Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Binkeman
#2863740
Hallo, ik ben nieuw in snackland en heb mijn eerste probeersels nu aanstaan. Eigenlijk vanaf dinsdag en vanmorgen kon ik het nog indrukken. (niet veel, maar toch). Er zit kalfskopstuk in. Vanavond zit het er dus 3 dagen in. Mijn vraag is kan ik het dan gewoon geven? Wanneer is het goed? Moet het dan echt keihard zijn?
Morgen ga ik gansvlees halen en wil dat dan gaan drogen.
Dan zal ik het ook dunner snijden, dat zal ook helpen. Het vlees dat er nu in zit is zo'n 2 cm dik in het midden van het stuk.
Mijn bedoeling is om echt knaagsels te maken. Anders besteld ik bij Zooplus runderlippen, - neuzen en bullepees.
Door Anne in Zweden
#2863762
Hoe hard of zacht het moet zijn, is helemaal jouw keus! Hoe harder, des te langer doet een hond erover, althans bij zulke dikke lappen. Ik weet eerlijk gezegd niet wat kalfskopstuk is en hoe dat eruitziet, maar het klinkt alsof het een lekkere taaie snack oplevert. :D

Het enige waar je op moet letten is dat als je het niet door en door droogt, je het niet buiten de vriezer kunt bewaren. Door restvocht kan de boel gaan verschimmelen. Dus als het voor meteen geven is: dan hoeft het niet kurkdroog te zijn, maar als je het wilt bewaren, dan wel - of je moet het dus gedroogd terugstoppen in de vriezer. Doe ik sowieso ook altijd met alles wat ik in grote hoeveelheden droog; je weet immers nooit of het echt allemaal kurk is, en ik heb al een paar keer meegemaakt dat het begon te schimmelen.
Gebruikersavatar
Door Binkeman
#2863893
Oke, bedankt. Ik heb het app net uit gezet. Het is hier zo op, een paar dagen. Moet ik het dan ook invriezen?
Het zijn wanstukken, dat is al zo glibberig. Ik denk dat het niet zo geschikt is om te drogen.
Morgen gaat er gansspiervlees in.
En ik wil naar de visafslag hier. Ik lees veel over vishuiden. Zal eens vragen daar of ze dat voor mij hebben.
Door Martine-Tom
#2863897
Paar dagen, neuh zou het wel in de koelkast bewaren, just in case  :)
Gebruikersavatar
Door Binkeman
#2863909
Oke, dan doe ik dat . Bedankt voor het advies. Na 72 uur wachten wil ik het niet meteen aan schimmel kwijt :)
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2865963
Die wangstukken kunnen ook wat te vet zijn. Dan droogt het niet fijn. Ganzenvlees is erg geliefd bij mijn hond als gedroogd snackje. Succes ermee!
Door Anne in Zweden
#2865967
Martine-Tom schreef: Paar dagen, neuh zou het wel in de koelkast bewaren, just in case :)
+1. Voor een paar dagen is de koelkast voldoende!
Gebruikersavatar
Door Binkeman
#2865999
Naomi M. schreef: Die wangstukken kunnen ook wat te vet zijn. Dan droogt het niet fijn. Ganzenvlees is erg geliefd bij mijn hond als gedroogd snackje. Succes ermee!
Ja, dat dacht ik al. Ze zijn wel op hoor, ging er in als koek ;D
De gans zit er nu 24 uur in. Dat heb ik heel mooi kunnen snijden. Ben benieuwd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door