Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yvonne71
#2867130
Ik ben Yvonne en ik heb 2 honden waarvan de vader en de moeder onbekend zijn  ;)
Ik voer sinds 2 maanden Carnifarm en zo af en toe ook Renske.
Wat me opvalt is dat de ontlasting droog is. Kan niet zeggen dat het hard is.(ik weet dat omdat we hier de poep opruimen) Het is korrelig en droog. Ook is er veel minder ontlasting dan voorheen.
Ik heb Carnifarm een mail gestuurd en dit is het antwoord wat ik kreeg

goedemiddag Yvonne,

Kijk dat is nu het voordeel van vers voeren.
De hond benut alle voedingsstoffen nu optimaal
en hierdoor heeft hij nog maar kleine keuteltjes als
ontlasting en niet meer die grote hopen.
Ook hoort de ontlasting droog te zijn. Hierdoor
worden de anaalklieren beter schoon gedrukt waardoor
er bij honden niet de irritatie aan de achterhand optreed, iets
wat dan vaak als een allergie wordt aangezien.

Met vriendelijke groet,
Henk Mensink
Carnifarm.eu


Mijn vraag is dus Hebben andere mensen ook dat de ontlasting van hun hond minder is en droog en korrelig?

Is KVV  voeren genoeg. Zijn er ook mensen die met variatie voeren. Geef je je hond ook groente?
Carnifarm zegt dat dit in hun voeding zit:


60% Spiervlees afkomstig van gevogelte zoals Kip, Kalkoen en Gans (aangevuld met rund omdat aan het natuurlijke bot van gevogelte tegenwoordig te weinig spiervlees zit)

20% Natuurlijke Botten

20% Orgaanvlees (4% Nieren, vuile boekmaag van het Lam, Lever enz. voor de noodzakelijke voedingsstoffen en mineralen.)

Juist de vuile boekmagen bevatten voor verteerde grassen en kruiden van de natuurweiden waarop de schapen en lammeren hebben gelopen. Deze boekmagen zijn erg rijk aan die enzymen waar de hond behoefte aan heeft.
Al het gebruikte orgaan vlees is afkomstig van lammeren omdat van deze dieren de organen het minst vervuild zijn.


Ik ben heel benieuwd welke voeding jullie gebruiken en wat jullie ervaring hier mee is.

Groetjes
Yvonne
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2867161
Hallo Yvonne welkom op BP!

Ten eerste is Renske geen versvoeding, maar ik geloof dat je vraag meer over de Carnifarm gaat en de droge keutels.

Minder ontlasting is goed te verklaren en dat is ook geen probleem, heel droog en korrelig lijkt me weer niet helemaal optimaal.
Zijn de keutels ook wit?

Als er helemaal geen vis wordt gevoerd zou ik deze wel toevoegen in de vorm van 1 visdag of wat zalmolie over de voeding.
Door yvonne71
#2867396
Dank je voor je reactie. Nee Renske is geen KVV dat weet ik. Maar ze vinden het wel heel lekker  :) Ik vul meestal hun Kong ermee als lekker tussendoortje  ;)  Of als ik vergeten ben het vlees uit de vriezer te halen :-[ De keutels zijn niet wit. eerder licht gelig. Vandaag Pens gevoerd en dan zijn de drollen weer iets donkerder. Als je een visdag doet  welke vis geef je dan en rauw of gekookt? En waarvoor dient de zalmolie welke toegevoegde waarde heeft dat? Sinds ik KVV voer zijn de honden qua beharing ook veel zachter geworden en ze glimmen veel meer. Heb alleen het idee dat het poepen wat lastiger gaat.
Ik hoor graag van je :)
Door spikkel
#2867686
echt korrelig is niet goed, dan is het botpercentage te hoog. Moeilijk poepen is niet de bedoeling, je kunt er wat los spiervlees bijvoeren.
Je kan ook een ander merk Kvv proberen, trouwens het is ook goed om merken te wisselen, elk merk heeft zijn eigen ingrediënten.

Als visdag kun je rauwe haring, sardientjes of zalm geven.

