Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2862997
Hallo Allemaal,

Wij barfen nu al bijna 3 jaar.. Maar het visprobleem word steeds groter..
Toen we pas begonnen at ze alles, zalmkoppen/ zalmlijven, sardientjes, makreel noem maar op.

Nu eet ze alleen nog met heeeel veel tegenzin een zalmreepje of 2, die een aantal uur later ook weer retour komt.. nagenoeg onverteerd. Misschien heeft iemand een idee hoe dat kan?

Ik heb zitten zoeken op het forum maar kan geen concrete antwoorden krijgen.
Zo lees ik dat er mensen zijn die vis uit blik voeren, op olijfolie of water. Maar welk soort vis moet ik dan nemen? Want ik was altijd in de veronderstelling (ooit eens ergens gelezen te hebben..) dat b.v. tonijn niet de juiste of niet genoeg benodigde voedingsstoffen bevat. En in welke hoeveelheid? 3 x per week 1 blikje? 1 x  per week 1 blikje?
Ik eet zelf wel eens tonijn uit blik op waterbasis, een heel blikje krijg ik zelf niet helemaal op dus het laatste restje krijgt zij.. Hier smult ze van!

Verder lees ik dat veel mensen visolie geven, vooral het merk doils word veel genoemd, maar daar vind ik 4 verschillende soorten van. De een voor huidklachten, de ander voor gewrichtsproblemen..?
Dus ook hier de vraag, welke is het meest geschikt? En welke hoeveelheid?
Wellicht zijn er nog andere opties die ik nog niet gevonden heb? Of een combinatie van?

Of misschien andere mensen met 'vis-eet-problemen' met tips of tricks?

In elk geval bedankt voor jullie reactie!

Lonneke
#2863248
Op zich is er geen eenduidig antwoord te geven op "hoeveel vis moet ik nou voeren?". Dat hangt erg af van wat je voor de rest voert. Voer je veel wild en veel biologisch en groenten en zee-algen: dan hoef je waarschijnlijk geen vette vis of visolie te geven. Je menu is dan in balans qua omega 3/6 vetzuren. Voer je echter veel bio-industrie vlees en weinig groenten en geen algen: dan is je menu rijk aan omega 6 vetzuren en arm aan omega 3 vetzuren. Dan heeft je hond wel vette vis nodig. En dan zou het mooiste zijn als je hond 2 keer per week een sardientje of pan-haringkje zou wegwerken. Lukt dat niet, dan kun je 1 a 2 keer per week een blikje vis geven. Het mooiste geef je vette vis dus zalm, makreel of sardientjes. En dan niet in zonnebloemolie of olijfolie maar in water of olijfolie of tomatensaus (als je hond geen probleem heeft met tomaat - sommige honden zijn allergisch voor tomaat en krijgen er jeuk van. Heeeel veel honden kunnen er prima tegen). Merk je nou dat de vacht van je hond minder mooi/zacht wordt, kan het zijn dat je hond te weinig omega 3 vetzuren binnen krijgt. Je zou dan eventueel 2 of 3 dagen per week wat visolie erbij kunnen geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door