Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2872455
En ja hoor, het is weer zover, mijn zoveelste paar Dubarry laarzen naar de knoppen. Leer is gescheurd, precies in de "loop knik". En dat is nu volgens mij de... derde of vierde keer. Dit paar is nu 7 maanden oud. Ik heb ze netjes verzorgd (ingesmeerd met Dubarry-creme, schoon gemaakt, ingespoten, de hele mikmak). Dus ik moet er weer mee terug. Maar goed, je komt met je leren laarzen thuis. Onder de modder. En nat. Wat doe je?

Je spuit ze schoon met water? Elke dag, dag in dag uit? En eens in de week (ofzo) verzorg je ze?
Je maakt ze niet schoon maar laat ze drogen, niet bij de verwarming?
Je maakt ze eens in de week schoon?
Je maakt ze eens in de twee weken schoon, smeert ze in en spuit ze in?
Je doet niks en trekt ze de volgende dag gewoon weer aan?
Iets anders?

Ik weet het niet meer. Ik heb nu echt van alles geprobeerd, ben benieuwd hoe jullie daar mee om gaan.....
#2872457
Ik heb dan wel geen Dubarry's maar vet mijn laarzen aan het begin van het seizoen in, trek ze aan, wandel er 100 km op en trek ze aan het eind van het seizoen weer uit om ze tot afwachting van de volgende winter zo de kast in te pletteren.  :biggrin2:
#2872458
Angelique schreef: Ik heb dan wel geen Dubarry's maar vet mijn laarzen aan het begin van het seizoen in, trek ze aan, wandel er 100 km op en trek ze aan het eind van het seizoen weer uit om ze tot afwachting van de volgende winter zo de kast in te pletteren.  :biggrin2:
Dat meen je niet?!

En dan worden ze ook nat en modderig, elke dag?

En het merk  ???

Waar vet je ze mee in?
#2872474
Geen laarzen maar wandelschoenen. Als ik met modderschoenen thuis kom doe ik ze op de gang uit, zet ze in het schoenenrek en ga de kamer in :P
De volgende dag/keer (ik doe ze lang niet altijd aan) dan klop ik de modder buiten van de schoenen af en trek ze weer aan.
Heeeeeeeeeel af en toe gaat er een nat doekje over de schoenen heen of ik spoel ze onder de kraan af en zet ze dan te drogen op de grond.
Ik denk dat ik ze nu (in zo'n 3 jaar tijd) 1 of 2x ingevet/gespoten heb.

Oh ja en als er veel modder aan de onderkant zit tijdens het wandelen loop ik door plassen water heen om de modder van de zool af te krijgen. Maar daar zal het vast niet in zitten.

Misschien toch maar denken aan leren wandelschoenen en dikke hoge (geitenwollen) sokken?
#2872475
Angelique schreef: Ik heb dan wel geen Dubarry's maar vet mijn laarzen aan het begin van het seizoen in, trek ze aan, wandel er 100 km op en trek ze aan het eind van het seizoen weer uit om ze tot afwachting van de volgende winter zo de kast in te pletteren.  :biggrin2:
Zoiets ging het hier ook. Ik had laarzen van de ANWB. Liep er vanaf het najaar tot het voorjaar op. Strand, modder, sneeuw en regen... af en toe wat vet erop en verder niets. Ja niet bij de verwarming zetten.... maar geen schoon spoelen, borstelen of wat dan ook. Meestal verdwenen ze vuil in de kast om er met minder weer weer uit te komen.
Oke ik deed niet lang met die laarzen maar dat kwam niet door scheuren of lek zijn oid. Nee de zolen begaven het snel.
Heb nu rubberen laarzen en daar ga ik hetzelfde mee om. Alleen die vet ik niet in maar spray ik 1 keer per seizoen in met een speciaal voor natuurrubber spray :)
#2872480
Ik ben nog met mijn eerste setje dubarry laarzen bezig.. Je wilt niet weten hoe ze eruit zien.. Blubber ten top en inmiddels na een kleine 7 jaar aardig afgetrapt.. Ik verzorg ze erg slecht.. Vet ze niet in, loop ermee door slootjes, zee, blubber en sneeuw... Smeer ze nooit in en spoel ze zelden af.. Toevallig een paar weekjes geleden merkte ik dat ik iets vochtige plekken kreeg in de schoen.. Gok dus dat ik komend najaar aan nieuwe moet beginnen.. Maar ruim 7 jaar of 7 maanden is nogal een verschil....
#2872482
**Jolanda** schreef: Geen laarzen maar wandelschoenen. Als ik met modderschoenen thuis kom doe ik ze op de gang uit, zet ze in het schoenenrek en ga de kamer in :P
De volgende dag/keer (ik doe ze lang niet altijd aan) dan klop ik de modder buiten van de schoenen af en trek ze weer aan.
Heeeeeeeeeel af en toe gaat er een nat doekje over de schoenen heen of ik spoel ze onder de kraan af en zet ze dan te drogen op de grond.
Ik denk dat ik ze nu (in zo'n 3 jaar tijd) 1 of 2x ingevet/gespoten heb.

