Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2865517
ik normaal altijd bij degomeat, goede service.  ook her en der wat van bp
maar ik vind degomeat steeds duurder worden.. voor een kilo runderlippen betaal je 2.50 ,  voor een kilo runderhart 3 euro
een heel geslacht konijn 4,50 ...    de kids eten hier per dag 3 kilo het loopt dus nogal op gezien ik ook graag kwaliteit voer (en dus niet de runderlippen maar beter spiervlees) wil ik toch kijken hoe het iets goedkoper kan..
Door TMG1961
#2865577
Ik bestel ook bij degomeat. Service en kwaliteit vind ik prima. Alles is netjes per kg verpakt dus niks meer portioneren.
Alles wordt duurder, en persoonlijk denk ik dat over een jaar of 4-5 misschien zelfs minder barf en kvv gewoon niet meer te betalen is voor mensen die meerdere grote honden hebben.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2865593
Hier ook Degomeat en soms een lijntje van BP.
Degomeat heeft alles per kilo verpakt en dat vind ik ideaal, daar wil ik wel wat meer geld aan uit geven. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel portioneren..
Door Martine-Tom
#2865596
Ik ook via Degomeat, maar ook steeds vaker via andere wegen, Bibi vinden de katten erg lekker maar is bij hem 6.50 de kilo, via via kan ik het nu recht van Bibi kopen en dan betaal ik 4 euro de kilo, nog best prijzig maar voor een goede katten kvv die ze echt lekker vinden vind ik dat nog wel gaan.
Ik zal altijd 100% vers blijven geven en hoop ook dat ik de kwaliteit hoog kan houden, voor nu is het in elk geval nog te doen.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2865679
Het meeste heb ik via de lijntjes van barfplaats en heel soms bestel ik wat bij Degomeat.
Op deze manier heb ik voor niet al te veel geld mooie kwaliteit en lekker veel diersoorten.
Biologische kipkarkassen haal ik altijd bij een bedrijf hier in de buurt en laat de barfplaatsleden hier in de omtrek dan mee bestellen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2865764
Eerst altijd bij degomeat, laatst voor Hope orgaan gehaald bij naturalpaws, super kwaliteit en niet duur. Ik denk dat ik daar voor Nelson ga bestellen.

Lupa kom ik iedere dag langs. Jammer dat ze vaak de bestelling niet kloppend hebben als ik het ga afhalen en dat ze steeds meer gemalen verkopen  :-\
Door renate1985
#2865912
Ik bestel alles via hier. Ik heb nu altijd mooi en betaalbaar vlees voor de mannen. Het meeste gaat wel per 10kg maar dat verdeel ik in porties en gaat de vriezer in. Het is even wat werk maar dat is maar 1X per 1 a 2 maanden.
Door malimaniac
#2865987
Ik doe hier regelmatig mee met de lijntjes. Profiteer ook wel eens mee met de bio kip van Lucie  :) Verder bestel ik nog bij degomeat en soms haal ik wat bij SW.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2866008
Vleesbot doe ik alleen via de lijntjes hier (bevalt me uitstekend  :biggrin2:), spiervlees/orgaan/pens komt of via een lijntje hier, of via Degomeat/Slagerij West
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2866085
Voornamelijk degomeat en soms lijntjes. Jammer genoeg is dat qua afstand niet zo vaak rendabel en dan moet je ook nog eens voor meer mensen kunnen halen, wil het geen gekkenwerk zijn. Vorig jaar ben ik eens voor 10 kilo gemalen gans en 5 kilo ganzenspiervlees naar Steenwijk gereden, maar dat is eigenlijk van de zotte. Jammer, want de lijntjes zijn wel heel vaak leuk qua soorten en qua prijzen.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2867551
Hier eigenlijk altijd lijntjes en soms Dego, maar dan alleen voor wat orgaan! Vind de lijntjes echt ideaal, vrijwel altijd mooi vlees voor een betaalbare prijs  :)
Door Fabienne88
#2868107
Ik bestel eigenlijk altijd via www.lupa-diervoeding.nl  .. makkelijk, goede service, klopt vrijwel altijd en ik vind de kwaliteit ook goed.
Aanrader vind ik dus :-)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2871740
Heel eerlijk ik vind het de laatste jaren allemaal erg duur geworden, op zijn minst verdubbeld, overal, ook bij lijntjes zie je dat veel.
Ik geef 4 kilo per dag.
Daarnaast bestel ik wel eens bij degomeat maar die belden me telkens tijdens het laden op de avond vantevoren dat dit en dat niet hadden ( vaak aanbieding), terwijl dat de belangrijkste zaken waren rest opvuling. Wordt ik ook niet bij mee, bij een volgende bestelling maa op voorhand overggen. Lupa bestellen we ook bij, dat gaat altijd netjes en op tijd als er iets niet is.
Maar goed best duur voor 4 kilo perdag waarvan een allergische hond waarbij we weten dat kip en zalm in ieder geval niet ok zijn
SW heb ik steeds meer twijfels over, heel veel vet, verkeerde produkten. Laatst ovegevende honden na nier. Kan toeval zijn, volgende keer eens goed kijken.
Sommige produkten van bepaalde mensen hier op bp via lijntjes zijn vaak kwalitatief en meest waar voor je geld.
Aleen best lastig aangezien we dan telkens met verdelen van ruim 50+ kilo zitten ( maar 10 kg bestellen is tja niet echt de moeite met 4+ kg per dag)
Soms denken we  wel we gaan  die 2 niet allergische maar af en toe goedkope kvv geven  :-\
Door Cindy de Wolf
#2871765
Met name bij Degomeat. Ik heb ook de ervaring dat het explosief gestegen is qua prijs en met hier 3kg per dag tikt dat flink aan. Ondanks dat wij 3 honden minder hebben en onder de levende 2 hele kleintjes met 120gram per dag ben ik nu evenveel geld kwijt als toen we nog 9 middelgrote honden hadden. Dus het is echt wel aardig gestegen in prijs :-X en ik ben bang dat we er nog lang niet zijn.

Ik heb nu voor het eerst een lading kvv via best4dogs besteld en wil gaan afwisselen de ene week kvv de andere week barf. Om zo de kosten een beetje te drukken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door