Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2872502
Lizzy schreef: Het modder waar ik hier doorheen moet banjeren is zo diep, dat loopt soms zelfs m'n hoge laarzen in. Dat gaat niet vliegen, wandelschoenen, helaas. Dit is zo'n beetje het gemiddelde terrein waar wij lopen:

Afbeelding
Ohw nee, dat gaat niet met wandelschoenen. Maar als zulke dure laarzen al zo snel kapot zijn, dat kan niet goed zijn.
Je verzorgd ze goed dus daar kan het niet aan liggen. Misschien zijn goede rubberen laarzen een optie? (al zou ik er zelf nooit op lopen)
Maar ja, die verlies je misschien wel in de blubber. :-\
#2872504
henneke schreef: ja daar zitten dus dezelfde scheuren in op die knik als bij die van Lizzy , dat zou toch niet zo moeten zijn  :-\
Maar die zitten er pas sinds dit jaar in en ik heb ze al een kleine 7 jaar... En ik heb pas sinds een paar weken vochtige plekken bij een blubber pad... En echt scheuren zijn het trouwens niet..

Edit.... Trek ze net aan om het bos in te gaan.. En zie nu inderdaad dat er ook kleine scheurtjes inzitten in die knik.. Maar goed dat is dus nieuw en zal vast verklaren waarom ik vochtige voetjes krijg..
Laatst gewijzigd door *Marieke* op wo 12 feb 2014, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#2872508
Lizzy schreef: Dat meen je niet?!

En dan worden ze ook nat en modderig, elke dag?

En het merk  ???

Waar vet je ze mee in?
Het zijn die dingen van de anwb. en ja ik draag ze het hele seizoen en ze worden natuurlijk niet iedere dag nat en modderig, want het is niet iedere dag nat en modderig weer. Vet vet, watvoor vet....uhhh, laarzenvet Afbeelding

Maar als ik het zo lees hebben mijn laarzen het dus best slecht bij mij  :biggrin2: Maar goed, ze gaan dan max. 3 jaar mee. Eén keer scheurde er een laars compleet van de zool af na 1 jaar en die heb ik volgens garantie helemaal vergoedt gekregen.
#2872511
Tja ik loop/wandel ook in die blubber zooi... Ik kan niet lopen op laarzen, dus ik loop op mijn Hanwag wandelschoenen.
En ja, die lopen soms nog net niet vol.... maar ik cross dan gewoon door de bosjes waar het wat droger is...
En ik heb een wandelbroek, die na het wandelen helemaal onder de blubber (spetters) zit en aan de onderkant nat is, die trek ik uit en doe ik weer aan als ik daar weer ga wandelen...
Mijn wandelschoenen spoel ik af als ze erg vies zijn (2 of 3x per week) en laat ik in de kamer drogen en gaan gemiddeld 2 jaar mee- intensief gebruikt....
#2872514
Zet je ze niet te warm weg lizzy? Ik heb dezelfde laarzen (al een jaar of twee) maar loop niet in een meter diep bagger.. wat jij ermee doet kun je ze elke dag wel gaan schoonmaken en invetten... ik zou die laarzen niet meer hiervoor gebruiken vind t zonde.. die dingen zijn zo duur..
#2872518
Verzorgen? Van je laarzen? *krabt zich achter het oor*

Tja, ik heb al meer dan drie jaar hetzelfde paar Aigle Parcours Iso. Eén keer ingesmeerd, omdat het smeersel er gratis bij geleverd was. Ik woon in die dingen, van september-april. Waarom bevielen jouw Aigles niet?
#2872529
Ik ben helemaal klaar met Dubarry. Net weer een paar weg gegooid. Duur en net als Lizzy zegt, ze gaan na een maand of 6- 7 kapot ondanks alle goede zorgen. Ik heb nu al een poos de horka kensingtons, die lijken erop, maar zijn een stuk voordeliger en ze blijven so far so good heel. Muckboots voor het zware werk en daarnaast heb ik een stel fijne wandelschoenen aangeschaft van Dogwalker, niet bepaald elegant maar ze zitten als slofjes en zijn ook waterdicht.
#2872588
Lizzy schreef: Verzorg ik ze te goed ofzo?
Zou best eens kunnen, het leer wordt er zacht van en droogt vervolgens denk ik uit...

Ik maak ze af en toe schoon met water en dan een vuilafstotende spray er over. Meer niet, heb ze wel eens ingevet met leervet, maar daar vond ik ze alleen maar van achteruit gaan...
En ik heb anwb laarzen, niet de besten ;) (loop er niet elke dag op, ik denk 5 - 6 keer per week, of het moet echt koud weer zijn. Heb ze nu bijna 2 jaar.
Door Lil
#2872605
Bij mijn kistjes werd gezegd dat als ik wilde dat ze snel kapot gingen dat ik ze veel moest vetten. Van vetten wordt het leer week en zacht en dan scheurt het sneller.

Ik heb een dergelijk iets met steeds op de loopknik kapot scheuren eens met wandelschoenen gehad. Alles geprobeerd (ik poets nooit dus na de eerste keer wel gaan poetsen en het ging toen 1 maand eerder stuk). Wat bleek: ze pasten gewoon niet goed genoeg. Het zat op dat punt te ruim om mijn voet, waardoor het leer zo brak.
Door Lil
#2872620
Lizzy schreef: Nee, ze staan niet te warm. Ze staan gewoon in de kamer of keuken, niet in de buurt van de verwarming. En ik gebruik alleen Dubarry onderhoudsspullen :-\. En volgens mij passen ze perfect.
Dan klinkt het alsof ze niet de kwaliteit leveren die ze beloven.  :-\
#2872629
Ik heb mijn Dubarry's ook al jaren! En ik spoel ze, als ze echt heel vies zijn dus niet elke dag, gewoon af onder de kraan. Vervolgens laat ik ze drogen en zo af en toe vet ik ze in. Ik vind het de beste investering ooit  ;). Ik twijfel wel heel erg of ik ze ga laten verzolen (kost een aardige duit...) of dat ik een keer nieuwe koop...
#2872631
Lil schreef: Bij mijn kistjes werd gezegd dat als ik wilde dat ze snel kapot gingen dat ik ze veel moest vetten. Van vetten wordt het leer week en zacht en dan scheurt het sneller.

Ik heb een dergelijk iets met steeds op de loopknik kapot scheuren eens met wandelschoenen gehad. Alles geprobeerd (ik poets nooit dus na de eerste keer wel gaan poetsen en het ging toen 1 maand eerder stuk). Wat bleek: ze pasten gewoon niet goed genoeg. Het zat op dat punt te ruim om mijn voet, waardoor het leer zo brak.
Dit intrigeert me wel moet ik zeggen :g:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door