Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suze
#286110
Na twee anti-biotica kuren waarvan een specifiek gericht op "flagelaten"(?vergeef me als ik het niet goed spel) is Suus nog steeds aan de diarhee............. :'( Vanochtend weer van die donkere smurrie in haar bench. Ook is ze nu loops dus het is dubbel feest. Ik bedoel we hebben een douche en mijn maag kan heel wat hebben maar ik weet gewoon niet meer wat te doen, ten einde raad heb ik haar vanochtend weer brokken gegeven maar ik wil uiteindelijk toch vers geven, ik weet het gewoon even niet meer, het duurt nu al bijna een maand deze problemen terwijl er daarvoor nooit wat aan de hand is geweest............zucht :'(
Door danielle1980
#286114
Suze schreef: Na twee anti-biotica kuren waarvan een specifiek gericht op "flagelaten"(?vergeef me als ik het niet goed spel) is Suus nog steeds aan de diarhee............. :'( Vanochtend weer van die donkere smurrie in haar bench. Ook is ze nu loops dus het is dubbel feest. Ik bedoel we hebben een douche en mijn maag kan heel wat hebben maar ik weet gewoon niet meer wat te doen, ten einde raad heb ik haar vanochtend weer brokken gegeven maar ik wil uiteindelijk toch vers geven, ik weet het gewoon even niet meer, het duurt nu al bijna een maand deze problemen terwijl er daarvoor nooit wat aan de hand is geweest............zucht :'(
misschien kun je wat meer over je situatie uitleggen, zo is het een beetje gokken wat het kan zijn. ;)
ik zou zeker geen brokken geven.
ik weet niet hoelang je al op vers staat?
misschien is ze nog aan het ontgiftigen.
of het is een virus, op dit moment is er een virus in nederland waar honden echt heel ziek van kunnen worden en lang ook.
dan maakt t dus niet uit of je brokken geeft of niet. er zal niets door veranderen.
Door Lizzy
#286115
Ik heb wat vragen voor je:

Waar is die antibiotica kuur voor? (ik neem aan voor de diarree, maar heeft de DA een darmontsteking vastgesteld ofzo?)

Wat voor versvlees heb je haar gegeven?

Hoe heb je haar overgeschakeld?

Is er al eens een mestonderzoek gedaan?
Door Suze
#286120
Lizzy schreef: Ik heb wat vragen voor je:

Waar is die antibiotica kuur voor? (ik neem aan voor de diarree, maar heeft de DA een darmontsteking vastgesteld ofzo?)

Wat voor versvlees heb je haar gegeven?

Hoe heb je haar overgeschakeld?

Is er al eens een mestonderzoek gedaan?




Lizzy, de eerste kuur was ivm verdenking darmontsteking, de tweede ivm zogenaamde flagelaten (eencelligen die vooral bij jonge honden voor schijnen te komen en onder de microscoop te zien zijn)
Ik ben iets van twee maanden geleden begonnen met duck, in het begin opgebouwd en toen alleen maar duck en AHV, ging allemaal goed, na ongeveer een maand ook wat kip gegeven, geen probleem. Toen gaf ik haar carnibest, eigenlijkmis toen de ellende begonnen weet alleen niet of het de carnibest was of ook een virus, na 10 dagen diarrhee de eerste ab kuur, afgemaakt een paar dsagen ging het goed, weer een keer cb geprobeerd en weer ging het mis........toen waren er die flaglaten onder de microscoop te zien, tweede ab kuur, afgemaakt paar dagen goed, deze keer alleen duck gegeven maar nu dus weer mis............ik weet niet of er een verband kan zijn met haar loopsheid?? verder geen zieke hond of iets dergelijks.........
Door Jacqueline74
#286129
Misschien is het handig om even probiotica extra aan je hond te geven ivm de antibiotica die hij heeft gehad ;)
Door Lizzy
#286130
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van flagelaten heb gehoord in combinatie met honden. Ik ken die dingen alleen van vissen (bij vissen). En volgens mij zijn het parasieten. Dus ik snap niet helemaal waarom je 2 keer antibiotica voorgeschreven hebt gekregen. Maar OK, ik ben geen dierenarts....

Ik denk wel dat je er inmiddels gevoegelijk vanuit kunt gaan dat de darmen van jouw hond een gigantische optater hebben gekregen! Na 2 antibiotica's leeft er zo ongeveer geen enkele goedaardige bacterie meer in de darm. De vertering ligt zo goed als op z'n gat, als je het mij vraagt.

Wat ik zou doen, als ik jou was: ik zou dan nu maar heel even brokken blijven geven. Totdat ze weer diarree vrij is. Want, iedere keer overschakelen van brok naar vers en van vers naar brok: dat lijkt me nu even niet raadzaam.

Ik zou haar, als ik jou was, direct probiotica gaan geven. En eigenlijk zou ik je aan willen raden om gewoon direct te kiezen voor het merk waarvan ik 100% zeker weet dat het altijd goed is:

Pro-Soluble van het merk Protexin®. Bestellen bij je dierenarts. Het is duur, maar het is goed. Ga dus zo snel je kunt deze probiotica geven. Aangezien het poeder is, is het geen goed idee om het over de brokken te storten. Dus, geef het met een beetje yoghurt.

