Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sassol
#2867329
Mijn hond Duke is wit met zwarte vlekken. Nu heeft hij zolang ik hem ken een bruine vacht in een zwarte vlek. Het zit bij z'n staart in de buurt. Als ik alles optimaal houd, (met name omega-3) dan is het wel zwart. Maar nu vraag ik me toch af: verbloem ik nu een gebrek of maak ik me zorgen over niks?
Dit omdat doffe plekken/vachtverkleuring soms nog wel eens wil duiden op een lichamelijk gebrek.
#2867342
Hoezo zou je een gebrek verbloemen? Ik begrijp je redenatie niet....? Als je alles optimaal houdt, is hij mooi zwart. Dan verbloem je toch niks, dan zorg je toch voor optimaal, onder welke omstandigheden je hond er wel mooi uit ziet?
#2867360
Lizzy schreef: Hoezo zou je een gebrek verbloemen? Ik begrijp je redenatie niet....? Als je alles optimaal houdt, is hij mooi zwart. Dan verbloem je toch niks, dan zorg je toch voor optimaal, onder welke omstandigheden je hond er wel mooi uit ziet?
Omdat omega-3 heel goed voor huid&vacht is (en oke, ook voor andere dingen), waardoor de vacht dus misschien wel mooier is geworden, maar het lichamelijke gebrek nog steeds bestaat alleen niet zichtbaar?
#2867475
Sassol schreef: Omdat omega-3 heel goed voor huid&vacht is (en oke, ook voor andere dingen), waardoor de vacht dus misschien wel mooier is geworden, maar het lichamelijke gebrek nog steeds bestaat alleen niet zichtbaar?
Nou ik denk dat als er een gebrek was dat gebrek verdwenen is door het geven van omega3. Je verbloemt niets, je hebt iets opgelost.  ;)
#2868849
Mijn hond had op die plek ook een wat andere structuur van het haar, was  soms wat geliger. Ik meen me te herinneren dat er hier eerder een topic over was en dat het verband hield met een bepaalde klier?  Heb het niet meer paraat hoe dat zat  :-\
#2868876
*milyck* schreef: Mijn hond had op die plek ook een wat andere structuur van het haar, was  soms wat geliger. Ik meen me te herinneren dat er hier eerder een topic over was en dat het verband hield met een bepaalde klier?  Heb het niet meer paraat hoe dat zat  :-\
Bedoel je de vioolklier? Niet alle honden hebben die, maar die zit op het bovenste gedeelte van de staart, niet op de staartaanzet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door