Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ronderkx
#286823
Heb een akita inu rue(4 jaar), deze kreeg tijdens het wandelen plotseling evenwichtsstoornissen en begon te zwalken over de weg.
moest na 2 minuten ook ontzettend braken(gelig).
Met hem naar huis gelopen en was volgende morgen alweer in orde, echter 5 weken later weer hetzelfde(op dezelfde route gelopen) en hond is na 2 dagen nog steeds erg gedesorienteerd
DA zei me dat het waarschijnlijk epilepsie is.
Kan symptonen echter niet geheel verklaren
hond spuugt erg veel in begin en eet goed,is erg wankel en blik is erg onzeker.

kan iemand mij verder helpen?
Door Lizzy
#286829
Jeetje, vervelend zeg!!

Ik denk dat het allereerst goed is om deze site helemaal door te spitten: http://www.epilepsiebijhonden.nl

En dan denk ik dat er onderzocht moet worden of de epilepsie een diepere oorzaak heeft.

Overigens zijn voeding en vaccinatie beide belangrijke aspecten. Maar dat leer je allemaal wel op de bovenstaande site. Dit is ook zeer interessant: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4653
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 23 mar 2005, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#286831
Als het een mens was zou ik direct zeggen migraine, maar ik weet niet of honden dar last van kunnen hebben.
Ik weet niet wat je hond te eten krijgt , maar als het epileptie is zou ik zeker overgaan op een vers rauw dieet zonder granen . Granen kunnen ook epileptische aanvallen veroorzaken.
Door isebekhoekstra
#286836
Ik heb helaas geen oplossing voor je maar wens je veel sterkte!!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#286844
Soms, als honden moeten braken en ze hebben moeite om het er uit te krijgen, kunnen ze omvallen. Dan is het braken het belangrijkste probleem en is het gen epilepsie. Maar dat geldt alleen als hij het doet als hij moet braken.
Vraag blijft waarom hij zoveel braakt.
Door ronderkx
#286850
hij braakt pas 2 minuten na wankelen.
Heb stuk al gelezen van epilepsie en kan verschijnselen van mijn hond er niet helemaal in onderbrengen.Gaat gewoon plotseling zwalken waarna hij zwaar gaat overgeven, dit doet hij vervolgens een paar keer waarna hij heel onrustig en gedesorienteerd(wankelend) gaat rondlopen.
Heb al gedacht aan vergiftiging maar andere honden uit mijn buurt hebben hier geen last van, en ja 2 x op 5 weken zou ook toevallig zijn.
Rauwe voeding wil dat zeggen rauw vlees zonder aan te bakken of te koken?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#286899
ronderkx schreef:
Rauwe voeding wil dat zeggen rauw vlees zonder aan te bakken of te koken?
Ja .
In de bibliotheek (BARF) staan twee topics 1 voor beginners versvlees en voor beginners BARF ik zou daar eens gaan lezen
Door Laura2004
#286902
Ja dat is rauw vlees en botten en rauwe gepureerde groetes, maar je kan ook kant en klaar vers vlees geven, maar daar heb ik verder geen verstand van.
Door Femke
#287062
Heb laatst met mijn hond meegemaakt dat hij begon om te vallen en met verkrampte poten begon te lopen nadat hij 's ochtends van de trap gestuiterd was. Ook zijn slijmvliezen trokken helemaal grauw weg.
Waarschijnlijk ook een pijn aanval maar ja zeker weten doe je het nooit. Kan het niet zo wezen dat je hond begint te zwalken om ' iets' dat een voorbode is van het braken, bijvoorbeeld heftige pijn of ernstige misselijkheid, in plaats van dat het braken een gevolg is van het zwalken?

Ik heb wel eens het gevoel dat de diagnose ' epilepsie' gauw gesteld wordt.
Door ronderkx
#287181
nee want hij blijft nu al 2 dagen zwalken weliswaar steeds minder maar toch.
Het hoofd is nu wel stabiel en zijn blik ook maar lopen gaat nog moeilijk.
vermoed zelf iets van tumor?kan dit?
Door Ine
#287188
ronderkx schreef: nee want hij blijft nu al 2 dagen zwalken weliswaar steeds minder maar toch.
Het hoofd is nu wel stabiel en zijn blik ook maar lopen gaat nog moeilijk.
vermoed zelf iets van tumor?kan dit?
Een licht herseninfarct?
Jeetje, wat rot zeg!
Ik hoop, dat je snel weet, wat er echt aan de hand is!
Sterkte!!!
Door 202spots
#287196
Ik dacht niet dat 'n hond gaat overgeven na 'n seizure..
zwalkt hij aleen of valt ie ook om?
Wanneer het geen epilepsy is dan helpt 'n rauw diet ook niet zonder dat er 'n diagnose is gemaakt..
Heeft de DA voor suikerziekte getest?
En hoewel vestibular vestibular syndrome meestal in oudere honden voorkomt,misschien heb je hier wat aan?
http://www.peoriahs.org/vestibular.html
De hond is zwak op de achterpoten en loopt in de ronte en botst overal tegenaan......als 't goed is gaat 't na 'n paar dagen weer voorbij....soms is 't maar 1 keer maar kan ook terug komen....

Hier staat ook bij dat je de oren goed moet nakijken...misschien iets erin waardoor de evenwicht niet werkt en kan met oor schoonmaken opgelost worden...
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 23 mar 2005, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ronderkx
#287306
heeft inderdaad 6 maanden geleden een oormijtinfectie gehad waarbij zelfs een teek in oor zat, was flink ontstoken
dit intensief behandeld met surolan en geheel verholpen
Heeft echter laatste tijd weer last van oor en bij schoonmaken en behandelen ook veel pijn
Kan het misschien iets in het oor zijn?
wat evenwichtsorgaan aantast?
Door ronderkx
#287307
hond zwalkt alleen en is ook snel moe is ook niet getest op suiker.
Likt ook hele tijd zijn neus.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door