Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Miesmas
#2871415
Hoi
Ik en vooral mijn man zitten al een tijd te klungelen met het in stukken maken van kvv worsten.
Heeft iemand ervaring hiermee en weet iemand een handige en veilige manier om dit te doen??????
Gebruikersavatar
Door Thea
#2871426
Idd hier haal ik ze ruim 1 uur uit de vriezer en dan met een diepvries mes snij ik ze in 3 stukken.
Ik doe 5 soorten dus in 3 stukken snijden en van ieder soort 1 stuk in een klein plastic tasje dat gaat de vriezer weer in en dan heb ik
dus 5 verschillende smaken in ongeveer 1 week. Maar bij mij is het voor de katten ;)
Door Lil
#2871614
[quote="DebbieV"]
Ontdooien, porties maken en invriezen.
[/quote]

zo doe ik het ook. Als ik aan de slag ga met een nog (half) bevroren worst en een diepvriesmes dan verwond ik me steeds.  :-[
Door Lil
#2871679
[quote="koekje"]
:crying:
[/quote]

arm broodmes, ik zou ook een diepvriesmes hiervoor gebruiken. Maar goed ik doe dat dus niet, ben zo vaak uitgeschoten en heb me daarmee in een vinger gesneden dat ik bijna ontdooide kvv portioneer.
Door JoepenLola
#2871681
Hier worden de rollen doorgesneden met een klein cirkelzaagje (buiten).
Ik bestel altijd voor mezelf en voor vrienden,dat komt allemaal hier binnen.
We hebben het cirkelzaagjeop een tafel  in de tuin staan,staan met zn alle aan een lange tafel,de 1 zaagt ze doormidden,de ander doet ze in een plastic zakje,de ander doet het zakje dichtknopen en weer een ander schrijft op een sticker wat er in zit.
Zo gaat iedereen na 1.5 uur weg met netjes doorgesneden rollen ,keurig verpakt en met een sticker erop wat erin zit.
En het is nog gezellig ook!! :D
Door Lil
#2871688
[quote="cath"]
ja, ern broodmes doet dat héél goed hoor!
[/quote]

en dat mes dat leeft nog? Of gebruik je dat alleen maar voor de kvv?
normaal gaan dergelijke messen daarvan kapot.
Gebruikersavatar
Door cath
#2871694
ja, dat mes leeft nog, en is zeker nog niet kapot!
ik snij er geen brood meer mee, maar ik denk dat het geen probleem zou zijn.
het is al een oud mes, dus waarschijnlijk beter kwaliteit dan tegenwoordig!
Laatst gewijzigd door cath op di 11 feb 2014, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2871703
[quote="cath"]
ja, dat mes leeft nog, en is zeker nog niet kapot!
ik snij er geen brood meer mee, maar ik denk dat het geen probleem zou zijn.
het is al een oud mes, dus waarschijnlijk beter kwaliteit dan tegenwoordig!
[/quote]

daar zit wat in, want ik heb ook wel eens zulke dingen gehad die ik daarna verving door een duurder merk, maar dat was niet beter.

ik zou dan ook niets anders meer met het mes snijden, want van wisselen wordt het juist bot.

Super dat het goed gaat met het mes, je hoeft maar iets te hebben waarmee het prettig gaat.
Door TMG1961
#2871849
Ik heb een hakmes en een houten hamer. Ik haal de rol KVV voor Noppie uit de vriezer, leg hem op hakblok en dan hak ik er de portie die ik nodig heb vanaf. Hoef niks te laten ontdooien gaat perfect met bevroren rollen. Hakmes op de rol zetten en dan met hamer op hakmes slaan en je bent er in 2-3 slagen doorheen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door