Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2858457
Mijn ouwetje word langzamerhand slechter. Heb al een stukje verteld in mijn vraag over cox compositum, wat hij overigens inmiddels al krijgt.
Hij heeft het lang goed gedaan op een middel met o.a. wilg erin, maar inmiddels werkt dat niet meer voldoende.
Hij is in een vakantie huis een paar keer uitgegleden, waardoor hij mankte en pijn had, door zijn cushing(medicijn gerelateerde) heeft hij achterhand slapte, tel hd, spondylose erbij op en zie daar. We waren begonnen met carporal(trocoxyl deed weinig), maar voordat we daar voldoende resultaat mee kregen zijn we toch naar de dierenarts gegaan. Om te zien wat er nog gedaan kan worden voor onze grote vriend, maar ook kijken we nog wel met heldere ogen of het een hondwaardig bestaan is, en niet we schuiven onze lat maar verder weg maar inmiddels zijn we zijn grens over. De dierenarts vond hem zeker nog veels te goed en wilde andere pijnstillers geven, wel zwaardere. Dit is temgesic geworden, een morfine achtige pil, waar hij 2 x pdag 2 tabletten van 0,2 mg krijgt.
Omdat ze dit niet op voorraad hadden heb ik met de assistente staan overleggen wat het beste is om aan hoeveelheid te bestellen en daar kreeg ik bedragen te horen waarvan ik dacht hmmmm zijn hier geen alternatieve voor.
Mijn dierenartsenpraktijk is overgenomen door een andere dierenarts, prima arts, maar de oude was meer zo van wat heb ik als alternatief wat je kan proberen wat ook goedkopere/betaalbaarder is, hier word nu heb ik het idee sneller naar de duurdere middelen gepakt.
Mijn probleem is dat ik niet overtuigd ben dat hij met deze pijnstilling/dosering helemaal pijn vrij is, het is een labrador en die geven vaak nog geen kick(ookal zou je hun pootjes eraf hakken bijwijze van spreken, dan nog kwispelt hun staart en proberen ze naar je toe te komen), hij speelt weer met een bal enz, rolt weer op zijn rug(doet hij als hij het naar z'n zin heeft), maar mankt nog wel wat met een achterpoot die ook veel trilt. Dosering mag nog flink omhoog dus dat zouden we kunnen proberen en kijken wat het resultaat is.
In vergelijk als ik temgesic blijf geven ben ik ongeveer 160 euro per maand kwijt(met de dosering van nu, zou het de maximale dosering zijn is het ong 650 euro), voor carporal 100 euro per 3 maanden, nu kan ik wel terug gaan naar carporal en kijken of hij het daar goed op gaat doen, maar stel ik liever hier de vraag waar zoveel kennis aanwezig is. Vanavond gaan we terug naar de dierenarts voor oa evaluatie dus ga ik het ook daar bespreken, maar als zij alleen binnen 1 bepaalt straatje (willen/mogen) denken heb ik liever wat alternatieve gehoord die ik kan bespreken.

Wie weet wat voor alternatieve  er zijn voor temgesic, die wel betaalbaar zijn/betaalbaarder zijn?
Hij krijgt inmiddels cox compostium 2 x 40 druppels, visolie, en spiersupport van groene os.
Door Lil
#2858475
Even google en je ziet zo op de sites van de gezamenlijke apotheken wat de werkzame stof is;

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Temgesic.aspx?mId=10704&rId=1770

Kun je eens opzoeken of je een merkloze kunt krijgen.

Carporal is al de goedkope variant van rimadyl, maar kijk eens wat de andere merken kosten:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Carprofen
Laatst gewijzigd door Lil op vr 24 jan 2014, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2858584
Extreme schreef: Dank lil voor je antwoord en meedenken.
Druk aan het zoeken voor  merkloze alternatief, maar het lukt mij niet om iets te vinden, krijg temgesic als alternatief voor oa methadon  ;), heb jij suggesties?
In die bijsluiter staat de stofnaam en volgens mij is dat dus ook merkloos of van Mylan te krijgen. Ik weet het niet, ken het niet (gelukkig!!!!). Maar moet toch niet zo moeilijk zijn om dit aan de apotheek te vragen?
Ik vind die resultaten in nog geen minuut zoeken op google.
#2858594
Lil schreef: In die bijsluiter staat de stofnaam en volgens mij is dat dus ook merkloos of van Mylan te krijgen. Ik weet het niet, ken het niet (gelukkig!!!!). Maar moet toch niet zo moeilijk zijn om dit aan de apotheek te vragen?
Ik vind die resultaten in nog geen minuut zoeken op google.
Bedankt.
#2861133
Even een upje.

Iemand nog een suggestie voor alternatief voor temgesic?
Via google komen er andere merknamen naar voren, dierenarts zegt geen alternatief te weten/kennen dan temgesic.
Andere dierenarts in de praktijk gekregen deze was van mening dat we carporal als hoofd pijnstilling moeten geven, dit ook ivm de ontstekingsremmer erin, en zo nodig erbij de temgesic.
#2861395
Ja, je zou kunnen kijken of tramadol voldoende is.
Tramadol is net als temgesic een opiaat. Alleen sommige honden krijgen last van de bijwerkingen (onrustig zijn).

Een zelfde als Temgesic is de Buprecare, maar ik weet niet of die goedkoper is....en ik weet dat die er is in injectie vorm, maar durf ook niet te zeggen of die bestaat in tablet vorm....

