Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Bente Ole Kambi
#2863777
Eén van mijn honden heeft sinds gisteren diarree. Ik wacht normaal even een paar dagen af voor ik de dierenarts bel, maar in verband met het komende weekend toch even gebeld. Er schijnt hier wel iets te heersen, dus ik maak me niet al te veel zorgen. Alles komt er wel vloeibaar uit van onderen (en 1x braken vanmorgen nog voordat ze eten had gehad, ze spuugde iets lichtgroenigs), maar ze heeft nog steeds veel eetlust en energie, al ziet ze er wel moe uit.

Mocht de diarree dit weekend nog niet over zijn of mijn andere honden krijgen er ook last van, dan zou Diarstop goed zijn om te geven, aldus mijn dierenarts. Ik wil echter pas iets 'chemisch' gaan geven als het niet vanzelf overgaat en zelfs als mijn andere honden er ook last van krijgen zit ik liever een paar dagen in de diarree dan dat ik meteen een medicijn in mijn honden stop, dat lijf moet toch eerst de mogelijkheid krijgen het zelf te proberen. En stel mijn ene hond blijft er dit weekend last van houden, dan kan de oorzaak van alles zijn dus als je niet weet wat de oorzaak is, hoe goed is het dan om Diarstop te gebruiken? Is het een onschuldig middel? Hebben jullie er positieve ervaringen mee?
Door Lizzy
#2863781
Diarree is altijd een reactie van het lichaam dat zegt "het moet het lichaam uit en wel nu". En tenzij de hond super uitdroogt zijn er eerlijk gezegd weinig redenen waarom ik diarree zou stoppen.... Ik zou eerder Okugest van VSM geven. Dat stopt niet. Dat zet het lichaam aan tot zichzelf te genezen. En daar heb ik nog nooit een vervelende werking van gezien, van diarree stoppers wel. Wat je ook kunt geven is blauwe bessen.
Gebruikersavatar
Door Bente Ole Kambi
#2863792
Ontzettend bedankt voor de info! Je hebt helemaal gelijk. Het lichaam wil ervan af en dan stop je het met zo'n middel... zolang ik haar kan laten drinken heb ik daar inderdaad geen reden voor.

Wat zijn de negatieve effecten die jij hebt gezien?

Ik ga even googelen op Okugest/VSM. Las ik volgens mij al iets over in jouw verhaal over de verschillende vormen van diarree en de mogelijke oorzaken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door