Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ingridcoevert
#2863459
Zoals een aantal hebben gelezen bij 'stel je voor' heb ik dus een hond die niet tegen rund kan. Kip ging wel goed al vind ik de laatste 2/3 weken haar buikje iets te roze naar mijn zin. Dus ik wil gaan elimineren. nu krijg ik dit weekend paardenspiervlees maar bot is wat lastig :) dus zei iemand dat ik beter met wat anders kon beginnen bijv. eend of konijn. Nu krijg ik het nog niet compleet (spiervlees)

Hebben jullie eventueel nog goede ideeen of suggesties?

Ik wil zo graag m'n meisje van het gekrabbel af houden en weer meer variatie geven

groetjes,

Ingrid
Door Lizzy
#2863676
ingridcoevert schreef: Zoals een aantal hebben gelezen bij 'stel je voor' heb ik dus een hond die niet tegen rund kan. Kip ging wel goed al vind ik de laatste 2/3 weken haar buikje iets te roze naar mijn zin. Dus ik wil gaan elimineren. nu krijg ik dit weekend paardenspiervlees maar bot is wat lastig :) dus zei iemand dat ik beter met wat anders kon beginnen bijv. eend of konijn. Nu krijg ik het nog niet compleet (spiervlees)

Hebben jullie eventueel nog goede ideeen of suggesties?

Ik wil zo graag m'n meisje van het gekrabbel af houden en weer meer variatie geven

groetjes,

Ingrid
Hoi Ingrid,
Als je een eliminatie dieet wilt doen, moet je je hond 6 tot 9 weken een diersoort geven die zij nog nooit eerder gehad heeft. Paard is prima, maar dan zit je inderdaad met het bot. Dingen als konijn of eend zijn daarom makkelijker, je kunt dan gewoon hele eenden of konijnen gaan geven. En dan voer je dus 6 tot 9 weken lang alleen konijn. Of alleen eend. Of alleen geit. Of alleen paard. Afhankelijk van wat ze nooit eerder gegeten heeft en wat jij qua dieet aan haar kunt geven (want je hebt dus een adres nodig waar je het kunt kopen).

Als je hond dan vrij is van problemen, dan heb je dus vast kunnen stellen dat de jeuk veroorzaakt wordt door voeding. En je zegt dat je hond niet tegen rund kan en misschien niet tegen kip. Goed, dat geef je dan dus niet meer. Maar omdat alleen paard of geit of eend of konijn te eenzijdig is, ga je na 6 tot 9 weken nieuwe diersoorten toevoegen. Dat is ook echt belangrijk, niet alleen vanwege de afwisseling maar ook omdat een hond die maar 1 diersoort eet weer sneller een allergie opbouwt tegen dit ene diersoort.

Mag ik een brutale vraag stellen? Hoe is je Engels? Karen Becker heeft namelijk een super goed filmpje over voedsel allergie gemaakt:
Door ingridcoevert
#2864040
brutale vragen mag altijd ;) mijn engels is goed genoeg ik ga m zo even kijken. Het probleem is dat ik net niet alles heb om met 1 ding te starten

morgen krijg ik:
20 kg paarden spiervlees
5 kg lamsnek
5kg lamspens
5 kg lamshart

2e week februari
15 kg eenden voetjes
15 kg eendenvleugel
15 kg eendenrugkarkas

22 febr
hele jongen geitjes

16 maart
20 kg konijn spiervlees
1 doos nijn oren
1 doos konijn karkas bevleesd
en zou eventueel nog knijn hart/long kunnen bijbestellen

maar zoals je wel ziet mis ik net met alles, iets dus wat ik niet kan krijgen. Dus als je nog goede ideeen hebt hoor ik het graaaag! p.s. ik heb op het moment en afgelopen weken dus ook niets meer voor haar om echt op te kauwen en dat mist ze wel
Door ingridcoevert
#2864047
overigens nog een vraagje :) ik snap dat er 1 eiwit/dier gekeken moet worden maar is dit niet te eenzijdig (daar zat ik de laatste tijd dus aan te denken ) en hoe zou je dit kunnen oplossen? er komt nog een hoop bij kijken!  :-X zo makkelijk vind ik het nog niet. Ik heb overigens wel sinds van de week een droger :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door