Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sella
#2871165
Buffel is al een tijdje aan het kwakkelen. Niet echt ziek, niet echt hups. Nu is hij links zo zuchtig en dat blijkt zijn milt te zijn. Morgen om 16 uur een echo om te kijken hoe en wat. Hij is behoorlijk groot geworden, je voelt hem nu echt aan de buitenkant.
Mijn mannetje voelt zich niet fijn. Ik duim zo dat het iets simpels is.
Laatst gewijzigd door sella op do 13 feb 2014, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2871970
De echo liet een enorme milt zien. Over de hele buik naar beneden loopt hij door. Geschat wordt 2 1/2 kg. Nu aan de prednison om de milt zoveel mogelijk te verkleinen zodat hij zo min mogelijk bloed verliest.
Hij is helemaal glad, alleen hij blijft veel te groot.

De miltverwijdering staan we helemaal achter.

De dierenarts had het over proberen de maag vast te zetten. Ik vraag me serieus af wat daar de toegevoegde waarde van is?
Ja hij heeft nu meer kans op een fatale maagtorsie door het formaat van zijn milt. Als de milt verwijderd is, dan is dat zware logge ding dat de maag wegduwd toch weg. Ergo zijn de kansen op een maagtorsie terug naar normaal toch?
Of zie ik dat verkeerd?
Graag jullie opine en of ervaringen.
#2872014
Alvast heel veel sterkte voor Buffel, hopelijk is hij snel weer de oude!  :-*

Voor zover ik weet heeft het geen negatieve bijeffecten om de maag vast te zetten als de buik toch al open moet. Als dat inderdaad zo is zou ik hem gewoon vast laten zetten want. Maar ik heb er geen ervaring mee.
#2872018
Oef, da's een aardig milt, 2,5 kg. :o Fijn dat hij daarvan verlost gaat worden!

Verder geen ervaring met vastzetten van maag oid, maar ik neig mee te gaan met Thessa&Shanti: als de buik toch al open is, misschien is het dan geen gekke gedachte om de maag vast te zetten.

Sterkte donderdag!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door