Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2862811
Morgen hebben we een afspraak bij de DA, want Xerox heeft klachten die verdacht veel lijken op kennelhoest. De assistente begon al over AB, ongetwijfeld de standaard manier om kennelhoest te behandelen. 

Zijn er ook andere (betere) manieren voor? Xerox heeft al zo veel AB gehad in het verleden... uiteraard wachten we sowieso de diagnose af!


.
Door M@rina
#2862817
AB helpt alleen als het om een bacteriële infectie gaat. Of het bacterieel of viraal is weet je niet. Ik zou het niet doen tenzij de klachten erger worden.
Tegen het kuchen geef ik dennenknopsiroop, tuigje omdoen, geen halsband om die irriteert de keel.
Door renate1985
#2862821
Toen die van ons een keer kennelhoest hadden hebben we ze af en toe wat honing gegeven en hoestdrank. Binnen 2 dagen was er verbetering.
Ik ben overigens niet naar de da geweest toen, alleen als het aangehouden had wel natuurlijk.
Binnen 5 dagen waren ze overal vanaf.
Beterschap voor xerox!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2862842
Dit zegt het formularium voor dierenartsen over kennelhoest.
Kennelhoest wordt veroorzaakt door een combinatie van virussen en bacteriën.
De niet-virale veroorzakers van het kennelhoest-complex:
? Bordetella bronchiseptica en Mycoplasma spp.
Bij ongecompliceerde kennelhoest zijn antibiotica in principe niet geïndiceerd.
Bij een eventueel optredende bronchitis/(broncho)pneumonie kan antibioticum geïndiceerd zijn.
advies: systemisch
Eerst keus doxycycline1
Tweede keus -
Derde keus fluoroquinolonen2
Het is dus niet standaard nodig om antibioticum te geven, maar als er een longontsteking bij komt dan kan het nodig zijn.
Als het enkel een onsteking is van de luchtpijp dan is antibiotica geven zinloos, aangezien antibiotica daar niet terecht komt.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2862895
Wauw, wat ben ik toch blij met BP. Nogsuggesties voor een goede hoestdrank? Hij hoest vandaag pas 2 dagen dus ik ben er nog aardig op tijd bij.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2862918
En naast een tuigje is het handig om te proberen je hond even zo rustig mogelijk te houden, even uit de buurt van
andere honden te houden.
Blaffen in de snuit van een andere hond geeft het door. (voor zover ik begrepen heb)
Door Barfy
#2862951
Als suggestie voor hoestsiroop: Tussistin hoestsiroop van VSM. Hier hebben ze vorig jaar ook kennelhoest gehad en is het vanzelf overgegaan met hoestsiroop en honing. Beterschap voor Xerox!
Door Lil
#2863095
honingsiroop, hoestsiroop, homeopatische luchtwegsiroop, bisolvon. In de loop der jaren veel gegeven aan de woefs en alles hielp. Mijn da adviseert een goede rauwe honing.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2864359
Bedankt allemaal voor de tips! Ik heb suiker- en glutenvrije thijmsiroop gehaald en het gaat alweer een stuk beter met Xerox.  Het hoesten is weg, hij snottert nog wel een beetje maar dat wordt ook steeds minder!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door