Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door startouw
#2866014
Hallo allemaal,
Onze Juna is een teef, kruising Labrador-Bordercollie van 10 jaar.  Sinds 4 maanden krijgt ze Kvv,  compleet door afwisselen, en ongeveer 1  keer in de week kreeg ze Barf. Ik wilde eerste half barf half KVV  doen, omdat ik dacht dat dat makkelijker was, maar hoe meer ik hier lees  hoe meer ik eigenlijk  helemaal over wil stappen naar barf, ook met onze andere hond. 
Ik heb nu een aantal bestellingen gedaan via vraag-aanbod hier en ik wil eens kijken of dit dan al genoeg is  voor een goed menu .

Ze heeft iets overgewicht ,dus ik wil haar max 2 % voeren. ze weegt nu 28 kg.  ze krijgen 1 keer / dag eten.
in percentages wordt dat dan :
520 gram per dag.
vleesbot: 260 gr
spiervlees : 130 gr
groentenmix : 50 gr.
orgaan :70 gr  of pens  90 gr.
Ik wil 4 keer/ week orgaan geven, afwisselend hart/nier/ lever e.d  en 3 keer /week pens

dag 1 :
konijnkarkas
konijn nier
rundvlees
groentenmix

dag 2 :
kalkoennekken
eend  spiervlees
pens
groentenmix
extra  1 ei

dag 3
konijnkarkas
paarden spiervlees
kiporgaan
extra :  zalmrepen

dag 4
kippennekken
rund spiervlees
pens
groentenmix

dag 5 
1/2  jong geitje
extra zalmrepen

dag 6
kwartels
eend spiervlees
pens
extra 1 ei

dag 7
konijnenkop
konijnlever
paard spiervlees
groentenmix

Ik hoor het graag wat jullie ervan vinden ! bedankt alvast groetjes sara
Laatst gewijzigd door startouw op do 18 sep 2014, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
#2867178
[quote="startouw"]
dag 1 :
konijnkarkas
konijn nier
rundvlees
groentenmix

dag 2 :
kalkoennekken
eend  spiervlees
pens
groentenmix
extra  1 ei

dag 3
konijnkarkas
paarden spiervlees
kiporgaan
extra :  zalmrepen

dag 4
kippennekken
rund spiervlees
pens
groentenmix

dag 5 
1/2  jong geitje
extra zalmrepen

dag 6
kwartels
eend spiervlees
pens
extra 1 ei

dag 7
konijnenkop
konijnlever
paard spiervlees
groentenmix

Ik hoor het graag wat jullie ervan vinden ! bedankt alvast groetjes sara
[/quote]Even wat eerste gedachten n.a.v. je menuutje:
Ik zou de voorkeur geven aan biologische lever en nier, ivm de funktie van deze organen en dus de mate van vervuiling er van. Ik mis hart in je menu.
Voor een beginnende barfer, vind ik sommige botten persoonlijk wat te hard. Ik zou zelf nog geen konijnkop geven, geen kalkoennekken (er zijn redelijk wat barfers die dit nooit willen voeren) en ook nog geen jong geitje. De kippennekken, kwartel en het konijnkarkas zijn prima beginnersbotten en je afwisseling is prima!
Op den duur zul je waarschijnlijk een andere verdeling gaan maken qua frequentie dat je bijv. pens voert, maar daar vindt iedereen z'n eigen draai in, net wat jij makkelijk en fijn vindt en natuurlijk hoe je hond het er op doet ;)
Héél veel plezier met samenstellen!!
Door Lizzy
#2867228
[quote="startouw"]
Hallo allemaal,
Onze Juna is een teef, kruising Labrador-Bordercollie van 10 jaar.  Sinds 4 maanden krijgt ze Kvv,  compleet door afwisselen, en ongeveer 1  keer in de week kreeg ze Barf. Ik wilde eerste half barf half KVV  doen, omdat ik dacht dat dat makkelijker was, maar hoe meer ik hier lees  hoe meer ik eigenlijk  helemaal over wil stappen naar barf, ook met onze andere hond. 
Ik heb nu een aantal bestellingen gedaan via vraag-aanbod hier en ik wil eens kijken of dit dan al genoeg is  voor een goed menu .

Ze heeft iets overgewicht ,dus ik wil haar max 2 % voeren. ze weegt nu 28 kg.  ze krijgen 1 keer / dag eten.
in percentages wordt dat dan :
520 gram per dag.
vleesbot: 260 gr
spiervlees : 130 gr
groentenmix : 50 gr.
orgaan :70 gr  of pens  90 gr.
Ik wil 4 keer/ week orgaan geven, afwisselend hart/nier/ lever e.d  en 3 keer /week pens

dag 1 :
konijnkarkas
konijn nier
rundvlees
groentenmix

dag 2 :
kalkoennekken
eend  spiervlees
pens
groentenmix
extra  1 ei

dag 3
konijnkarkas
paarden spiervlees
kiporgaan
extra :  zalmrepen

dag 4
kippennekken
rund spiervlees
pens
groentenmix

dag 5 
1/2  jong geitje
extra zalmrepen

dag 6
kwartels
eend spiervlees
pens
extra 1 ei

dag 7
konijnenkop
konijnlever
paard spiervlees
groentenmix

Ik hoor het graag wat jullie ervan vinden ! bedankt alvast groetjes sara
[/quote]

Ik vind het er goed uit zien Sara! Mooie afwisseling ook, qua diersoorten.
Is je hond al gewend aan vleesbotten?
Gebruikersavatar
Door startouw
#2867232
Bedankt voor de feedback  :)
Nou ze is wel al een beetje gewent, kippen nek, kippevleugels, kipkarkas,  en ze heeft al en  keer een konijnenpoot gehad, maar dat was niet gepland, die had ze gepikt van t aanrecht  :biggrin2: die waren voor ons zelf bedoeld.

en dit is dus een menu , behalve de pens en kwartels dan , van vleesjes enz die ik nu en komende weken via barfplaats haal,  dus ben heel blij met  BP !  :D
we gaan t zo proberen.
Laatst gewijzigd door startouw op wo 05 feb 2014, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door