Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mariel
#2871139
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Marielle. Heb 2 labradors, ruim 3 jaar en 1 van 16 weken waar ik erg van geniet. De oudste is enorm opgeknapt toen we haar op kvv zette, dus daarom de pup ook meteen op kvv gezet.
Mijn vraag is het aantal diersoorten voldoende voor de pup en de hoeveelheid calcium. De pup liep vorige week nl. Mank en dacht toen aan groeipijn.
Ze krijgt paard van carnivoer, geit en zalm van HB en lam en eend van Tinlo. Ik geef liever geen kip en rund omdat andere hond daar gevoelig voor is.
De pup groeit gelijkmatig 1 kilo in de week.
Ik hoor graag van jullie, al vast bedankt
Door Lizzy
#2871143
Welkom op Barfplaats Marielle!

Het manklopen kan overal van komen. Loopt ze inmiddels weer normaal?

Je voert 5 diersoorten KVV. dat lijkt me prima. Het is ook een strak plan dat je 3 merken afwisselt. Wat ik alleen niet zo goed begrijp is waarom je geen kip en rund voert? Volgens mij zit er in Carnivoer paard trouwens kippenbot?
Door Parelridder
#2871203
Groeipijn n.a.v. de kvv kan ik me niet voor stellen. Nog even los van dat groeipijn, naar ik begreep, volgens de huidige inzichten veroorzaakt wordt door het calciumgehalte in de nestperiode, in combinatie met aanleg hiervoor, geef je volgens mij geef je een hartstikke mooi menu!
Als pup hersteld is van het manken en het niet terug keert, zou ik het houden op 'verstapt'. Geen wonder met die idioterie die ze uithalen en de nog onhandige motoriek ;) Als het wel terug keert zou ik pup goed laten onderzoeken, omdat dán (niet nu, n.a.v. iets eenmaligs, don't worry!!) de combi ras en leeftijd daar m.i. wel aanleiding toe geeft. Better safe than sorry. Maar in deze voeding zou ik de oorzaak zeker niet zoeken.
Lekker genieten van je dreumes!!!
Door Mariel
#2871398
Dank jullie wel voor snelle reactie. Het mank lopen is gelukkig weg en inderdaad het kan van heel vee dingen komen. Mijn dierenarts gaf overigens aan dat pups die vers vlees krijgen sneller groeien, terwijl ik dacht dat het langzamer en gelijkmatiger ging en ze pas na 3 jaar zijn volgroeid.
Ik hoef er dus geen extra diersoort bij te doen?

Mijn andere hond heeft een stofmijtallergie en vlooienallergie. Voor de stofmijt krijgt ze desensibilisatievloeistof waardoor het best goed gaat, half jaar geleden echter ondanks de desensibilisatie had ze veel last van terugkerende oorontsteking (is ook symptoom van allergie, ook voedselallergie) en ben toen gestopt met rund en kip. Sindsdien zijn de oorontstekingen weg. Dus zekerheid dat het daardoor komt heb ik niet, maar zo lang het zo goed gaat ben ik al lang blij

Ik ga van ze genieten hoor........
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door