Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door renate1985
#2858566
Na lang trainen ging het beter met kaine zijn gedrag tegenoverandere reuen maar helaas gaat het weer de verkeerde kant op. Hij is van de week in gevecht geraakt met de rottweiler van een vriendin van mij. Reden: ze wilde beide op hetzelfde plekje snuffelen  ::)

We hebben besloten om hem nu chemische te castreren. Deze Spuit werkt 1 maand. We gaan in die maand verder met trainen en kijken hoe zijn gedrag veranderd. Omdat hij onzeker is is dit afwachten.

Na die maand gaan we alle voors en tegens tegen elkaar afwegen.
Als zijn gedrag ten goede veranderd gaan we kijken of we hem daarna met een chip castreren ( werkt 9 maanden ) of definitief castreren.

Ik hoop dat er wel verandering in komt en dat die beter te handelen word.
Hij lokt agressie uit bij andere reuen en gaat zelf ook het gevecht aan, beide willen we niet hebben.
In de buurt van een andere reu plast hij ook echt elke meter ergens tegenaan ( is niet het grootste probleem maar lokt wel problemen uit bij de andere reu die er dan bij is ).
Door lightning
#2858725
Helaas weet je met een chip niet of hij 9 maanden werkt, bij de ene hond werkt hij heel kort en bij de andere heel lang. Rainbow had er 1 die voor 6 maanden (ongeveer) moest werken, om precies te zijn werkte die wel 1,5 jaar. Met de chip werd Rainbow dog from hell zeg maar.

Heb voor mijn teef toch besloten hem te castreren (nu kleine 4 weken geleden) en ben tot op heden niet on tevreden. Ik vind chip en castratie niet het zelfde werken.

Hoop voor jou dat de chemische castratie laat zien wat je wilt zien en succes met je vervolg beslissing :-*.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2858815
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je leest toch heel regelmatig dat chemisch castreren, de chip en het castreren ieder voor zich weer andere effecten kunnen geven. Ik zou er zelf niet voor kiezen om ze zo achter elkaar aan te proberen en er vanuit gaan dat de als het ene goed uitpakt, het andere dat ook zal doen.

Maar uiteraard hoop ik wel dat het goed uitpakt voor jullie. Ik herken het wel, gedrag vertonen wat niet direct "ik wil vechten" is, maar het wel uitlokt. Oscar heeft er soms ook een handje van, helaas ook door een aantal zeer vervelende ervaringen. Ik lees dus wel met belangstelling jullie verhaal, al ligt de drempel voor castratie hier heel hoog omdat hij zo onzeker is op veel vlakken.
Door renate1985
#2858974
Dat zelfde probleem hebben we met Kaine.
Hij lokt agressie uit maar is wel heel onzeker. Daarom wil ik eerst kijken hoe hij op die spuit reageerd voor we hem definitief zouden castreren.
Ik weet wel dat het resultaat niet precies hetzelfde zal zijn als een echte castratie maar wil wel weten hoe hij hier geestelijk en gedragsmatig op reageert voordat we deze grote stap maken.

Pfff heb het nog nooit zo moeilijk gevonden om deze keuze te maken.
Door renate1985
#2861227
De spuit is gezet. Kaine ligt nu heel diep te slapen.
Er waren veel honden in de wachtkamer en ja hoor, meneer kreeg bij binnenkomst al meteen 2 berner sennen honden over de zeik  :-\

Over een dag of 3 moeten we verschil gaan merken dus ben benieuwd.
De da adviseerde dat als dit niet werkte we hem medicatie konden geven tegen epilepsie om hem rustiger te maken  :o
Nou stort maar ik ga niet zulke zware medicatie geven als er ook een andere oplossing is namelijk: andere grote honden vermijden. Doen we nu ook en kan ik best 10 jaar blijven doen. Liever dat als onnodig medicatie geven aan een jonge hond omdat hij druk is.
Door renate1985
#2867374
Chemische castratie heeft geen nut :(
Vandaag 2 reuen tegen gekomen en op afstand gromde ze al en bij passeren vielen ze uit :(

Ik weet even niet meer wat we nog kunnen proberen.
Ik houd hem weer uit de buurt van reuen en castreren gaan we niet doen. Dat zal denk ik ook weinig verschil gaan geven.

