Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Marianne & Bagus
#2861552
Gister ben ik vol goede moed begonnen met KVV met het idee om rustig te laten wennen alvorens meer BARF te geven. Bij Lotgering ingeslagen, wild, eend/lam en pens. Vol verwachting een bak eend/lam neergezet, maar Bagus weigert een hap te nemen. Vervolgens een deel met warm water overgoten, schapevet (waar hij dol op is) erdoor, maar helaas. Vanmorgen heb ik wild met pens gemengd. Hij rende er op af (want heeft honger!), maar kijkt mij alleen maar zielig aan.
Wat nu te doen?
Door Martine-Tom
#2861558
Afwachten en volhouden  ;)

Je geeft het wel op kamertemperatuur? Dan komen de geuren wat meer vrij. Overschakelen kan soms best lastig zijn, brok zit vol met geur en smaakstoffen en vlees niet, is even wennen en de een doet dat sneller en makkelijker dan de ander  :)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2862586
Onze Max heeft me een week lang aangekeken of ik hem wilde vergiftigen  ::)
Daarna had hij door dat hij echt niks anders kreeg, en sindsdien is binnen een minuut zijn bakje (gemalen Barf) leeg en vindt hij het heerlijk.
Even volhouden denk ik dus.
Gebruikersavatar
Door Marianne & Bagus
#2862674
Dank jullie wel allemaal voor jullie tips. Gister wat brokken door het vlees gedaan en wel hoor na wat gepriek toch alles opgegeten. Vanmorgen trok hij z'n neus weer op voor eend/lam. Gelijk in de kliko geflikkerd en een bak pens menu gegeven. En dat at hij met smaak op. Vanmiddag een makreel gehaald en als het goed is heeft hij die ook opgegeten (kan zijn dat hij hem ergens in de tuin begraven heeft, maar dat ruik ik binnenkort dan wel).
Morgen krijgt hij wild gemengd met wat pens en langzamerhand ga ik de hoeveelheid pens afbouwen.
Hij kan mij zo ontzettend zielig aankijken en dan voel ik me schuldig omdat hij honger heeft en er niks van begrijpt. Maar ik ben sterk en hou vol. En als hij dan alles lekker gaat vinden, ga ik een goed menu voor hem samenstellen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2862693
Was dat vlees voor vandaag wat je in de kliko gegooid hebt? Kan gerust weer terug de koelkast in voor de volgende keer hoor! Als je nu steeds iets anders geeft als hij niet eet, dan wil hij straks helemaal niks meer eten omdat hij wacht tot je hem iets NOG lekkerders voorzet  ;)

Fijn dat hij wel gegeten heeft in ieder geval!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door