Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2861741
Ik heb deze:



Heb wel de lussen waarmee ze aan de halsbanden worden bevestigd veranderd door meneer Anne laten veranderen, om te voorkomen dat de bellen eraf zouden vallen wanneer de honden ergens blijven haken. Meneer A. heeft er een schroef met een moer doorheen gejaagd, zodat het klitteband niet meer open kan gaan, en heeft er daarbij voor gezorgd dat de lus groot genoeg is om makkelijk over de halsbanden te schuiven.

Het netje met de magneet eraan (die magneet dient om de bel "uit te schakelen" als je het geklingel niet nodig hebt) heb ik inmiddels bij alle drie verwijderd. Dat bleef makkelijk haken achter struiken en takken, waardoor de magneet weer losschoot en de bel weer begon te klingelen. Maar aangezien ik de bel alleen gebruik wanneer de honden loslopen (met name in Zweden, waar de honden daadwerkelijk beren kunnen tegenkomen  :nerves:), heb ik die magneet ook niet nodig. Wanneer ik de honden aangelijnd heb, hebben ze hun halsband niet om, en anders schuif ik de bellen er snel even af en stop ze in m'n zak.
#2861752
Anne in Duitsland schreef: Ik heb deze:



Heb wel de lussen waarmee ze aan de halsbanden worden bevestigd veranderd door meneer Anne laten veranderen, om te voorkomen dat de bellen eraf zouden vallen wanneer de honden ergens blijven haken. Meneer A. heeft er een schroef met een moer doorheen gejaagd, zodat het klitteband niet meer open kan gaan, en heeft er daarbij voor gezorgd dat de lus groot genoeg is om makkelijk over de halsbanden te schuiven.

Het netje met de magneet eraan (die magneet dient om de bel "uit te schakelen" als je het geklingel niet nodig hebt) heb ik inmiddels bij alle drie verwijderd. Dat bleef makkelijk haken achter struiken en takken, waardoor de magneet weer losschoot en de bel weer begon te klingelen. Maar aangezien ik de bel alleen gebruik wanneer de honden loslopen (met name in Zweden, waar de honden daadwerkelijk beren kunnen tegenkomen  :nerves:), heb ik die magneet ook niet nodig. Wanneer ik de honden aangelijnd heb, hebben ze hun halsband niet om, en anders schuif ik de bellen er snel even af en stop ze in m'n zak.
OK super, dank je voor de tip, ik ga gelijk even studeren!
#2861772
Lizzy schreef: Ik heb er hier 1 die de benen neemt. Frou. Kelere. Die gaat gewoon d'r eigen gang...... :-X

Maar wat voor bel heb jij dan?
Kun je haar niet leren apporteren?
Patsy wil erg graag achter van alles aanrennen. Fietsers, joggers, paarden, vogels. Maar ze is ook dol op apporteren.
Dus dat is ons spelletje geworden, als ik een apporteervoorwerp meeneem naar het bos, dan is ze daar zo druk mee dat ze veel minder de benen neemt.
#2861774
*Dorothea* schreef: Kun je haar niet leren apporteren?
Patsy wil erg graag achter van alles aanrennen. Fietsers, joggers, paarden, vogels. Maar ze is ook dol op apporteren.
Dus dat is ons spelletje geworden, als ik een apporteervoorwerp meeneem naar het bos, dan is ze daar zo druk mee dat ze veel minder de benen neemt.
Frou Frou vindt apporteren ongeveer net zo leuk als het kijken naar een mud aardappelen :-X
#2861776
Lizzy schreef: Ik heb er hier 1 die de benen neemt. Frou. Kelere. Die gaat gewoon d'r eigen gang...... :-X

Maar wat voor bel heb jij dan?
Van die koperen Franse meutejachtbelletjes. Een soort rond balletje met bel erin. Die verkochten ze vanuit de rasvereniging, bananen in de oren is een ras-specialiteit zeg maar  :biggrin2:.
#2861777
O je hond aanleren om de andere op te halen, Ideaal!! Yeng heeft geleerd om op commando Jill vroeger op te gaan halen, daar rende ze op af, draaide achter haar langs en duwde haar weer de goede kant op. Nu dat Jill er niet meer is, mag ze soms haar vader ophalen ( als die ergens achter blijf om te gaan snuffen) en die heeft echt zoiets van; He zout op!  ;D maar het is echt super handig, ze doet het ook naar de cavelier van mijn zus (  luistert ook niet)
#2861783
Het probleemmet iets laten apporteren is natuurlijk ook dat niet alleen Frou daar loopt maar er nog een stuk of wat andere zich op een apporteer ding storten dan is de lol er toch wel snel van af . Maar vandaag ging het best aardig met haar belletje , bijkomend voordeel isdat alle vogels al lang weg zijn als ze met bel door het bos rent dus het een stuk minder leuk gaat worden daar in het bos
#2861818
Die berenbellen uit de link van Anne hoor je heel goed. Die hebben ze bij iedere Bever of andere buitensportzaak.

En was dat Frou waar Epke een beetje stiekum verliefd op was, vanaf de foto dan? Ik zweer je dat die twee perfect matchen!
**Jillaroo** schreef: O je hond aanleren om de andere op te halen, Ideaal!! Yeng heeft geleerd om op commando Jill vroeger op te gaan halen, daar rende ze op af, draaide achter haar langs en duwde haar weer de goede kant op. Nu dat Jill er niet meer is, mag ze soms haar vader ophalen ( als die ergens achter blijf om te gaan snuffen) en die heeft echt zoiets van; He zout op!  ;D maar het is echt super handig, ze doet het ook naar de cavelier van mijn zus (  luistert ook niet)
Dat ben ik Falco ook aan het leren, haha, een beetje voor de lol eigenlijk. Maar geen Kelpie hè. Zoeken en aanwijzen okee, maar terugdrijven no way. Maar als ik Falco nu terugroep komt Epke vanzelf mee, beloningen moeten gedeeld worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door