Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mike en Rayko
#2870234
Help ! Mijn hondje is denk ik in een teken nest gestapt, heb er al +/- 15 verwijderd en het eind is nog niet in zicht... Wat te doen ??
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2870243
Hond blijven nakijken op teken en verwijderen. Neem aan dat ie nog lopende teken heeft? En jezelf goed nakijken op teken!!!! Die krengen lopen zo over hoor!
Door Mike en Rayko
#2870900
Ga zo toch maar even naar de DA. Heb er inmiddels ruim 80 weggehaald, teken (zwarte kop, met bloed) en larven. Zijn er zo veel dat ik niet weet of de spot-on wel werkt en of m'n hondje genoeg anti-stoffen heeft. Daarnaast zijn er nu nog plekjes waar ik zelf niet bij kan (tegen z'n kussentje aan).

Vind het zo zielig :(
Door Lizzy
#2870907
Mike en Rayko schreef: Ga zo toch maar even naar de DA. Heb er inmiddels ruim 80 weggehaald, teken (zwarte kop, met bloed) en larven. Zijn er zo veel dat ik niet weet of de spot-on wel werkt en of m'n hondje genoeg anti-stoffen heeft. Daarnaast zijn er nu nog plekjes waar ik zelf niet bij kan (tegen z'n kussentje aan).

Vind het zo zielig :(
OMG, 80?!?! Oh grote gruwels..... :-X
Kijk je jezelf de komende tijd ook goed na, meerdere keren per dag? En niet alleen de komende dagen. Elke etter die er nu afvalt kan de komende tijd nog op mens/hond kruipen.

Sterkte :-*
Door Mike en Rayko
#2870910
Ja en het einde is er nog niet !
We kijken elkaar hier elke dag even goed na ! En we stofzuigen de bank/rayko's kussen elke dag een paar keer, om te zorgen dat teken die er af vallen niet daar blijven 'wachten'.

Moet wel zeggen dat m'n pup het super doet als ik ze weghaal, want ze zitten ook op hele vervelende plekken (tussen de teentjes, rondom de kussentjes etc.) maar hij blijft liggen en kijkt me aan van 'wat lief dat je ze weghaalt baasje !'.

Nu maar hopen dat hij er niks aan overhoudt...
Door inni
#2870974
gruwel............een nachtmerrie............gelukkig is hij blij dat jij ze voor hem weghaalt.
Door sella
#2871179
Bah wat een nachtmerrie :-X Fijn dat hij het zo goed toelaat. Knappe pup hoor.
Gebruikersavatar
Door Anne87
#2871187
80?! Mijn hemel. Wel fijn dat hij het weghalen zo goed toelaat. Succes ermee!
Gebruikersavatar
Door Radja
#2871409
Ben je al bij de DA geweest? En echt wat vreselijk voor jouw lieverd,meer dan 80 van die K..... beestjes! Brrrrrrrrrr vreselijk! Sterkte voor jullie en hoop dat het goed komt! :-*
Door Mike en Rayko
#2871546
Zitten inmiddels al rond de 300... DA is er een half uur mee bezig geweest, alleen rondom de plekjes die ik alleen (of met hulp thuis) niet kon doen. Nu elke dag goed in de gaten houden op de kleur van de urine, afwijken in z'n energie (vermoeidheid) en rode plekken op z'n huid.

Had geluk dat ik vrij snel 'spot-on' van adventix in z'n nek had gedruppeld, dit werkt afstotend voor teken. Waarschijnlijk hiermee erger voorkomen (samen met het plukken van de teken). Hier was de DA erg blij mee. Ze had overigens nog nooit zoveel teken bij één hond gezien. Gelukkig ook vrij weinig volwassen teken maar veel 'nymphjes'.

Morgen maar weer verder zoeken, voel me net iemand van de CSI afdeling.

Hoop dat jullie hondjes dit bespaard blijft, al doet Rayko het echt super als ik ze weg haal ! Hij vertrouwt me gelukkig al 100%
Door Lil
#2871685
pfffffff

Super dat je ze zo goed kunt weghalen. Ik duim dat hij er niets aan overhoudt.

Hier is dat ook een keer gebeurd, zowel met Boris als met Cayley. Heb samen met een vriendin voordat ze de auto ingingen zo'n 50 lopende teken (nymfen inderdaad) van ze af geplukt. Gelukkig zaten ze nauwelijks vast de krengen. Krijg er nu nog de bibbers van als ik eraan terug denk, bah. vieze beesten.  :-X :-X
Gebruikersavatar
Door pike
#2872240
300  :o  :o :o :o
en dat na één wandeling?? Afschuwelijk.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2872247
OMG al meer dan 300! De arme schat,nu maar hopen dat Rayko er niets aan overhoudt. Ga voor je duimen! Sterkte!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2872257
en was dat in nederland?
brrrr ga al van 1 teek over mijn nek  :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door