Oh ja en als er veel modder aan de onderkant zit tijdens het wandelen loop ik door plassen water heen om de modder van de zool af te krijgen. Maar daar zal het vast niet in zitten.

Misschien toch maar denken aan leren wandelschoenen en dikke hoge (geitenwollen) sokken?
Het modder waar ik hier doorheen moet banjeren is zo diep, dat loopt soms zelfs m'n hoge laarzen in. Dat gaat niet vliegen, wandelschoenen, helaas. Dit is zo'n beetje het gemiddelde terrein waar wij lopen:

Afbeelding
#2872483
*Marieke* schreef: Ik ben nog met mijn eerste setje dubarry laarzen bezig.. Je wilt niet weten hoe ze eruit zien.. Blubber ten top en inmiddels na een kleine 7 jaar aardig afgetrapt.. Ik verzorg ze erg slecht.. Vet ze niet in, loop ermee door slootjes, zee, blubber en sneeuw... Smeer ze nooit in en spoel ze zelden af.. Toevallig een paar weekjes geleden merkte ik dat ik iets vochtige plekken kreeg in de schoen.. Gok dus dat ik komend najaar aan nieuwe moet beginnen.. Maar ruim 7 jaar of 7 maanden is nogal een verschil....
Maar draag jij ze elke dag? (ik namelijk wel, behalve dan op de dagen dat ik ze schoonmaak, 48 uur laat drogen, insmeer/inspuit en weer 24 uur laat drogen ::)).
#2872486
Leren wandelschoenen, 1x ingevet, in asiel ermee gewerkt, door poep en pies heengewandeld, schoonmaakmiddelen erover heen gehad, kilo's modder, water, sneeuw en pekel door heen gebanjerd. Nu uhhhh zeker een jaar of 8. No problemo  ;)
Als je binnen 7 maanden zulke dure laarzen kapot maakt zou ik toch eens een brief schrijven naar de "fabriek/leverancier" en daar garantie gaan claimen. Misschien krijg je nog iets vergoed, ze zijn tenslotte duur genoeg, en moeten toch wel tegen iets kunnen.
#2872489
Lizzy schreef: Maar draag jij ze elke dag? (ik namelijk wel, behalve dan op de dagen dat ik ze schoonmaak, 48 uur laat drogen, insmeer/inspuit en weer 24 uur laat drogen ::)).
Ik draag ze altijd met de honden.. Alle wandelrondjes, bos en wijk. Ik droeg ze eerder ook naar de winkel enzo, maar dat is nu niet echt meer haalbaar als je ziet hoe ze eruit zien... Enkel met warm weer draag ik ze niet... Zal zo eens een foto maken... En ik loop geregeld op net zulke paden als jij.. Gewoon blubber gras paden..
#2872492
Ik heb dan wel geen laarzen maar wel leren wandelschoenen (Hanwags) Die vet ik met zadelvet een keer per maand in. Loop er overal mee doorheen.

Als zulke dure laarzen er na 7 maanden al mee ophouden dan zou ik toch echt eens met de fabriek/importeur/leverancier contact opnemen, want dan klopt er toch iets niet. Lees trouwens op hun site dat je 1 jaar garantie hebt.

Voor de aankoop van Dubarry producten geeft Dubarry, vanaf de datum van aankoop, een jaar lang garantie op materiaal- en fabricagefouten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door