Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2865215
Wij krijgen , als het meezit , eind juni een labrador meisje erbij .. Nu voer ik yara kvv ( afwisselende merken, rodi, Smuldier, prins, energique , haaksma etc.  )? Zij heeft echter als pup niet direct kvv gehad (volledig ), maar met nu met deze jongedame wil ik direct starten.. Rodi en Smuldier vallen wat mij betreft af.. Welke merken zijn beter geschikt voor een pup en waaraan moet ik denken qua hoeveelheid ?
ik koop ook graag groot in,  Maar mijn afhaalpunt hier is gestopt .. Wie kent er goede bezorgende webwinkels van kvv die qua prijs beetje redelijk zijn? Ik woon wat dat betreft erg onhandig
Door hannabelgje
#2865235
Ik zou dan bij lupa-diervoeding bestellen ofzo. Die hebben veel verschillende merken zodat je ook veel af kan wisselen.
Neem in elk geval een kvv met een calciumbron uit bot ipv een premix. Dat is voor pups heel belangrijk. Je kunt ook bij degomeat kijken. Die hebben geloof ik ook verschillende kvv's te koop.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2865343
best4dogs ook genoeg werkt samen met dego dus kan je bij allebei bestellen en boven de 90€ gratis bezorgen super kwaliteit ;)
Door M@rina
#2865414
[quote="hannabelgje"]
Ik zou dan bij lupa-diervoeding bestellen ofzo. Die hebben veel verschillende merken zodat je ook veel af kan wisselen.
Neem in elk geval een kvv met een calciumbron uit bot ipv een premix. Dat is voor pups heel belangrijk. Je kunt ook bij degomeat kijken. Die hebben geloof ik ook verschillende kvv's te koop.
[/quote]

Even een aanvulling hierop: Premix is een toevoeging van vitamine en mineralen, als er geen natuurlijke calciumbron in zit dan wordt er een botsupplement toegevoegd. Het beste kan je zoeken naar een kvv zonder premix en zonder botsupplement merken die dat hebben zijn:
Haaksbarf, Carnivoer, Bandit, Alaska, All animal, Darf, Tinlo barfmenu, Shaweca, Tammenga, Versvoer.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2866352
Ik lees wel dat in lupa kvv dat calcium bron bot is en geen supplement. Of begrijp ik het verkeerd
Gebruikersavatar
Door Thea
#2866357
Bot als calcium bron is juist goed.
Best4dogs is ook met bot als calsiumbron.
Best4dogs en Degomeat is hetzelfde alleen doordat je groot inkoopt bij best4dogs is veel voordeliger ;)
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2866379
Aii 100 kg :) dat is wel veel.. Dat past niet in mijn vriezer .. Toch maar eens nadenken over extra vriezer .. 2 honden op kvv loopt op natuurlijk qua hoeveelheid
Door M@rina
#2866861
Lupa heeft ook een aantal van de door mij genoemde merken naast hun eigen mixen. Bot als calciumbron is juist goed. Liever geen botsupplement of een premix van vitamine en mineralen. kvvs waarvan je minimaal 4 diersoorten moet afwisselen (ook wel enkelvoudige kvv's genoemd) die maak je compleet door de afwisseling, je hond krijgt dan toch allen benodigde vitamine en mineralen binnen. hoe meer afwisseling (qua diersoort en qua merken) hoe beter.

Kijk anders ook eens bij :
www.hondenvoer-natuurlijk.nl
www.naturalpaws.nl


en eeeh die vriezer die komt er ook wel hihihi...
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2869788
vriezer zijn we idd al naar op zoek ;).. We hebben wel een vriezer , groot, maar die is is nu groot zat (1 grote diepe la voor Yara's eten) maar met 2 honden heb ik zomaar 4 lades nodig.. dus extra.

Ik ben intussen al op zoek gegaan in de buurt voor KVV omdat ik niet alleen afhankelijk wil zijn van internet..

Ik heb gevonden

Haaksbarf
Carnibest (maar dat is wel bot als calcium maar mét premix aan vitamines etc. als ik goed heb begrepen, en dat is toch minder geschikt?)
Alaska (waar de verkoper minder enthousiast over was)..

