Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sammiej1989
#2869619
Hallo allemaal,

Ik post dit bericht even voor mijn moeder, zij heeft namelijk een Amerikaanse Bulldog van ongeveer 3 jaar oud die de laatste tijd allemaal bultjes van verschillende grotes onder zijn huid krijgt die je niet kunt bewegen. Hij heeft er niet extreem veel last van, af en toe krabt hij er wel aan en heel soms doet het hem een beetje pijn.

Ik heb zelf al wel een beetje op het internet onderzoek gedaan en kom zelf tot de conclusie dat het aan zijn voeding ligt, hij krijgt namelijk brokken en wordt best wel slecht gevoerd. Alleen vraag ik mij af of dit het natuurlijk echt wel is omdat hij al wel zijn hele leven aan de brokken zit en het nu dus pas op komt zetten. De hond heeft ook vaker last gehad van oorinfecties dus misschien is het ook een reactie op een infectie ergens?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt :)
Door Anne in Zweden
#2869626
Laika heeft dergelijke bulten eens gehad - maar dan veel meer, en voornamelijk op de achterpoten - nadat we ergens waren wezen wandelen waar hoog gras stond. Ik vermoed nog steeds dat het een allergische reactie was op een of andere plantensoort, maar te weten gekomen ben ik het nooit. De dierenarts heeft ze bevoeld, ook gemeend dat het iets allergisch was, Laika een spuitje van het een of ander gegeven (weet niet meer wat) en daarna was het weg en ze zijn ook nooit teruggekomen. We zijn ook nooit meer op die plek wezen wandelen, dus of het verband dat ik had gelegd klopt, weet ik ook niet.

De bultjes waren bij haar niet hard, geloof ik.

Afbeelding

Ben je ermee naar de dierenarts geweest?
Door Sammiej1989
#2869643
Nee zijn er nog niet mee naar de DA geweest, m'n moeder zit in de schuldsanering dusja die heeft er vrij weinig geld voor helaas. Eigenlijk ook geen geld om überhaupt een hond te hebben, maarja..

Vandaar dat ik het dus eerst hier probeer. Lees ook vaak dat de DA ook alleen een spuitje geeft en in veel gevallen helpt dat vaak niet van wat ik er over gelezen heb dus probeer het eerst zelf een beetje te onderzoeken.

Ze gaan eigenlijk nooit echt een boswandeling o.i.d. maken met de hond dus hij komt eigenlijk ook vrijwel niet op nieuwe plekken tijdens wandelen dus ik denk dat het ook niet aan een plant o.i.d. ligt. Ook in huis is er eigenlijk niks veranderd. Mijn broertje is wel aan het verhuizen en schilderen enz. maar daar gaat de hond niet mee naartoe, kan natuurlijk indirect er wel mee in aanraking komen maar de bultjes waren er al eerder.. Ik denk dus toch echt dat het uiteindelijk aan een infectie of aan zijn voedsel ligt..
Door Anne in Zweden
#2869649
Sammiej1989 schreef: Nee zijn er nog niet mee naar de DA geweest, m'n moeder zit in de schuldsanering dusja die heeft er vrij weinig geld voor helaas. Eigenlijk ook geen geld om überhaupt een hond te hebben, maarja..

Vandaar dat ik het dus eerst hier probeer. Lees ook vaak dat de DA ook alleen een spuitje geeft en in veel gevallen helpt dat vaak niet van wat ik er over gelezen heb dus probeer het eerst zelf een beetje te onderzoeken.

Ze gaan eigenlijk nooit echt een boswandeling o.i.d. maken met de hond dus hij komt eigenlijk ook vrijwel niet op nieuwe plekken tijdens wandelen dus ik denk dat het ook niet aan een plant o.i.d. ligt. Ook in huis is er eigenlijk niks veranderd. Mijn broertje is wel aan het verhuizen en schilderen enz. maar daar gaat de hond niet mee naartoe, kan natuurlijk indirect er wel mee in aanraking komen maar de bultjes waren er al eerder.. Ik denk dus toch echt dat het uiteindelijk aan een infectie of aan zijn voedsel ligt..
Maar als er geen veranderingen zijn in zijn voer, ligt het niet voor de hand dat het daardoor komt. Gecombineerd met de oorinfectie denk ik wel dat het iets met verzwakte weerstand te maken heeft, maar goed, alleen een bezoekje aan de dierenarts kan daar uitsluitsel over geven. :-\
Door Sammiej1989
#2869665
Nouja m'n moeder verandert wat dat betreft wel vaak van brok soort, is maar net wat goedkoper is op dat moment. Daarnaast krijgt ie ook blikvoer. Maar de hond krijg ook vaak slechte voedsel van mensen mee zoals frituur en dat soort rotzooi. Daarnaast heeft ie wel eens last gehad van oorinfecties, op het moment echter niet. Maar ik las dus op het internet dat een combinatie van oorontsteking er wel voor kan zorgen dat je dit soort bulten krijgt. Dus het is wel een van de twee denk ik...

Ze wou al naar de Discus gaan om advies.. Ook maar meteen afgeraden.. Ik denk dat ze inderdaad maar even moet sparen om naar de DA te gaan en dan maar hopen dat daar wat uitkomt...

Maar misschien herkend iemand dit verhaal en weten ze de oplossing, scheelt dan weer een hoop geld..
Door Anne in Zweden
#2869674
Sammiej1989 schreef: Nouja m'n moeder verandert wat dat betreft wel vaak van brok soort, is maar net wat goedkoper is op dat moment. Daarnaast krijgt ie ook blikvoer. Maar de hond krijg ook vaak slechte voedsel van mensen mee zoals frituur en dat soort rotzooi. Daarnaast heeft ie wel eens last gehad van oorinfecties, op het moment echter niet. Maar ik las dus op het internet dat een combinatie van oorontsteking er wel voor kan zorgen dat je dit soort bulten krijgt. Dus het is wel een van de twee denk ik...

Ze wou al naar de Discus gaan om advies.. Ook maar meteen afgeraden.. Ik denk dat ze inderdaad maar even moet sparen om naar de DA te gaan en dan maar hopen dat daar wat uitkomt...

Maar misschien herkend iemand dit verhaal en weten ze de oplossing, scheelt dan weer een hoop geld..
Ah, oké, dan zou het inderdaad wel met het voer te maken kunnen hebben. Wat jammer dat ze geen beter voer kan betalen. Ik hoop dat de bultjes snel weer verdwijnen!
Door Sammiej1989
#2869702
Ik ben bang van wel, zijn ontlasting ziet er ook niet al te best uit dus zijn afweersysteem zal ook wel niet heel erg goed zijn. Het zijn volgens mij ook geen talg of vet bultjes dus ik kan alleen maar denken aan een infectie of slechte voeding eigenlijk..
Door Anne in Zweden
#2869772
Sammiej1989 schreef: Hmm inderdaad, al is het alleen al ter vervanging van t blikvoer... Ik zal het is met haar er over hebben :)

Nog bedankt voor het mee denken he! ;)
Graag gedaan hoor! :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door