Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door geer
#284821
Geven jullie je katten eigenlijk eten?? Over honden zijn allerlei theorieen, maar over katten? Toen ze nog, lang, laaaang geleden 8) op de brok en blik stonden, kregen ze het ene 's ochtends en 't andere 's avonds. En eigenlijk stond het de hele dag een beetje te staan, want echt snel opeten deden ze het niet. Op vers is dat wel anders, binnen een knipper hebben ze het op en dan...dan willen ze mEERRRRR ;D Is het beter om 2 keer per dag te voeren, of 1 keer?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#284834
2 keer , op de één of andere vreemde manier wil het niet vlotten met katten op 1 keer eten.
Door geer
#284857
Hoezo 'vlot het niet' dan??? Als ik ze 2 keer per dag eten geef, eten ze het binnen no-time op en blijven ze een beetje jengelen. Als ik ze een keer veel eten geef, eten ze het ook binnen no-time op en blijven ze jengelen ;D Wat zou beter zijn voor de kat? Of gewoon, zoals ik het nu doe; af en toe 1 keer per dag (als ik het weer eens vergeet :-[) en af en toe 2 keer?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#284863
geer schreef: Hoezo 'vlot het niet' dan??? Als ik ze 2 keer per dag eten geef, eten ze het binnen no-time op en blijven ze een beetje jengelen. Als ik ze een keer veel eten geef, eten ze het ook binnen no-time op en blijven ze jengelen ;D Wat zou beter zijn voor de kat? Of gewoon, zoals ik het nu doe; af en toe 1 keer per dag (als ik het weer eens vergeet :-[) en af en toe 2 keer?
hier zijn ze gewoon stront vervelend op 1 keer eten, en de hoeveelheid die ze in 1 keer op zouden moeten eten die ze nu in twee keer eten, krijgen ze niet in 1 keer naar binnen. Nu met 3 katten doen ze met 1 kilo 3 maaltijden dat is dus 1 dag en een ochtend maaltijd
Door An
#285032
Ik vul meestal bij als het op is. bv. 's ochtends een kuiken, dat is ongeveer 5 seconden later op ;D. Dan moeten ze tot hun grote ergernis wel effe wachten en geef ik 's middags elk 2 a 3 kippenekken en dan in de late namiddag gooi ik wat schapevlees in hun bakje, als dat enkele uren later leeg is vul ik bij, is het niet leeg dan wacht ik nog wat. En dan de laatste keer voor ik ga slapen. Als ik ze maar 2 keer per dag eten geef lopen ze heel de dag te klieren, meneer en mevrouw hebben graag toegang tot eten wanneer hunne hoogheden het zelf willen ::) ::) Heb je honger en er is niks? Nah ja dan bewerk je het behangpapier boven je etensbakje net zolang tot er eten komt, krijg je op je donder dan spurt je weg en begin je overnieuw en je doet dat net zolang tot je pot gevuld wordt.... :o ::) Oh en eten dat er lang dan een uur of 4 ligt is oud en vies en moet je vooral NIET meer opeten ::) ;D Dan is jengelen voor vers de boodschap, die oude troep is dan voor de honden hahahaha
Door Borke
#285751
An schreef: Ik vul meestal bij als het op is.
Volgens mij is dat de ideale situatie en als je een hond hebt die de restjes opeet dan is het ook te doen.

Wij voeren de katten 2x, een aardig compromis ;)
Door Rosita
#285806
Ik zet 4x per dag een schotel neer (8, 13, 18 en 23 uur). Ik heb 3 katten en ze kunnen dus de hele dag door eten, maar doen dat niet. Door 4x iets neer te zetten kunnen ze alle 3 genoeg eten. Ze eten overigens niet altijd gelijk als ik het schoteltje neer zet. Soms staat het al een uurtje eer ze gaan eten en soms (vooral ’s middags) staat het wel een uurtje of 3. Van het 4e schoteltje wordt soms de volgende ochtend nog gegeten (vooral Nero vindt gedroogd vlees erg lekker).

Groetjes Rosita
Door zurca
#285889
Meid krijgt de hele dag door eten. Zij eet dan elke keer een paar happen en dan zet ik het weer weg, anders zijn er kapers op de kust. Wil ze weer wat dan weet ze me te vinden..
Speedy eet 1 keer per dag, die eet 's nachts rustig haar bakje leeg en zit dan de rest van de dag vol..
Tobias en Noa eten 2 keer per dag.
Door jeanne
#285982
oh, dat word nog wat hier ::)
ik moet een bassetbestendig plekje vinden voor dat voerbakje ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#285985
jeanne schreef: oh, dat word nog wat hier ::)
ik moet een bassetbestendig plekje vinden voor dat voerbakje ???
Op het aanrecht :D
Door Francisca
#286023
Het eten van Laddy en Cheetah staat op de diepvries, in de bijkeuken. En het eten van Max staat bovenop de computerkast, daar komen Laddy en Cheetah niet.
En zolang Max niet doorheeft hoe het kattenluik werkt kan hij ook niet bij het eten op de vriezer.
Door gonny
#286032
hier eten de katten bovenop een kast en Kimmy krijgt 's avonds op de tafel daar blijven we dan bij staan!! ;)
Door zurca
#286363
jeanne schreef: oh, dat word nog wat hier ::)
ik moet een bassetbestendig plekje vinden voor dat voerbakje ???
Dat moet zo moeilijk niet zijn...Gewoon ergens bovenop zetten waar de honden niet bij kunnen of de kat vanaf dag 1 wennen om apart in een kamer te eten..

Tobias en Noa krijgen hun eten op de logeerkamer, dat is nu hun kamer. Vanaf dag 1 heb ik ze daar 's avonds ingezet, we hadden geen zin in 2 kittens op bed en ook geen zin in een dichte slaapkamerdeur..Dus de kittens apart in een kamer. Daar zit, nu Tous er is, een deurhaak op zodat de katten er wel in kunnen maar de hond niet.
Door gonny
#286367
sylvia schreef: Op het aanrecht :D
kan Boris bij.... :-X en die heeft ondertussen al héél wat gejat!!!! >:(
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door