Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nikèdog2000
#2857840
rocky van 8,5 jaar
heeft al een maand of 3 last van zijn huid
nou ja ,ik dan
het is begonnen met zijn voorpoten
daar kwam toch een schilvers vanaf
die heb ik eraf gekamd
maar nu is het al een poosje over zijn hele rug
net of hij onder het zand zit
en dat elke dag
ik kam hem daarom elke dag
ik merk dat hij daar jeuk door heeft

maar nu vormen zich kleine hoopjes op zijn koppie en zijn oren

een soort korstje zeg maar

wie herkent dit?
Door Lizzy
#2857842
Elke dag kammen kan juist problemen veroorzaken, heb ik wel eens begrepen. Krijgt Rocky genoeg omega 3 vetzuren (vette vis)? Ik zou er zelf toch even een afkrabseltje van laten maken door de DA. Mijten, bacterieen, gisten, schimmels, daar moeten ze even op kijken.
Door nikèdog2000
#2857857
daarvoor kamde ik hem maar 1 keer per week

ik heb hem een poosje vis capsules gegeven
maar zag geen verbetering
en daardoor altijd slappe ontlasting

zijn huid is niet droog of zo

naar de da zat ik eerlijk gezegd ook aan te denken
het duurt me nu toch te lang
Door nikèdog2000
#2861442
gisteren naar de da geweesd
3 afkrabsels genomen
onderzocht
maar geen schimmel of mijt of parasiet
dus ik weet nu nog niet wat het is
Gebruikersavatar
Door doranto
#2861488
Ik zou zeker niet iedere dag gaan kammen, maar er juist zoveel mogelijk vanaf blijven. Kammen maakt het in de meeste gevallen alleen maar erger. Eerlijk gezegd vind ik 1x per week ook al véél te veel. In principe moet je een hond zo min mogelijk kammen en alleen om te voorkomen dat hij klitten krijgt. Delen van een hond die kort behaard zijn, zou je dus eigenlijk nooit hoeven kammen. De honden hier, worden alleen 'n paar keer gekamd als ze heel erg in de rui zijn in combinatie met een badder beurt. Wat je wel zou kunnen doen is misschien wassen met aloe-vera / havermout shampoo. Daarbij niet te fanatiek schrobben, om de huid zo min mogelijk te irriteren en grondig met lauw water spoelen.
Verder is het heel moeilijk om zo te zeggen wat de oorzaak zou kunnen zijn, omdat er heel veel factoren mee kunnen spelen. Bijvoorbeeld een allergie ergens voor, iets verkeerds gegeten, stress enz.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2861604
nikèdog2000 schreef: dank je wel voor het mee denken
volgens mij heeft hij geen stress
ook geen allergie
ook niets verkeerd gegeten
tja, dan zal het denk ik heel moeilijk zijn om een oorzaak te achterhalen  :-\
Je zou Tannetje misschien kunnen vragen...
Door spikkel
#2861652
Ik heb weleens van de trimster gehoord, dat een hond ook schilfers kan krijgen door hormonen, vooral als ze ouder worden.
Door nikèdog2000
#2861781
spikkel schreef: Ik heb weleens van de trimster gehoord, dat een hond ook schilfers kan krijgen door hormonen, vooral als ze ouder worden.

joepie
dit kan denk ik wel de oorzaak zijn
hij is nog man
en 8,5 jaar
Door suzanne 1
#2862637
dit klinkt toch wel heel erg als Jamey zijn klachten  :(  en Jamey is allergisch. Bij hem is door de allergie de huidbariere (schrijf ik vast niet goed) minder waardoor mijten (geeft roos, bultjes en korstjes) en bacterien etc hun gang makkelijker kunnen gaan. Hier een stukje wat door de allergiepoli voor honden is geschreven: http://www.allergiepolivoorhonden.nl/schilfering.html

Succes met je mannetje
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door