En als laatste tip... de tramadol mag eventueel ook in combinatie met rimadyl gegeven worden, dus dat zou je ook nog kunnen overwegen. En dan voor de rimadyl heb je weer de goedkopere carprodyl. Natuurlijk wel even met je dierenarts overleggen ivm doseringen enzo !
Laatst gewijzigd door miik op ma 27 jan 2014, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#2862153
Debbie1982 schreef: Tramadol misschien?
miik schreef: Ja, je zou kunnen kijken of tramadol voldoende is.
Tramadol is net als temgesic een opiaat. Alleen sommige honden krijgen last van de bijwerkingen (onrustig zijn).

Een zelfde als Temgesic is de Buprecare, maar ik weet niet of die goedkoper is....en ik weet dat die er is in injectie vorm, maar durf ook niet te zeggen of die bestaat in tablet vorm....

En als laatste tip... de tramadol mag eventueel ook in combinatie met rimadyl gegeven worden, dus dat zou je ook nog kunnen overwegen. En dan voor de rimadyl heb je weer de goedkopere carprodyl. Natuurlijk wel even met je dierenarts overleggen ivm doseringen enzo !
Ok tramadol zou dus een optie kunnen zijn. Bij temgesic staat ook in de bijsluiter dat hij zich ook niet al te happy door kan voelen, van de bijwerkingen merken we (nog) niks. Temgesic mogen we in ieder geval samen geven met carporal,als ik het goed heb begrepen soort gelijk van rymadyl en  ik denk dat carprodyl weer hetzelfde stof/naam is als carporal.
Gelukkig weinig ervaring met medicijnen en nu met pijnstillers, voor mij is elke naam een andere pijnstiller maar al doende, door te vragen  en ook doordat jullie de tijd nemen om te antwoorden leer ik iedere keer wat bij. Meloxicam is weer soort gelijk aan novicam denk ik. Dierenarts geeft weinig hulp in het uitzoeken wat voor alternatieve er zijn, houd vast aan wat zij voorschrijven.
Door Lil
#2862290
Meloxicam = novacam, metacam, loxicom. Loxicom is voor mij het goedkoopste.

Je moet leren googlen haha (geintje). Ik noem dus meloxicam, de stofnaam voor je.  Als je intikt meloxicam hond lees je zo al een paar bekende merken.
#2862312
Lil schreef: Meloxicam = novacam, metacam, loxicom. Loxicom is voor mij het goedkoopste.

Je moet leren googlen haha (geintje). Ik noem dus meloxicam, de stofnaam voor je.  Als je intikt meloxicam hond lees je zo al een paar bekende merken.
lil------------ les 1 google  :D wanneer begint deze  :biggrin2:
Kan me redelijk redden met vriend googelen maar ik zie dat ik verdwaal in de medicijnwereld, temgesic is een alternatief voor methadon, de namen die er anders voorbij aan komen zijn voor mij andere merknamen, niet de inhoudelijke middel, daarbij als ik al iets gevonden heb(dank zij jullie  ;)) kan ik geen prijs vinden, en mijn dierenarts is zo transparant als matglas, die kent alleen maar temgesic. De carporal die hij ook krijgt, zou minder goed zijn dus ze kwamen met een alternatief, blijkt dat deze bijna 20 euro per maand duurder is, katjingggggg.
Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij, huisdieren kosten geld, maar ik hoef ook niet gelijk de nieuwste of de duurste medicijn, het middel wat voor hem goed werkt en het liefst ook betaalbaar is, is voor mij prima. Voel me nu zo afhankelijk van de dierenarts zonder te weten wat voor alternatieven er zijn.
Gelukkig zijn er mensen, BP'ers, die klunzen zoals ik willen helpen om hun beessie zo lang mogelijk op deze aarkloot te laten rondhobbelen  :-*

Kleine update, mijn mannetje voelt zich nu stukken beter, is vrolijker, loopt weer de boel uit te dagen, speelt weer met zijn bal, deed hij nog wel hoor alleen veel minder vaak.  Hopelijk hobbelt mijn GVR zo nog een paar maandjes mee :biggrin2:
Door Lil
#2862339
Extreme schreef: lil------------ les 1 google  :D wanneer begint deze  :biggrin2:
Roep maar.  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:


kijk eens bij http://www.dierengeneesmiddel.nl.

Hebben ze bijvoorbeeld geen loxicom, maar wel novacam. Even om prijzen te vergelijken. De loxicom kost mij hetzelfde, alleen die verkoopt een da dicht bij mij in de buurt, dus dat bespaart me verzendkosten. Ik zie nu op andere sites die ik ken dat de producten die alleen op recept verkrijgbaar zijn geen prijs genoemd is.... dat was vroeger wel zo  :'(
Laatst gewijzigd door Lil op wo 29 jan 2014, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#2862346
Lil schreef: Roep maar.  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:


kijk eens bij http://www.dierengeneesmiddel.nl.

Hebben ze bijvoorbeeld geen loxicom, maar wel novacam. Even om prijzen te vergelijken. De loxicom kost mij hetzelfde, alleen die verkoopt een da dicht bij mij in de buurt, dus dat bespaart me verzendkosten. Ik zie nu op andere sites die ik ken dat de producten die alleen op recept verkrijgbaar zijn geen prijs genoemd is.... dat was vroeger wel zo  :'(
Les 1 nu???  :biggrin2: :biggrin2:

Heb gekeken op je link maar krijg dan dit:
Helaas!

De domeinnaam dierengeneesmiddel.nl is geveild op DomainOrder.nl en daarna succesvol geregistreerd voor de hoogste bieder in onze veiling.

En ja ook ik loop tegen site's aan waar ik wel het eea kan vinden maar niet zonder recept, en prijzen zijn niet altijd zichtbaar, tijden veranderen  :biggrin2:.
Maar goed met elkaar, komen we toch steeds een stukje verderderderder  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door