Pfff word hier zo moedeloos van. En Kaine zelf? Die staat te kwispelen en wil spelen als de andere hond uitvalt :( alleen vanmorgen viel hij terug uit ( grote berner reu).
Door lightning
#2867388
Ik vind het totaal verschillend. Ik heb dan niet chemisch gecastreerd maar eerst de chip laten zetten nou dat was hel nooit meer. Maar voor mijn andere hond hem toch laten castreren en dat is nu 5,5 week geleden en geen spijt. Hij is rustiger en relaxter dat is hij met chip nooit geweest. Een lieverdje zal hij niet worden dat niet.
Door renate1985
#2867392
Het is juist niet Kaine die agressief is maar andere honden ( alleen reuen)  die agressief naar hem reageren. Dat maakt het zo moeilijk en omdat Kaine gewrichtsproblemen heeft ben ik heel voorzichtig met castreren en hij is onzeker.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2867474
renate1985 schreef: Chemische castratie heeft geen nut :(
Vandaag 2 reuen tegen gekomen en op afstand gromde ze al en bij passeren vielen ze uit :(

Ik weet even niet meer wat we nog kunnen proberen.
Ik houd hem weer uit de buurt van reuen en castreren gaan we niet doen. Dat zal denk ik ook weinig verschil gaan geven.

Pfff word hier zo moedeloos van. En Kaine zelf? Die staat te kwispelen en wil spelen als de andere hond uitvalt :( alleen vanmorgen viel hij terug uit ( grote berner reu).
Met alle respect, castreren gaat echt niet helpen tegen elke vorm van agressie van andere honden. Als deze honden al van een afstand gromden en uitvielen, dan zijn dit honden met een groot probleem. Dat heeft niets te maken met het gedrag van Kaine.

Het enige verschil wat castreren in mijn opinie zou kunnen maken, is als er gevochten wordt ná kennismaken en Kaine dán zich op een bepaalde manier gedraagt om het uit te lokken of erger te maken. Dat is wat Oscar doet, na kennismaking van sommige type reuen niets willen dulden en dan gelijk in de aanval gaan. Dat gedrag reken ik Oscar aan en dus laat ik hem niet meer kennismaken met vreemde reuen. Maar als die andere honden al voor die tijd uitvallen, dan is dat hun probleem, niet dat van ons.

Dus ik zou maar heel rap geen injecties of implantaten laten zetten als dit je doelstelling was, want dat gaat never nooit niet lukken. Er lopen nou eenmaal heel wat verknipte honden rond, helaas helaas.
Door renate1985
#2867660
Kaine krijgt nooit de kans om kennis te maken. Ze vallen vooraf al uit naar hem. Het rare is dat diezelfde reuen tegen basco wel normaal doen. Daarom Ben ik ervan overtuigd dat het door Kaine komt want het is ook altijd tegen alleen hem gericht.
Ik heb dit geprobeerd om te kijken of dat zou werken en dat doet het jammer genoeg niet.
Dat hij meer markeert als er andere reuen in de buurt zijn maakt mij niet uit maar dat andere reuen hem altijd aan willen vallen wel. De meest lieve reuen ( die kunnen met bijna alle honden en zijn ook echt onderdanig naar andere honden)  veranderen tegenover Kaine in uitvallende, grommende honden. En die honden die ken ik goed en weet ik van dat ze dat normaal ook echt nooit doen, alleen bij Kaine.

