Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ivita
#2871904
Ik heb mijn kvv binnen gekregen vandaag, voor mij de eerste keer dat ik besteld heb.
Morgen ga ik starten met voeren.
nu heb ik ook nog 2 zakken brok staan, kan ik zeg maar een maand kvv geven en daarna die 2 zakken brok opmaken? en dan (indien kvv bevalt) weer kvv gaan voeren?
ik begreep dat je beter namelijk niet tegelijk dit kan geven,

grtn Linda
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2872043
Ik ben benieuwd wat je hond van de kvv gaat vinden, die gaat vast smullen  :)
Waarom zou je hem nu goed voer geven en na een maand weer brokken ?
Lekker aan het asiel doneren die brokken daar zijn ze erg blij mee en dan ben jij er mooi vanaf  ;)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2872098
Als de hond de KVV lekker vind. :)
Zou ik de zakken met brokken op MP zetten dan kan je er toch nog wat voor vangen ;)
Ik begrijp namelijk best dat niet iedereen zomaar 2 zakken brokken kan doneren :D
Door ivita
#2872116
het zijn zakken van taste of the wild, waren best duur. ik geloof 50 euro.
ik wilde goed voer zonder of met zo weinig mogelijk graan, ze deed het er best goed op.
ben heel benieuwd hoe ze morgen reageert op vlees, en of ik verandering merk. eerste pakje ligt te ontdooien,

grtjs
Gebruikersavatar
Door Radja
#2872152
Kijk eens onderaan de bladzijde van alle topics, daar staat carnivoer. Daar geven ze oa uitleg over kvv en brokken. Kan de volgorde verkeerd hebben,maar zij "adviseerde"5 dagen vers en 2 dagen brok!
Staat bij faq,onder het kopje vakantie.
Adviseren gebruik ik verkeerd,ze vertellen er iets over.
Laatst gewijzigd door Radja op wo 12 feb 2014, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ivita
#2872633
bedankt, daar las ik het volgende:
"Als deze hond vijf jaar brok gevoerd is, is het darmstelsel veranderd om compensatie te bewerkstelligen. Daar moet u rekening mee houden.  Allereerst moet de probiotica twee weken gegeven worden. Dat kan door bijvoorbeeld vuile pens door de oude voeding te mengen. Zo vult men de probiotica aan. (Zie voor de uitleg van functie van probiotica de thesis op deze website.) Daarna een dag rauw en zes dagen aansluitend brok met pens. De week erop twee dagen rauw en vijf dagen aaneensluitend brok met pens. Zo door totdat i.i.g. minimaal vijf dagen rauw gevoerd wordt. Als de hond drie maanden K.V.V. eet mag een B.A.R.F. product gegeven worden. Uiteraard is dit een richtlijn. Individuele gevallen kunnen een afwijkend schema hebben."

ik wilde van de een op de andere dag over op kvv, maar hier staat een opbouwschema, wat is jullie mening? het brengt me in verwarring

Linda
Door Parelridder
#2872647
Hier wordt over het algemeen aangeraden in één keer over te stappen, dit schema zie ik voor 't eerst. Bij mijn weten gaat het in eens overgaan van brok naar kvv in de regel zonder problemen, hooguit wat gewenning. Zo is dat hier i.i.g. ook gegaan.
Ik vraag me af of het schema van in 2 maanden stapsgewijze overschakelen (2 wkn probiotica en vanaf dan per week 1 dag vers, meer) in totaal een kortere periode van gewenning geeft. Niet na te gaan natuurlijk, want de ene hond is de andere niet...

Ben wel reuze benieuwd of je maatje vandaag de kvv gehad heeft of zijn de twijfels zodanig dat je het hebt uitgesteld?

P.s. Wat de brokken betreft zou ik deze te koop aanbieden op MP en Hondenforum. Maak een leuke prijs, dan heb jij er nog wat voor terug en een ander een leuke meevaller. Gewoon zonde om 2 hele zakken brok op te gaan voeren terwijl je eigenlijk lekker vers wilt gaan geven ;)
Gebruikersavatar
Door Radja
#2872672
Ik ben cold turkey overgestapt op kvv en dat ging prima! Mijn hond had toen al 13,5 jaar brok achter de kiezen. Maar omdat ik dacht dat je ook die zakken brok zelf op wilde maken,verwees ik je naar carnivoer. Zelf zou ik die brokken of idd verkopen of doneren of wat dan ook.
Door Annemarie Rijnveld
#2872685
[quote="ivita"]
bedankt, daar las ik het volgende:
"Als deze hond vijf jaar brok gevoerd is, is het darmstelsel veranderd om compensatie te bewerkstelligen. Daar moet u rekening mee houden.  Allereerst moet de probiotica twee weken gegeven worden. Dat kan door bijvoorbeeld vuile pens door de oude voeding te mengen. Zo vult men de probiotica aan. (Zie voor de uitleg van functie van probiotica de thesis op deze website.) Daarna een dag rauw en zes dagen aansluitend brok met pens. De week erop twee dagen rauw en vijf dagen aaneensluitend brok met pens. Zo door totdat i.i.g. minimaal vijf dagen rauw gevoerd wordt. Als de hond drie maanden K.V.V. eet mag een B.A.R.F. product gegeven worden. Uiteraard is dit een richtlijn. Individuele gevallen kunnen een afwijkend schema hebben." Wel interessant trouwens, deze manier van overschakelen. Ik geloof dat ook Mogens Eliasen een voorstander is van heel langzaam overschakelen.

ik wilde van de een op de andere dag over op kvv, maar hier staat een opbouwschema, wat is jullie mening? het brengt me in verwarring

Linda
[/quote]Wel interessant trouwens, deze manier van overschakelen. Ik geloof dat ook Mogens Eliasen een voorstander is van heel langzaam overschakelen.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2872830
Ik heb onze Lu, 11 jaar, ook in een keer overgezet.... 2 dagen kvv, daarna op barf. Begonnen met kwartelkarkas, eendennek, kipkarkas enzenz
Ze eet als of ze nooit anders gegeten heeft, en qua verteren gaat het super!
Door Lil
#2873308
goh zo'n schema is voor mij ook nieuw.

Ik ben jaren geleden cold turkey overgestapt op barf, dus hoppa meteen kipkarkasjes en zo gegeven.
Gebruikersavatar
Door koda en ed
#2877950
ben met koda ook in een keer overgestapt en ze eet alsof ze nooit anders heeft gehad. er werd mij verteld dat e de eerste dagen misschien aan de dunnen kon gaan nauw haar ontlasting was nog nooit zo mooi en van elke ronde poepen naar 1 x per dag  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door