Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nika
#2870227
Hallo allemaal,

Mijn 4 jarige labrador is sindskort gedioagnosticeerd met Atopie. Uit bloedonderzoek blijkt dat hij voor 6 mijten fors allergisch is. Morgen gaan we behandelopties bespreken.

Milow krijgt al bijna zijn hele leven KVV van lotgering. Hij krijgt drie diersoorten; kip, eend en lam. Rund verdraagt hij niet goed, heb ik ontdekt. Met zijn darmen gaat het dankzij de kvv heel goed. Als pup stond hij even op brok, maar dat werd 1 grote ellende

De dierenarts zegt dat kvv niet alle vitaminen en mineralen bevat die hij nodig heeft. Volgens haar moet ik hem multivitaminen gaan geven. Wat vinden jullie hiervan?

Verder las ik dat omega 3 en 6 goed zijn voor honden met huid klachten. Mag ik hem ook een menselijke visolie-pil geven? Dat ik de inhoud hiervan door zijn voer doe? Of moet dit dan speciale olie voor honden zijn?

Zijn er verder nog mensen die ervaring hebben met Atopie en behandeling? Elke opmerking of advies is welkom!

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#2870399
Ik vind 3 diersoorten KVV erg karig. Te karig. Ik zou geen vitamines toe gaan voegen maar een ander merk KVV in andere smaken gaan toevoegen.

Extra omega 6 vetzuren moet je vooral niet geven. Ik raad je wel aan extra omega 3 vetzuren in de vorm van visolie te geven. Doils, Solgar en Royal Green zijn alle 3 heel goed.

Als advies: ik zou dit lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 582.0.html

En een desensibilisatiekuur overwegen. Welke mijten is je hond allergisch? Hebben ze alleen een bloedonderzoek gedaan of ook een huidonderzoek? (er wordt aangeraden die twee beide te doen en de uitslagen naast elkaar te leggen). Hoe hoog waren de scores voor de mijten?
Door Lizzy
#2870405
Overigens is je dierenarts misschien niet op de hoogte dat KVV alles bevat, bot, vlees, orgaanvlees, etc. Maar dan nog, dan nog is 3 diersoorten echt te karig. En multivitamines in mijn ogen geen oplossing.
Door keetje
#2870497
Luna heeft een lange geschiedenis van ernstige huidproblemen achter de rug en uiteindelijk zijn we er dus achter gekomen dat ze last heeft van Demodex, is dus ook een mijt.
Ze krijgt op het ogenblik vis,kalkoen, parelhoen, hert, wild (wisselende samenstelling) konijn, lam, paard, eend. Ze krijgt alleen cranberry ivm een gevoeligheid voor blaasontstekingen en verder niets. 3 diersoorten vind ik ook te weinig.
Door Nika
#2870843
Oke, bedankt! Ik had gelezen jaren terug dat drie soorten voldoende zou zijn. Dan ga ik gelijk op zoek naar nog een dier! Nee, ik vind multivitaminen ook niet!

De uitslag krijg ik vanmiddag. Dan moet ik naar de dierenarts. Ik zal daarna nog even verslag doen.

Ik kan Milow maar 1 keer per dag vlees voeren. Als ik dat vaker doe, gaat jij 's nachts braken. Ik geef hem 's avonds wel vanalles zoals bijvoorbeeld kip met rijst, of een boterham. Dit gaat volgens mij goed, maar ik vraag me wel af of dit wel gezond is. Wat zou ik hem nog meer in de avond kunnen geven als maag/darm vulling? Iets dat niet zwaar voor zijn darmen is? Ik ben heel voorzichtig met dingen wisselen omdat zijn darmen heel snel van slag zijn. Maar ben benieuwd of jullie nog iets geven waar ik niet aan heb gedacht?
Zou gekookte spercibonen iets zijn? Het gaat dus alleen om maag/darmvullen. De voedingstoffen krijgt hij in 1 portie in de ochtend.
Door Lizzy
#2870853
Rabia schreef: Heel snel stoppen met de rijst en brood, dat zijn juist voedingsmiddelen waar veel honden allergisch op reageren
Hier ben ik het heel erg mee eens, ik zou hier ook direct mee stoppen.

TS: je kunt ook een groentenmix maken. Of iedere dag een andere gekookte of gepureerde groenten geven. Als maagvulling. Toch he.... Hebben honden die gal spugen vaak vaker last daarvan als je ze meerdere keren per dag voert, elke dag rond het zelfde tijdstip. Ik zou mijn hond dus niks geven. En zijn eten bijv. eind middag/avond geven (ergens daar tussen). Dan gaat hij met een volle maag de nacht in en dan heeft hij de hele nacht de tijd om zijn eten rustig te verteren. Je moet dat niet van de een op de andere dag doen, maar geleidelijk aan verschuiven van een ochtend naar een middag/avondmaaltijd.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 10 feb 2014, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nika
#2871816
Gekke vraag, maar wat in mij opkomt is; is het niet heel zielig om hem maar 1 keer per dag te voeren? Heeft hij dan niet de hele dag honger? Ik zal gelijk stoppen met brood! Ik ben daar mee begonnen omdat hij veel diarree van die giardia had. Ik wilde de vezels van brood vervangen door een groentemix van fokker, maar ook daar werd hij heel ziek van. Voor zijn giardia is het wel belangrijk dat hij een vezelige vulling in zijn darmen heeft, dat vind de parasiet niet fijn.

Ik ga dan maar over op de groente!

Milow blijkt dus allergisch te zijn voor huisstofmijt, meelmijt, hooimijt en nog twee die ik niet onthouden heb. Ik heb gekozen voor een desensibilisatie behandeling. Wil liever geen medicijnen geven als dat niet hoeft... Zijn uitslagen waren volgens de DA extreem....zielig! Aan de slag ermee!
Door Lizzy
#2873078
Nika schreef: Gekke vraag, maar wat in mij opkomt is; is het niet heel zielig om hem maar 1 keer per dag te voeren? Heeft hij dan niet de hele dag honger? Ik zal gelijk stoppen met brood! Ik ben daar mee begonnen omdat hij veel diarree van die giardia had. Ik wilde de vezels van brood vervangen door een groentemix van fokker, maar ook daar werd hij heel ziek van. Voor zijn giardia is het wel belangrijk dat hij een vezelige vulling in zijn darmen heeft, dat vind de parasiet niet fijn.

Ik ga dan maar over op de groente!

Milow blijkt dus allergisch te zijn voor huisstofmijt, meelmijt, hooimijt en nog twee die ik niet onthouden heb. Ik heb gekozen voor een desensibilisatie behandeling. Wil liever geen medicijnen geven als dat niet hoeft... Zijn uitslagen waren volgens de DA extreem....zielig! Aan de slag ermee!
Nee, dat is niet zielig. Het is veel zieliger om de maag de hele dag door te belasten.
Als vezels belangrijk zijn, dan zou ik zeker groentenmix geven. Eventueel Psyllium Husk en dan is die van NML Health (Puur lijn) heel goed. Die is heel zuiver. Ik weet alleen niet in hoeverre meelmijt in de Husk zou kunnen zitten :g:. Dat is misschien een te groot risico.... Ik zou het houden op groenten.

Is dat uit een bloed of huidtest gebleken? Weet je hoeveel punten je hond scoorde?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door