij heeft haar labrador onlangs in moeten laten slapen en wil nu toch graag weer een labrador pupje. Ze heeft een nestje op het oog en we gaan er waarschijnlijk samen heen als het klikt aan de telefoon. Nu weet ik dat er veel gezondheidsproblemen heersen in het ras. Kunnen jullie mij helpen met het opstellen van een lijstje met vragen/aandachtspunten op dit gebied? Dus bijvoorbeeld welke onderzoeken geadviseerd worden?

Dank alvast, zeker ook namens mijn vriendin!
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2872945
Misschien een idee om op de site van NLV te lezen over de aandoeningen?
https://www.nlv.nu/rasengezondheid/gezo ... derzoeken/
Op de site is er nog meer te lezen.
Niet alleen letten op de papieren van de teef, maar ook de gezondheidsuitslagen vragen van de reu en bekijken of beide wel recent zijn, dus niet verlopen.
Bij welke fokker gaat ze kijken, ben zelf een labgek, en druk aan het kijken als er ooit weer een pup komt bij welke fokker ik zou willen gaan kijken?(mag ook via pb hoor, ben nieuwsgierig naar welke fokker/nest haar interesse uit gaat)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2873007
Op de site van NLV staat bij de geboorte en dekberichten al best wat over uitslagen van de onderzoeken. Verder hebben wij veel gezocht op internet en zo kwamen we berichtjes tegen op diverse fora van mensen die bij de fokker die wij op het oog hadden een pup hadden gekocht en deze gezond en fit 12, 13 en 14 jaar zijn geworden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door