Prijzen liggen dicht bij elkaar..

Lotgering , wat ik al heb gevoerd eerder, maar waarvan de verdeler hier stopte.. was , en dat wist ik niet eens, wél geschikt voor pup (calcium uit bot en geen premix).. Maar ik lees daar steeds vaker negatief commentaar over .. Wat klopt hiervan ?



Verder vond ik deze lijst op voerwijzer , aantal merken zeggen mij niets..

Moet ik nog letten op groentes ?

Titel                                                                   Compleet door Calciumbron Plantaardige ingr.           .
Herby Vers Compleet                                 Diersoorten afwisselen bot                                
TamRo Vleesmixen                                           Diersoorten afwisselen bot 0.0%
Vers Voer                                                         Diersoorten afwisselen bot       geen
Natuur en Dier Diersoorten                              afwisselen                   bot Geen
Tacana                                                           Diersoorten afwisselen, Genoeg diersoorten bot Groenten, fruit, zilvervliesrijst (ongeveer 1.8%) en maiskiemolie.
Tammenga                                                   Diersoorten afwisselen, Genoeg diersoorten bot Geen
Dinapet                                                           Diersoorten afwisselen, Genoeg diersoorten, Premix bot
Laatst gewijzigd door vanhaut op za 08 feb 2014, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2869811
Carnibest is een KVV die al jarenlang een constante kwaliteit leveren. Ik vind het jammer dat ze die premix van vitamine en mineralen toevoegen, het is niet nodig want ze hebben ruimschoots voldoende  diersoorten in hun assortiment. Naast Haaksbarf en Alaska kan je ook heel goed carnibest voeren, gewoon lekker afwisselen tussen deze merken. Alle drie de genoemde merken hebben groente er door heen zitten.

Wat wil je precies weten over het lijstje?

Tammenga, Tamro en versvoer zijn allemaal leuk ter afwisseling ik voer he zelf ook af en toe. De andere merken heb ik zelf geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2870050
Hoe slecht precies is dat premix verhaal ? Want daarmee beperkt mijn keuze en zit ik meer gebonden aan internet bestellingen en dat vind ik wat lastig .

Laat ik voorop stellen dAt ik voor onze pup een goede voeding wil die haar goed laat groeien en op de juiste manier

Lotgering ga ik wel even zoeken hier op dit forum .. Staat vast wel wat
Door M@rina
#2870109
Over Lotgering is een heel lang topic, met een paar voorstanders maar vooral toch ook veel tegenstanders...

Over de premix; mijn voorkeur gaat naar kvvs zonder premix, als je voornamelijk zonder premix voert dan kan het ter afwisseling geen kwaad als je ook carnibest voert.

Wat heb je tegen via internet bestellen? Ik bestel al het voer voor mijn honden via internet, ik heb daardoor veel meer keus en kan veel meer afwisselen. dat vind ik bij het voeren van kvv wel een fijn idee. Geen enkele kvv is gelijk van geen enkele weet je 100% zeker wat er in zit. door veel af te wisselen hoop ik ook zo veel mogelijk goede voedingstoffen mee te geven aan de honden.

Ik bestel vaak via:

www.naturalpaws.nl
www.hondenvoer-natuurlijk.nl

Kennisen van mij hebben goede ervaringen met:
www.caroba.nl
www.lupa-diervoeding.nl
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2870313
ik wil niet alleen afhankelijk zijn van internet .. ik woon hier wat dat betreft niet erg handig..dus als ik ook eea in de dierenwinkel of via verdeelpunt kan aanschaffen is dat natuurlijk erg prettig.

Ik ben voor nu even goed op de hoogte en ik ga gewoon eens een mooi pakket bij elkaar zoeken.. nu is het wachten op drachten worden en dan wachten op de pups.. Spannend !
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2924400
ik reageer even op mijzelf

Hoe zit met granen ? Mag dat nou wel of niet ? althans.. wat is verstandiger ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door