Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door syiryo
#2871023
Yup daar ben ik weer eens. Het poepverhaal van Bowie is niets veranderd. De eerste drollen zijn kei hard, de 2e x is iets zachter, en de 3e was weer tjap (dus weer wassen). Geen verschil bij een bepaalde diersoort.
Zou het kunnen zijn dat het gewoon bij de hond hoort? Hij is gewoon vrolijk, eet/drinkt goed.  :-\ .
Iemand ervaring met hetzelfde?? Of iemand nog verder tips? :-[
Laatst gewijzigd door syiryo op ma 10 feb 2014, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#2871076
Hoi, bij Ale, ons nieuwe hondje, zie ik precies hetzelfde. Aangezien hij het verder goed doet, supergezond is, mooi vacht geen wormen of parassieten enz enz maar wel nogal makkelijk nerveus wordt, maak ik mij er niet meer druk om.

Yuma als zij heel veel rent of opgewonden is door het spelen met andere honden, heeft ook dunnere poep dan normaal.

Ik heb geen wasprobleem natuurlijk, aangezien beide honden kortharig zijn.
Door syiryo
#2871091
Annemarie Rijnveld schreef: Hoi, bij Ale, ons nieuwe hondje, zie ik precies hetzelfde. Aangezien hij het verder goed doet, supergezond is, mooi vacht geen wormen of parassieten enz enz maar wel nogal makkelijk nerveus wordt, maak ik mij er niet meer druk om.

Yuma als zij heel veel rent of opgewonden is door het spelen met andere honden, heeft ook dunnere poep dan normaal.

Ik heb geen wasprobleem natuurlijk, aangezien beide honden kortharig zijn.
Ben zo blij te horen dat ik niet de enige ben !! :)
Door Lil
#2871237
Als uitgebreid op parasieten is getest zou ik kijken of de hond zich erg druk maakt. Hier legde Boris vandaag toevallig zo iets neer, maar wij zijn op een vreemde locatie en hij was hyper de pieper en nog nerveuzer toen we gingen wandelen.  ;)
Door syiryo
#2871277
Lil schreef: Als uitgebreid op parasieten is getest zou ik kijken of de hond zich erg druk maakt. Hier legde Boris vandaag toevallig zo iets neer, maar wij zijn op een vreemde locatie en hij was hyper de pieper en nog nerveuzer toen we gingen wandelen.  ;)
Bowie is gewoon thuis... en het is nu zo'n 2 jaar al. Tis niet een zenuwpees, maar wandelen is altijd leuk vindt ie :) . Het vreemde is dat het nooit de eerste drol is... maar dat het steeds dunner wordt als ie vaker poept.
Door Lil
#2871294
syiryo schreef: Bowie is gewoon thuis... en het is nu zo'n 2 jaar al. Tis niet een zenuwpees, maar wandelen is altijd leuk vindt ie :) . Het vreemde is dat het nooit de eerste drol is... maar dat het steeds dunner wordt als ie vaker poept.
En volgens de dierenarts is alles in orde? Dat is wel raar hoor als er geen stress bij komt kijken.
Door jasmijn
#2871762
Hier ook eentje die zo poept, al jaren.

Eerst dus hard en wittige ontlasting en dan pas donker bruin en dun, dit kan in 1 keer zijn maar ook verdeeld worden over 2 à 4 keer.

Soms is het dunne ook licht van kleur, ligt er net aan wat voor spier vlees ze heeft gehad.

Ik heb gewoon het gevoel dat ze het verdeeld verteerd of zo, eerst het bot en daar na de organen en spier vlees.

Femke is ook lang harig maar ik heb haar broek en staart maar zo geknipt dat ze niet meer vies word door de dunnen poep  ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2871864
Mijn mini-paardje heeft het ook.
Oke, dat is geen hond, maar toch.

Wat ik ook doe met voer, ze blijft 's ochtends dik mesten en 's avonds dun.
Zelfs al voer ik haar alleen droog hooi, het maakt geen enkel verschil. Met haar dikke wintervacht is het ook echt een smurrie af en toe, en ik kan haar niet wassen omdat het daar gewoon te koud voor is nu. Ik heb de binnenkant van de benen gewoon netjes geschoren en de staart in een vlecht. Geen viezigheid meer!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door