Ik wil veilig met hem kunnen lopen in losloopgebieden, in aanlijngebieden waar mensen toch hun hond los hebben. Ik wil dat hij veilig is en ik niet steeds op scherp moet staan om hem te beschermen. Is voor Kaine niet leuk en voor mij niet.

De GT komt nog een keer kijken of hij de oorzaak kan vinden want ik weet het echt niet meer. Met de honden op cursus ging het super, sommige vielen uit maar dat werd daar meteen aangepakt.
Door renate1985
#2867664
Oh en als een andere de kans krijgt om hem te pakken of in zijn buurt uitvalt dan gaat hij er fel op in. Dan maakt hij het ook erger zoals Oscar doet. Als een reu Kaine ziet vliegt die er al op zonder enige aanleiding ( hij is al van achter aangevallen, hij is een keer ingesloten door een groep honden) .
Ik begrijp wel dat Kaine het niet meer over zich heen laat komen maar wil niet dat hij de gevechten ook aangaat. Dan ben ik straks nog verder van huis.
Door renate1985
#2867691
Dat is goeie vraag. Geen idee hoe die heten. Hij werkt 1 maand. Ik moet wel zeggen dat hij en basco nu rustig met elkaar omgaan en hij niet meer bij iedere spriet markeerd. Maar ja dat is geen reden om hem te castreren.
Door star
#2867720
renate1985 schreef: Kaine krijgt nooit de kans om kennis te maken. Ze vallen vooraf al uit naar hem. Het rare is dat diezelfde reuen tegen basco wel normaal doen. Daarom Ben ik ervan overtuigd dat het door Kaine komt want het is ook altijd tegen alleen hem gericht.
Ik heb dit geprobeerd om te kijken of dat zou werken en dat doet het jammer genoeg niet.
Dat hij meer markeert als er andere reuen in de buurt zijn maakt mij niet uit maar dat andere reuen hem altijd aan willen vallen wel. De meest lieve reuen ( die kunnen met bijna alle honden en zijn ook echt onderdanig naar andere honden)  veranderen tegenover Kaine in uitvallende, grommende honden. En die honden die ken ik goed en weet ik van dat ze dat normaal ook echt nooit doen, alleen bij Kaine.

Ik wil veilig met hem kunnen lopen in losloopgebieden, in aanlijngebieden waar mensen toch hun hond los hebben. Ik wil dat hij veilig is en ik niet steeds op scherp moet staan om hem te beschermen. Is voor Kaine niet leuk en voor mij niet.

De GT komt nog een keer kijken of hij de oorzaak kan vinden want ik weet het echt niet meer. Met de honden op cursus ging het super, sommige vielen uit maar dat werd daar meteen aangepakt.
Kan het niet juist andersom zijn?
Dat andere reuen vinden dat hij op z'n plaats gezet moet worden omdat hij geforceerde dominantie uitstraald? Dus diep van binnen is hij onzeker maar probeerd zelfverzekerd over te komen, waardoor hij gemixte signalen afgeeft naar andere honden (voor al reuen).
Dat had ik namelijk met mijn teef die vanwegen ernstige aanvallen in haar pup tijd zeer onzeker en zelfs bang voor andere honden was geworden en zodra er een vreemde hond in beeld kwam ging der straat omhoog, hevig kwispelen en als ik het niet voor was, beukte ze die hond weg, uit de buurt van de roedel, beet de andere hond van zich af dan droop ze snel af met staart laag, tenzij ze dus aan de riem zad dan draaide ze door.

In dat geval maakt castratie de onzekerheid alleen maar erger en zou je juist moeten gaan werken in zijn vertrouwen met andere honden.
Helaas is het wel zo dat iedere uitvallende hond al een stap terug kan beteken voor dat vertrouwen, laat staan een hond die hem daadwerkelijk aanvalt.

Overigens wil ik niet zeggen hiermee dat die andere reuen het recht hebben om hem te pakken hoor en speelt de baas van de andere hond(en) er ook een rol in.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door