Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2864971
Van 'heel veel meer eetlust' naar heel slecht eten met nog 1,5 week te gaan. En dat zit me niet lekker. Ze is ook bizar dik. Ik geef al 3 porties. Nog meer tips? Ook met een ei of extra pens is ze niet over te halen meer dan een paar happen te eten.
Door Erna
#2864972
Niet veel meer dan stug volhouden en alles blijven proberen. Haar maag krijgt steeds minder ruimte zodat er ook steeds minder inpast. Je zou haar eten kunnen opdelen in nog meer keren per dag. Als er maar iets in gaat denk ik altijd. Verdeel haar eten eens in 6 porties per dag en kijk aan het einde van de dag wat er in is gegaan.

Soms drijven ze je tot wanhoop met dat slechte eten (bassets hebben daar ook een handje van) maar vaak is het maar een paar dagen en gaan ze daarna wel weer eten.
Door Lizzy
#2864973
Misschien is ze te dik. Krijgt ze er daardoor geen eten meer bij. Ik zou 6 keer per dag een muizenhapje gaan aanbieden. En dan zit ze daarna gewoon vol. Nu is het voor de pups geen drama meer hoor, dat ze moeilijk kan eten. De belangrijke organen zijn allemaal al aangelegd en ze teren nu op mams.
Door Jantina
#2865879
Nog weinig verbetering.
Zijn nu wel naar 5 a 6 x gegaan, maar ik zal het op moeten gaan lossen zonder al te veel KVV (Carnibest) want daar vindt ze niks meer aan. Ze moet nog 10 dagen dus op zich mag ik qua bot wel minderen als ik het goed begrepen heb.
Wat wil ze wel? Een rauw ei, rijst, brood met smeerworst en zeewier (ja foei ik weet het...), groeten doet ze een moord voor dus heb net op de markt ook bataat gehaald (goed ivm koolhydraten dacht ik?), konijnenspiervlees, zalm.
Zijn er echt essentiële dingen die ze nu moet hebben en ik toch naar binnen moet zien te werken? Ze eet qua KVV dat wat ze voor de dracht at zeg maar, dus nog wel iets hoor.
Door Lizzy
#2865894
Ja hoor, met vleesbot mag je nu minderen. Ik zou eerlijk gezegd gewoon geven waar ze zin in heeft en zo gezond mogelijk. Maar als zij groenten wil en konijnenspiervlees : zou ik haar dat geven. En niet teveel zalm (zie bar). En twee of 3 eitjes per week is ook prima. En ja jeetje, nou, als ze brood en rijst wel lekker vindt: geef je af en toe daar wat van! Liefst brood zonder broodverbeteraar, dat wel. En als het kan dan ook zilvervliesrijst, dat bevat dan nog iets van voedingsstoffen.
Door Jantina
#2868815
Nou ze eet niet met veel genoegen. Ja, rommel. Zelf gedroogd spiervlees en orgaan. Ik geef zo min mogelijk maar de tactiek om de lekkere dingen weg te laten zodat ze gaat eten werkt niet momenteel en haar laten vasten ik niks nu. Ze groeit met de dag, werkelijk niet normaal. De pups gaan als een malle bende tekeer daarbinnen en ze zucht en puft heel de dag. Sinds gisteren geeft ze ook weer gal over 's ochtends. Ik zie dit niet een week meer duren, de namen voor het Valentijnsnestje kunnen richting prullenmand ben ik bang. Haar buik is ook echt naar achteren verplaatst nu. Maar goed, de echte signalen zoals graven etc. gebeuren ook nog niet.
Door Erna
#2869010
Jantina schreef: Nou ze eet niet met veel genoegen. Ja, rommel. Zelf gedroogd spiervlees en orgaan. Ik geef zo min mogelijk maar de tactiek om de lekkere dingen weg te laten zodat ze gaat eten werkt niet momenteel en haar laten vasten ik niks nu. Ze groeit met de dag, werkelijk niet normaal. De pups gaan als een malle bende tekeer daarbinnen en ze zucht en puft heel de dag. Sinds gisteren geeft ze ook weer gal over 's ochtends. Ik zie dit niet een week meer duren, de namen voor het Valentijnsnestje kunnen richting prullenmand ben ik bang. Haar buik is ook echt naar achteren verplaatst nu. Maar goed, de echte signalen zoals graven etc. gebeuren ook nog niet.
Niet iedere teef graaft. Het wachten is altijd het lastigste vind ik. Zodra de eerste pup er is gaat het vanzelf en is, in ieder geval, bij mij het gestress weg. Hier eentje die ieder moment kan gaan beginnen maar het nog rustig op haar gemakje doet. Donderdagnacht een 'slechte'nacht gehad met een onrustige en hijgende moeder maar dat is allemaal weer weggegaan. Ze hobbelt nog vrolijk rond en de eerste 24 uur zie ik nog niets gaan gebeuren. Van binnen gaat het tekeer als dolle stieren.
Door Jantina
#2869292
Ik was net mijn kleintje op bed aan het leggen en in de kamer naast me hoorde ik een gekreun en gesteun! Werd er nerveus van! Heb mijn 'verloskundige' gebeld (fokster van mijn Bas, zeer ervaren) dat ze rekening moet houden met een iets vroegere bevalling, we hebben als een speer de puppyren panelen van boven gehaald en om de kist gezet, lamp is opgehangen: nu morgen alleen nog een thermometer voor in de werpkist zien te kopen en batterijen voor min camera, want die is leeg. En dan zijn we klaar!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2869339
Spannend hoor Jantina. Ik weet nog precies hoe ik me vorig jaar rond deze tijd voelde.
Ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen :duimen:
Door finita
#2869495
Jantina schreef: Nou ze eet niet met veel genoegen. Ja, rommel. Zelf gedroogd spiervlees en orgaan. Ik geef zo min mogelijk maar de tactiek om de lekkere dingen weg te laten zodat ze gaat eten werkt niet momenteel en haar laten vasten ik niks nu. Ze groeit met de dag, werkelijk niet normaal. De pups gaan als een malle bende tekeer daarbinnen en ze zucht en puft heel de dag. Sinds gisteren geeft ze ook weer gal over 's ochtends. Ik zie dit niet een week meer duren, de namen voor het Valentijnsnestje kunnen richting prullenmand ben ik bang. Haar buik is ook echt naar achteren verplaatst nu. Maar goed, de echte signalen zoals graven etc. gebeuren ook nog niet.
Ik begrijp dat ze (ook) op 14-2 uitgeteld is? De mijne ook, maar is een week eerder niet wat erg vroeg ? Ook al zijn ze vanaf nu levensvatbaar, hoop ik dat je dame nog wacht met bevallen, succes in ieder geval!
Door Lizzy
#2869567
Je "moet" niet naar de dag van de dekking kijken maar naar de dag van ovulatie. Als je op google intikt "myra savant harris ovulation day of birth" is de eerste link "Canine Reproduction and Whelping: A Dog Breeder's Guide, books.google.nl/books?isbn=1929242379". Als je die aanklikt kun je lezen hoe je moet rekenen. De geboorte van de pups vindt 63 dagen na ovulatie plaats.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door