Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2858582
Hierbij weer een nieuw menu, met beperkte middelen aangezien ik op Kreta woon. Ik ben nog steeds op zoek naar pens, maar is niet te krijgen en niemand kan mij vertellen waar een slachthuis is! Onwijs ontmoedigend vooral omdat alle andere keuzes ook zo ontzettend beperkt zijn. Nu dus mijn nieuwe menu.

Romi, teefje, 1 jaar, 7 kg, Cavalier King Charles Spaniel.
2.4% dus totaal 175 gr per dag

Bot 40%
Groente 10%
Orgaan 15%
Spier 35%

Weekmenu

gr. Maandag
Bot 70 Konijn: poot
Groente 18 Mix
Orgaan 26 Kip: hart+lever
Spier 60 Rund+Geit
Extra Fruit

gr. Dinsdag
Bot 70 Kip: vleugel+nek+rug
Groente 18 Mix
Orgaan 26 Kip: hart+lever
Spier 60 Rund+Lam
Extra Yoghert

gr. Woensdag
Bot 70 Kip: vleugel+nek+rug
Groente 18 Mix
Orgaan 26 Kip: hart+lever
Spier 60 Rund
Extra Yoghert

gr. Donderdag
Bot 70 Konijn: poot
Groente 18 Mix
Orgaan 26 Kip: hart+lever
Spier 60 Rund+Geit
Extra Eitje

gr. Vrijdag
Bot 70 Sardientjes
Groente 18 Mix
Orgaan 26 -
Spier 60 Rund+Kip
Extra Yoghert

gr. Zaterdag
Bot 70 Kip: vleugel+nek+rug
Groente 18 Mix
Orgaan 26 Kip: hart+lever
Spier 60 Rund+Lam
Extra Yoghert

gr. Zondag
Bot 70 Kip: vleugel+nek+rug
Groente 18 Mix
Orgaan 26 Kip: hart+lever
Spier 60 Geit+Lam
Extra Yoghert


Ik weet dat het vrij eenzijdig is qua bot en organen. Hopelijk kan ik snel aan meer konijn, lam en geit komen. Dan wil ik meer ingewanden van lam en geit gaan geven en de botten van konijn.

De afgelopen dagen heeft ze echt diarree gehad, en waarschijnlijk omdat ik haar voor het eerst kippenhart heb gegeven in de ochtend samen met kippenvleugelbot, toen in de avond runderspiervlees met groente MIX. Is het dus verstandiger om haar een keer per dag te voeren? Ben het vandaag aan het proberen, al heeft ze wel honger. Heb haar vanochtend een schep Griekse yoghert gegeven, dit wil ik elke dag doen. Kan dit?

Alvast Super bedankt voor jullie feedback! Ik zit namelijk echt VAST!
Laatst gewijzigd door manonvdburgh op za 25 jan 2014, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#2863437
Ik ben ook pas een paar weken bezig, dus kan jouw menu nog niet goed beoordelen. Zelf tast ik het ook nog af. Misschien is het nog een optie om een rauw ei (met of zonder schil) te geven. Ik geef het 2x per week en dat vind ze heeeel erg lekker.

Balen, dat ze aan de diarree is gegaan. Is dat nog zo of wel al minder? Misschien een optie om wat meer bot te geven, volgens mij zou het dan weer wat steviger moeten worden. Nu weet ik niet of dagelijks yoghurt goed is. Wel zou ik dat wat minderen om te kijken of haar ontlasting wat dikker wil worden. Misschien werkt yoghurt laxerend, kan me dat wel voorstellen, maar zeker weten doe ik het niet.

Tja, je zal het voorlopig moeten doen met de middelen die je hebt/ kan krijgen. Succes en ik hoop dat er nog wel iemand reageert voor je die ervaren is.
#2863591
Sorry! Ik heb dit hele topic gemist!! Ga gelijk kijken!
quote author=manonvdburgh link=topic=120118.msg2858582#msg2858582 date=1390566439]
Hierbij weer een nieuw menu, met beperkte middelen aangezien ik op Kreta woon. Ik ben nog steeds op zoek naar pens, maar is niet te krijgen en niemand kan mij vertellen waar een slachthuis is! Onwijs ontmoedigend vooral omdat alle andere keuzes ook zo ontzettend beperkt zijn. Nu dus mijn nieuwe menu.

