Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2861663
Met toestemming van moderators.

Ik vang een hond voor stichting AAI op en die wil ik graag onder jullie aandacht brengen, want Larry zoekt nog een baasje. Dit is de beschrijving die op de website van AAI staat:

Göcek, Turkije. Larry en zijn zusje Emma doken in het begin van de zomer in Göcek op, tezamen met hun moeder Tatiana. Ze waren toen nog pups en liepen in het toeristisch gedeelte van Göcek rond. Daar werden ze bijgevoerd door toeristen en mensen uit het dorp. Toen de pups echter groter werden, begon men zich over de honden te beklagen en sinds oktober 2013 werden Larry en Emma in het asiel in Göcek opgevangen. Larry is op 18 januari naar Nederland gekomen en wordt opgevangen in een gastgezin in Den Haag, tezamen met een andere hond. Larry is geboren in december 2012 en is gecastreerd. Hij is 58 cm hoog en weegt ongeveer 28 kg.

Larry lijkt wel op een Berner Sennenhond. Hij ziet er heel mooi uit met zijn stevige poten en zijn relaxte manier van lopen. Hij is een alerte en slimme hond, zit vol zelfvertrouwen en is goed in balans. Zelfs toen Larry nog als pup op straat leefde, voelde hij zich al prettig in menselijk gezelschap. Hij is nieuwsgierig naar mensen en naar andere honden en gaat prima met ze om. Larry loopt gemakkelijk mee aan de lijn en kan ook goed mee in de auto, hij gaat dan rustig liggen.

Interesse? Mail naar [email protected]


Larry is nu 1 1/2 week bij ons en hij doet het hartstikke goed. Hij was vanaf de eerste dag zindelijk, terwijl hij toch nog nooit in huis had gewoond. Natuurlijk moet hij nog opgevoed worden (b.v. dat schoenen geen speeltjes zijn  :-X ) Hij is sociaal met mensen en honden en een gezin met 1 of meer honden lijkt mij meer wat voor hem dan zonder andere honden. Ook op straat wil hij graag even contact maken met andere honden. Als hij afgesnauwd wordt (in het begin kreeg hij natuurlijk wel eens op zijn kop van Alegra, onze teef) , onderwerpt hij zich gelijk, maar hij herstelt ook heel vlug. Alhoewel Göcek een dorp is, kun je toch merken dat hij streetwise is en gewend is aan verkeer.Wij hebben geen katten, dus daarover kan ik niets specifieks zeggen. Larry houdt van wandelen, het is geen hond die je kunt afschepen met 3x een blokje om. In huis is hij rustig. De keuken vormt een grote aantrekkingskracht op hem, als een van ons daar is, dan is Larry daar ook te vinden :-) . Ik ben direct begonnen met KVV en nu krijgt hij ook al wat kipkarkas en lamsribben. Dat gaat erin als koek  :) . Mocht je vragen hebben, kun je me ook altijd een pb sturen. Samengevat: Larry is een schat van een hond.

Afbeelding

In het asiel

Afbeelding

Alegra en Larry

Afbeelding

Dobbeplas

Afbeelding

Dobbeplas
Laatst gewijzigd door petrap op do 03 apr 2014, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#2861754
Zijn zusje is trouwens 2 druppels water, alleen iets kleiner en meer wit op de voorpoot. Emma zit nog in Turkije, maar is al wel gereserveerd. Denken jullie trouwens dat er een Benner Sennenhond in zit? Ik heb die nog nooit in Turkije gezien en mams is dat zeker niet.

Afbeelding

Afbeelding

Moeder Tatjana
#2862233
Larry ziet er geweldig uit  :D Gezien het witte kruis op de borst van larry,  de witte voeten en  de 4 áuglerflecken zit er echt wel sennen hond in.

Er kan bernersennen in zitten, reuen hebben een schofthoogte van 65 tot 70 cm.
Er kan ook grote Zwitserse sennenhond in zitten,  de kortharige versie van de berner. Aftekeningen voor beide rassen  zijn hetzelfde.  .

Die gaat vast  snel  een nieuw mandje krijgen hoor!!
#2864770
Vandaag een gênant moment met Larry beleefd  :-[. Hij  heeft de eerste 7, 8 maanden van zijn leven op straat geleefd. Daar moest hij natuurlijk zijn eigen kostje bij elkaar scharrelen. Vanochtend onze logé naar het station gebracht. Terwijl we aan het wachtten waren op de trein passeerden ons andere reizigers. Een jonge man stond vlakbij ons even om zich heen te kijken. In een flits van een seconde schoot Larry naar voren en hap, daar had hij het halve kaasbroodje met papier en al in zijn bek  :o, wat de man in zijn hand hield, precies op neushoogte van Larry. Ik putte me uit in 1001 excuses en het vervelende was dat ik niet eens geld bij me had om een nieuw broodje voor de man te kopen. Gelukkig was het een hele relaxte gast, kon gebeuren, moest zijn trein toch halen, dus nee, echt geen probleem. Afijn, leermoment voor mij dat dit soort verleidingen voor Larry te groot zijn en dat dit een punt van aandacht is......
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door