Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Salty
#284057
Mijn bulletjes krijgen altijd schapenvetblokjes maar nu zag ik in de winkel dat ze ook vloeibare schapenvet hebben.Is het een beter/slechter dan het andere of is er geen verschil?
Door Martine2
#285871
Ik heb ook wel eens zo'n flesje zien staan. Het leek mij zo vreemd, vloeibaar schapevet. Vandaar dat ik even op de inhoud heb gekeken. Diegene die ik zag was een mix van zonnebloemolie en schapevet. Zover mijn informatie gaat (ben ook maar een beginner) hebben je honden niet zoveel aan zonnebloemolie. Daarnaast was het flesje ongelofelijk prijzig.
Door Ollie
#285892
Dat bewerkte vet is slecht, en ook nog eens veel duurder!

Ik betaalde bij de slachter 1 euro per kilo voor rauw schapenvet, en krijg het gratis bij de islamiet :P
Door Audrina
#286268
Waarom zijn die blokjes dan zo slecht? Is dat een soort frituurvetachtig iets ofzo? Ik geef ze hier namelijk ook (van die blokjes met zeewier erdoor) en de honden gaan er ontzettend van glimmen en verharen niet meer zo hard.
Door Peet
#286285
o...ik wou net vragen waarvoor je dit geeft?

Ik geef meestal visolie caps....maar helpt schapevet om sneller te verharen?

(ik word gest**rd van die haarbalen op dit moment... >:( >:()
Gebruikersavatar
Door sylvia
#286334
[quote="Audrina"]
Waarom zijn die blokjes dan zo slecht? Is dat een soort frituurvetachtig iets ofzo? Ik geef ze hier namelijk ook (van die blokjes met zeewier erdoor) en de honden gaan er ontzettend van glimmen en verharen niet meer zo hard.
[/quote]
Ik denk dat die blokjes vet daar weinig mee van doen hebben, er wordt namelijk niet echt veel van opgenomen door het lichaam als je het daar voor doet kun je beter inderdaad visolie geven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#286339
[quote="Peet"]


(ik word gest**rd van die haarbalen op dit moment... >:( >:()
[/quote]

Wat je niet moet doen is overmatig gaan borstelen dan wordt het nog erger, wat je wel kan doen is hel lekker wassen , een warme douche , goeie shampoo en goed masseren de helft van de losse vacht ligt dan in je douche, mooiste is dan nog als je hem al borstelend droog fohnd waardoor er nog een lading dood haar verdwijnt. Of je brengt hem naar de trimsalon.
Door Peet
#286344
De eerste (en dus meteen de laatste!) keer dat ik Beau heb gewassen, ontsnapte hij uit de badkamer. >:( Al schuddend en flappend racete hij naar beneden :o...toen kon ik de badkamer opnieuw witten >:(...

Ik denk dat ik maar weer eens een keertje naar Do ga.... :-\...veiliger voor mijn huis én gezelliger ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#286368
[quote="Peet"]
De eerste (en dus meteen de laatste!) keer dat ik Beau heb gewassen, ontsnapte hij uit de badkamer. >:( Al schuddend en flappend racete hij naar beneden :o...toen kon ik de badkamer opnieuw witten >:(...

Ik denk dat ik maar weer eens een keertje naar Do ga.... :-\...veiliger voor mijn huis én gezelliger ;D
[/quote]

ja dat laatste lijkt me dan ook beter ;D
Door Audrina
#286399
Of ze er sneller door verharen weet ik niet, maar ik heb het idee dat ze minder verharen. Voorheen hingen er echt altijd van die plukken dood haar in hun vacht en dat hebben ze nu niet. Maar ja, dat kan natuurlijk ook komen omdat ze nu al weer ruim een jaar op vers staan of omdat ik zo'n shredderding (zo'n ronde borstel met karteltjes) heb gekocht, dat werkt beter dan zo'n herderharkje.
Visolie krijgen ze hier al een hele tijd, maar ik vond mijn oudste teef zo dof en ik heb echt het idee dat ze veel harder is gaan glimmen sinds ze die blokjes vet krijgt en ze vindt ze trouwens ook onwijs lekker.
Maar zijn die blokjes vet nu echt zo slecht? Of draagt het in principe "alleen maar" niet zoveel bij en wordt het niet zo goed door het lichaam opgenomen en verdwijnt het dus gewoon weer grotendeels ongebruikt naar buiten?
Laatst gewijzigd door Audrina op di 22 mar 2005, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#286455
[quote="Audrina"]
Of ze er sneller door verharen weet ik niet, maar ik heb het idee dat ze minder verharen. Voorheen hingen er echt altijd van die plukken dood haar in hun vacht en dat hebben ze nu niet. Maar ja, dat kan natuurlijk ook komen omdat ze nu al weer ruim een jaar op vers staan of omdat ik zo'n shredderding (zo'n ronde borstel met karteltjes) heb gekocht, dat werkt beter dan zo'n herderharkje.
Visolie krijgen ze hier al een hele tijd, maar ik vond mijn oudste teef zo dof en ik heb echt het idee dat ze veel harder is gaan glimmen sinds ze die blokjes vet krijgt en ze vindt ze trouwens ook onwijs lekker.
Maar zijn die blokjes vet nu echt zo slecht? Of draagt het in principe "alleen maar" niet zoveel bij en wordt het niet zo goed door het lichaam opgenomen en verdwijnt het dus gewoon weer grotendeels ongebruikt naar buiten?
[/quote]

ja het doet niet zo heel veel, dus als ze het lekker vindt en jij vindt het leuk om te geven.....
maar ik denk dat ze rauw vet net zo lekker vindt
Laatst gewijzigd door sylvia op di 22 mar 2005, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door