Romi, teefje, 1 jaar, 7 kg, Cavalier King Charles Spaniel.
2.4% dus totaal 175 gr per dag

Bot 40%
Groente 10%
Orgaan 15%
Spier 35%
Prima percentages.
Weekmenu

gr. Maandag
Bot 70 Konijn: poot
Groente 18 Mix
Orgaan 26 Kip: hart+lever
Spier 60 Rund+Geit
Extra Fruit

gr. Dinsdag
Bot 70 Kip: vleugel+nek+rug
Groente 18 Mix
Orgaan 26 Kip: hart+lever
Spier 60 Rund+Lam
Extra Yoghert

gr. Woensdag
Bot 70 Kip: vleugel+nek+rug
Groente 18 Mix
Orgaan 26 Kip: hart+lever
Spier 60 Rund
Extra Yoghert

gr. Donderdag
Bot 70 Konijn: poot
Groente 18 Mix
Orgaan 26 Kip: hart+lever
Spier 60 Rund+Geit
Extra Eitje

gr. Vrijdag
Bot 70 Sardientjes
Groente 18 Mix
Orgaan 26 -
Spier 60 Rund+Kip
Extra Yoghert

gr. Zaterdag
Bot 70 Kip: vleugel+nek+rug
Groente 18 Mix
Orgaan 26 Kip: hart+lever
Spier 60 Rund+Lam
Extra Yoghert

gr. Zondag
Bot 70 Kip: vleugel+nek+rug
Groente 18 Mix
Orgaan 26 Kip: hart+lever
Spier 60 Geit+Lam
Extra Yoghert


Ik weet dat het vrij eenzijdig is qua bot en organen. Hopelijk kan ik snel aan meer konijn, lam en geit komen. Dan wil ik meer ingewanden van lam en geit gaan geven en de botten van konijn.
Je schrijft het zelf al, het is erg veel kip en rund... En dat is wel jammer. Het zou mooi zijn als je goed verdeeld aan 4 diersoorten kan komen. Maar goed, je doet ontzettend je best, dat is goed te zien! En je hond zal hier zeker niet dood op gaan hoor, zo is het nou ook weer niet. En je moet het aan de andere kant ook zo zien: stel je geeft een brok. Met kip. Dan zit daar alleen kip in, met granen en een multivitamine. Kun je beter voeren wat jij nu voert, dat is tenminste vers! Dus maak je ook niet teveel zorgen. Je voert een vet visje, je voert groenten en fruit, je voert zuivel, je voert een eitje (je mag er 2 per week voeren hoor): dat is echt al zoveel beter en gezonder dan doodgekookte brokjes!
De afgelopen dagen heeft ze echt diarree gehad, en waarschijnlijk omdat ik haar voor het eerst kippenhart heb gegeven in de ochtend samen met kippenvleugelbot, toen in de avond runderspiervlees met groente MIX. Is het dus verstandiger om haar een keer per dag te voeren? Ben het vandaag aan het proberen, al heeft ze wel honger. Heb haar vanochtend een schep Griekse yoghert gegeven, dit wil ik elke dag doen. Kan dit?
Yoghurt. Tja, de meningen zijn daarover verdeeld. Een hond heeft geen zuivel nodig. En er zijn mensen die vinden dat zuivel zelfs ongezond is. Ik zou zelf nooit elke dag zuivel geven, eerlijk gezegd. Op zich moet het kunnen hoor, orgaan met vleesbot en spiervlees met groentenmix. Maar misschien dat je hond even moet wennen.

Ben je haar nu aan het overschakelen? Van brok naar BARF? Dat vergt ook even tijd voor het lichaam, om daar aan te wennen. Is het echt waterdun? Is ze verder wel levendig?

Maar, het kan geen kwaad om te kijken of een andere volgorde van voeren of het voeren van 1 keer per dag helpt.

Verkopen ze probiotica bij jullie? Dan zou je dat ter ondersteuning kunnen geven.
Alvast Super bedankt voor jullie feedback! Ik zit namelijk echt VAST!
Joh, niet nodig, je doet het hartstikke goed met de middelen die je hebt!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 31 jan 2014, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#2863782
Dank jullie wel voor de reactie  ;D Fijn dat mijn manier ook goed is, ondanks de beperkte middelen hierzo! Haar ontlasting is al veel beter, ik ben eventjes minder orgaan gaan geven, ook yogert niet meer elke dag.

Ik voer haar nu 1 keer per dag, rond 2/3 uur, na haar lange wandeling. Al heeft ze in de ochtend wel trek dus geef ik haar dan een ei of yoghert of fruit. Is dit okay? En dan de rest in de middag.

Had de eerste dagen het idee dat ze wat misselijk was, maar dat is miss omdat ze nog moest wennen. We zijn nu ook pas anderhalve week bezig.

Romi at al 3 weken kvv, haaksbarf. En sinds we weer op Kreta zijn (we waren namelijk in nl voor vakantie) ben ik begonnen met barfen, want kvv hebben ze hier niet!

Okay dit wordt een heel verhaal; maargoed als ik het goed begrepen heb ik de selectie van kip, rund, geit, lam en konijn op zich prima, en het feit dat ik geen pens heb is niet zo heel erg?! Of zal ik schone gebleekte pens voeren of helemaal weglaten?

Ik ben ontzettend blij dat ik hier mijn menu kwijt kan en dankbaar voor de feedback!!!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door