Zalmolie gebruik ik hier voor de omega 3.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2868741
[quote="yvonne71"]
Ik ben Yvonne en ik heb 2 honden waarvan de vader en de moeder onbekend zijn  ;)
Ik voer sinds 2 maanden Carnifarm en zo af en toe ook Renske.
Wat me opvalt is dat de ontlasting droog is. Kan niet zeggen dat het hard is.(ik weet dat omdat we hier de poep opruimen) Het is korrelig en droog. Ook is er veel minder ontlasting dan voorheen.
Ik heb Carnifarm een mail gestuurd en dit is het antwoord wat ik kreeg

goedemiddag Yvonne,

Kijk dat is nu het voordeel van vers voeren.
De hond benut alle voedingsstoffen nu optimaal
en hierdoor heeft hij nog maar kleine keuteltjes als
ontlasting en niet meer die grote hopen.
Ook hoort de ontlasting droog te zijn. Hierdoor
worden de anaalklieren beter schoon gedrukt waardoor
er bij honden niet de irritatie aan de achterhand optreed, iets
wat dan vaak als een allergie wordt aangezien.

Met vriendelijke groet,
Henk Mensink
Carnifarm.eu


Mijn vraag is dus Hebben andere mensen ook dat de ontlasting van hun hond minder is en droog en korrelig?

Ontlasting op vers is minder dan op brok omdat er in vers minder ballaststoffen zitten dus dat is prima. Hoe je het wendt of keert, ontlasting hoort niet droog en korrelig te zijn.


Is KVV  voeren genoeg. Zijn er ook mensen die met variatie voeren. Geef je je hond ook groente?
Carnifarm zegt dat dit in hun voeding zit:


In principe moet het genoeg zijn, maarja daar heb je niet zoveel aan. We adviseren hier meestal om meerdere merken met elkaar af te wisselen en dan graag ook nog de diersoorten. Groenten bijgeven is nooit slecht. Groenten leveren naast vezels ook allerhande nutriënten waar een hond wel wat mee kan. Mits de rauwe groente gemalen is of even gekookt. Het percentage groente in kvv's is vaak erg laag en meestal ook maar van 1 hooguit 2 soorten. Je kan je voorstellen dat het gezonder is om naast een variatie aan vlees ook een variatie aan groenten te geven. Hier hoef je geen drama van te maken, je kan gewoon een schepje van je eigen groente die je op een dag eet aan de hond doneren. Eet je een keer patat, heeft woef pech, morgen weer een dag.


60% Spiervlees afkomstig van gevogelte zoals Kip, Kalkoen en Gans (aangevuld met rund omdat aan het natuurlijke bot van gevogelte tegenwoordig te weinig spiervlees zit)

an sich ene prima percentage en dat er rund inzit is natuurlijk niet erg, ik vind alleen de reden die er opgegeven wordt wat vreemd. Als je namelijk los rundlvees erin kan gooien, kun je er ook los kippenvlees ingooien en ben je voor je percentage spiervlees helemaal niet afhankelijk van hoeveel vlees er aan je botje hing. Of zitten er ook drie botsoorten in?

20% Natuurlijke Botten

Ik blijf me hierbij maar afvragen in welke vorm die nog meer voorkomen  :biggrin2:



20% Orgaanvlees (4% Nieren, vuile boekmaag van het Lam, Lever enz. voor de noodzakelijke voedingsstoffen en mineralen.)

Juist de vuile boekmagen bevatten voor verteerde grassen en kruiden van de natuurweiden waarop de schapen en lammeren hebben gelopen. Deze boekmagen zijn erg rijk aan die enzymen waar de hond behoefte aan heeft.
Al het gebruikte orgaan vlees is afkomstig van lammeren omdat van deze dieren de organen het minst vervuild zijn.


De meeste schaapjes lopen gewoon in de wei. Wat fijner is dan een rund die op brokken staat, maar het percentage kruiden in het schaap kun je best wel verwaarlozen. Ik zou dat dan ook zeker niet zien als vervanging van groente. Komt daar nog een technisch verhaal bij dat vuile pens en dus ook boekmaag niet eens in kvv verwerkt mag worden.

Ik ben heel benieuwd welke voeding jullie gebruiken en wat jullie ervaring hier mee is.

Groetjes
Yvonne
[/quote]

Op je laatste vraag kan ik niet antwoorden aangezien ik zelf geen kvv meer voer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door