Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2867292
ik heb net proteq gebeld :puke: want kiki gebruikt al heel lang de clomicalm om bij haar de angstproblemen onder controle te houden.
ik heb al heel heel veel verschillende produkten gebruikt, eigenlijk alles wat er op het gebied van kalmte en rust te vinden is.
van reguliere medicatie tot homeopathie tot voedingssupplementen etc. etc.

vroegah kreeg ze puur nervositeit en rust compositum, maar op een bepaald moment leek dat niets meer te doen.
sterker nog, het leek eerder erger te worden..
Nu op de clomicalm is kiek over het algemeen best te hanteren.. ze heeft nog wel dagen waarop het een en al geblaf en spanning is..
bijv. rond de vuurwerkperiode en een tijdje daarna is ze onrustiger, blaft meer en vreet ze haar voeten kapot..
maar nu is dat weer onder controle en is ze gewoon haar eigen gekke zelf weer..

ik heb van proteq de nieuwe polis binnen en daar zitten natuurlijk weer haken en ogen aan.
de clomicalm wordt dus alleen vergoed vanuit het aanvullende pakket omdat daar "gedragstherapie" in zit.
dat is voor max 200 euro verzekerd en daar gaat dus OOk de clomicalm uit vergoed worden.
het eerste half jaar is dat nog volledig.. maar daarna wordt dat 50%.
nu ging ik uitrekenen dat ik al na 6 maanden over die 200 euro maximale vergoeding zit.. dus de overige 6 maanden betaal ik het volledig.

daarnaast zit in het aanvullende pakket ook homeopathie..
ook dat wordt tot max. 200 euro vergoed.. en nu zit ik dus te denken of het niet mogelijk is of ik nu of later over zou stappen naar een homeopatisch middel zodat ik iig het hele jaar door iets vergoed krijg.

ik besef wel dat het het beste voor kiek moet zijn (en voor ons, want een nerveuzere kiek word je ECHT niet vrolijk van)
maar ik wil toch ook het meeste halen uit de verzekering. Ik betaal dan nl per maand ruim 40 euro..  :o :o :o voor alleen kiki..
heeft iemand nog een idee wb homeopathie?
Door hamada
#2867770
Volgens mij is sint janskruid ook een antidepressief middel, dat ook aantoonbaar effect heeft.
Misschien is het mogelijk het te combineren met clomicalm? Dat zou een homeopathisch werkend DA wel kunnen bekijken.
Wat een dilemma's zeg :-\ je wilt het beste voor Kiek maar het is wel een hele kostenpost. Hopelijk is er een oplossing te vinden.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2869579
Tijdens oud en nieuw heb ik Luna herbal calm van de dierendokter gegeven. Dit werkte fantastisch voor haar. Oké, ze wilde vanaf een uur of 3 's middags niet meer naar buiten, maar in huis was ze écht relaxed! Haar vorige eigenaren vertelden dat Lu met oud en nieuw panisch was en de hele dag en nacht in het toilet achter de wc pot zat te schuilen  :'( Den haag is wel een stukje drukker qua vuurwerk dan het dorp waar ze voorheen woonde  ;)

Misschien heb je hier wat aan; http://www.dierendokter.nl/contents/nl/ ... ieren.html
Gebruikersavatar
Door Nitus
#2871366
Homeopathie wordt bij Proteq alleen vergoed als het wordt voorgeschreven door een homeopathisch DA of therapeut aangesloten bij de BKHD, consult en (geregistreerde) homeopathische middelen worden tot max 200 euro per jaar vergoed.
Dus zomaar wat middeltjes roepen gaat dan niet werken.
Ik zou je aanraden contact op te nemen met of een homeopathisch DA of therapeut, dit is geen probleem waar je zomaar een standaard middel voor in kunt zetten. Dat blijkt ook wel uit Kiek's reacties na een tijdje op de standaard middeltjes.
Als ik het probleem zo lees denk ik wel dat er goede behandelmogelijkheden zijn.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door