Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mike en Rayko
#2870152
Hallo allemaal,

Ik ben Mike, kom uit Arnhem en heb een x hollandse/mechelse herder van 16 weken oud.
Het is een hele lieve, speelse, aanhankelijke hond met veel energie en een echt 'herder-willetje'.
Ik ga binnenkort de basis opvoeding/gedag I en II met Rayko doen en daarna wil ik KNPV gaan speuren (absoluut geen bijtwerk)

Als leek op gebied van voeding voor dieren heb ik een eerste instantie, op aanraden van de DA, 'specific' puppy large gegeven. Ik vond echter niet dat m'n pup het daar goed op deed, meer info gezocht over voer (alleen op brokken gezocht toen) en m'n Rayko op 'Orijen puppy large breed' gezet.

Laatst vroeg ik aan de trainster wat zij haar honden gaf, zij zweert bij KVV en zodoende ben ik hier eens ingedoken, maar jeetje wat een hoop merken zijn er !!

Hoewel ik graag het beste voor m'n hondje wil, is mijn geldboom helaas niet oneindig. Uit die overweging is Lotgering voor mij een heel interessante optie. Maar Tinlo en Darf trekken mij ook wel weer (afwisseling) al betaal je daar een stuk meer voor.

Ook de manier waarop dit gevoerd moet worden (welke dag, wat ?..) om de hond in alle nodige bronnen van calcium, eiwit etc. te voorzien is voor mij een groot mysterie.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen !
Allereerst of de afwisseling van lotgering met darf/Tinlo een goede optie is, en daarna op welke manier ik moet voeden.

Alvast bedankt !

Groetjes,

Mike
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2870158
Hoi Mike,

Welkom op barfplaats  :)

Goed plan om kvv te gaan voeren. Merken afwisselen is prima, zou ik zeker doen. Voordeel van kvv is dat het mysterie van de calcium /eiwitten wie waar en wanneer als door de kvv-fabrikant zijn opgelost. Als jij nou gewoon zorgt dat je wat verschillende merken in de vries hebt liggen en dan liefst ook nog van verschillende diersoorten (dus geen lotgering-rund en darf-rund oid anders blijft het zo runderig) en je wisselt dat gewoon lekker af met elkaar, dan komt het helemaal goed met jouw Herdertje.
Door M@rina
#2870327
welkom Mike!

V.w.b. de merken die je noemt; alle waar voor zijn geld ;)
Tinlo en darf zijn inderdaad wat duurder maar wat mij betreft ook beter van kwaliteit dan lotgering. als je grotendeels tnlo en darf voert dan is 2 dagen in de week lotgering geen enkel probleem, maar dus wel naast wat kwalitatief betere merken.
Door Mike en Rayko
#2870481
Bedankt voor de reacties !

Ik zit nu te denken om 3x per week lotgering te gaan voeren, en dan 2 dagen barfmenu (Tinlo) en 2 dagen darf. Als basis, soms iets meer 'luxe', soms iets minder 'luxe' (afhankelijk van de portemonnee).
Helemaal op lotgering zouden jullie dus afraden ? Ze hebben wel veel smaken voor de afwisseling.


Moet ik hierbij nog gepureerde groenten toevoegen, of is dat bij deze merken niet nodig ?

Ik ben nu ook begonnen met zelf drogen van snacks voor de hond. Zalm en kipfilet is hij gek op !! Moet oppassen dat hij niet door me heen springt als hij doorgeeft wat ik in m'n hand heb.

Rayko weegt nu 10 kg. Dus dat betekent dan 3x per dag rond de 150g aan KVV voeren ? Gewoon ontdooid in z'n voerbak stoppen ?

En wat zou, in een week, een mooie verdeling zijn van de verschillende smaken ?

Ik hoor het graag !!
Door malimaniac
#2870488
Je kan ook eens kijken bij best4dogs.nl valt in de prijsklasse tussen lotgering en darf. Heb er al veel tevreden mensen over gehoord. Je hebt dan wel een grote vriezer nodig. Bestellen kan pas vanaf 90 kilo. Wil je kleinere bestellingen doen dan kan je bij degomeat dezelfde kvv bestellen.
Het belangrijkste bij een pup is dat je kvv voert met een natuurlijke calciumbron. Op voerwijzer kun je de verschillende kvv's vergelijken.
Je kan ook nog zelf gaan samenstellen,  barf. Dit is vaak goedkoper dan de meeste kvv's en ze hebben lekker wat te kauwen. Je zal je dan wel even goed moeten inlezen.

Leuk dat je het knpv zoekhonden programma wil gaan doen. Zelf train ik met de oudste ipo en met de jongste knpv (ph1).
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2870508
Hier krijgen ze alleen maar lotgering. Iets anders lusten ze hier alle 4 niet..  ik geef elke dag een ander smaakje.
Door Mike en Rayko
#2871899
Vandaag een mini-voorraad (11x 500g) lotgering (verschillende smaken) binnen gekregen.
De leverancier zei 'gewoon in 1x overgaan op kvv'.

Rayko weegt nu 10 kg en is vrij actief, moet ik dan (per dag) één zo'n pakketje in 3en snijden en voeren op een dag ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door