Als ze van de diarree verlost is, ga dan overschakelen op een versvlees waar niet teveel vet in zit. Of ga zelf samenstellen (zie je dat zitten?). Goed, schakel LANGZAAM over. Ik zou zeggen, geef haar 1 keer per dag een portie versvlees en overgiet dit de eerste dagen met gekookt water (of kook het enkele minuten). Blijf probiotica geven!!! Als dit goed gaat, geef nu ook het 2de portie versvlees en overgiet dit met gekookt water. Als dit ook goed gaat, geef dan na enkele dagen een 1/4 deel versvlees rauw en 3/4 deel met gekookt water. Als dit goed gaat, geef dan 1/2 rauw en 1/2 gekookt. Een dag of 2. Als dit goed gaat, geef dan 3/4 rauw en 1/4 gekookt. Als dit goed gaat, geef alles rauw.

Als ze direct aan de diarree gaat, dan is het niet ondenkbaar dat ze bijv. problemen heeft met het verteren van rauw. Dat zou veroorzaakt kunnen worden door pancreasproblemen. Je zou dan kunnen overwegen om Duck Pancreas te gaan geven. Maar goed, dat is nog te ver weg. Eerst even afwachten hoe het gaat wanneer je bovenstaand gedaan hebt.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 22 mar 2005, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#286133
Suze schreef: Lizzy, de eerste kuur was ivm verdenking darmontsteking, de tweede ivm zogenaamde flagelaten (eencelligen die vooral bij jonge honden voor schijnen te komen en onder de microscoop te zien zijn)
Ik ben iets van twee maanden geleden begonnen met duck, in het begin opgebouwd en toen alleen maar duck en AHV, ging allemaal goed, na ongeveer een maand ook wat kip gegeven, geen probleem. Toen gaf ik haar carnibest, eigenlijkmis toen de ellende begonnen weet alleen niet of het de carnibest was of ook een virus, na 10 dagen diarrhee de eerste ab kuur, afgemaakt een paar dsagen ging het goed, weer een keer cb geprobeerd en weer ging het mis........toen waren er die flaglaten onder de microscoop te zien, tweede ab kuur, afgemaakt paar dagen goed, deze keer alleen duck gegeven maar nu dus weer mis............ik weet niet of er een verband kan zijn met haar loopsheid?? verder geen zieke hond of iets dergelijks.........
ik weet niet precies wat flagelaten zijn en doen,(heb wel even gegooled) dus als het advies dat ik geef niet goed is moeten anderen me maar verbeteren.

ik heb even snel gelezen dat flagelaten komen als een dier zwak is.
op zich denk ik dat dat niet zo vreemd is,
als een hond zolang ziek is dan word ie vanzelf zwakker.
2 ab kuren zijn zeker niet goed.
daarom zou ik zeker probiotica gaan geven.
je kunt het uit een potje geven, of je kunt bv de kruidenmix van cb of fytomix van bibi geven.
daar hoef je niet zo heel veel van te gebruiken, ikzelf gebruik 1 eetlepel per hond.
verder zou ik niet al te vaak van voer overstappen.
als ze het goed op duck of ahv doen, zou ik voorlopig daarop blijven.
zeker tot ze een maand of 2 niet ziek meer is.
bij gezonde honden kun je vaak makkelijk wisselen, maar in jou geval zou ik dat dus niet doen.
duck en ahv zijn ook gewoon goed.
en ze zijn minder vet dan cb.
misschien kan je hond dat op dit moment (NOG)niet verdragen.
als je telkens maar blijft wisselen komen de darmen namelijk niet tot rust en dat is nu belangrijker.

de loopsheid kan ermee te maken hebben dat ze nu even niet lekker is.
is het net als toen ze ziek was of anders?
en is ze wel eens vaker ziek geweest van een loopsheid?
Door Suze
#286137
Bedankt voor jullie reacties, ik heb pro- bioforte bij de ab gegeven, dit had mijn da ook voorgeschreven. Ga ik dan weer mee starten, lizzy en dan jouw voorstel want ik wil mijn hond gewoon niet meer op de brokken, ze ziet er zo goed uit met dat versvoer! Maar goed, voorlopig even brok zoals jij voorstelt en dan giet ik gekookt water over de duck in een vergiet bv of moet het er even in staan??
Door danielle1980
#286138
Suze schreef: Bedankt voor jullie reacties, ik heb pro- bioforte bij de ab gegeven, dit had mijn da ook voorgeschreven. Ga ik dan weer mee starten, lizzy en dan jouw voorstel want ik wil mijn hond gewoon niet meer op de brokken, ze ziet er zo goed uit met dat versvoer! Maar goed, voorlopig even brok zoals jij voorstelt en dan giet ik gekookt water over de duck in een vergiet bv of moet het er even in staan??
het water gewoon over het vlees heen gooien, niet te veel, maar gewoon dat het vlees net iets minder koud en rauw is.
Door Jacqueline74
#286139
Je hond moet maar even geduld hebben met vers ;D. Hij moet nu eerst beter worden en dan kan je hem weer langzaam overschakkelen ;). Bij de een gaat dit gewoon sneller als bij de ander. Volgens mij zijn er maar heel weinig honden die echt niet tegen vers kunnen ::) dus het komt met jouw hond ook vast wel goed. ;D. Geef haar maar een dikke knuffel :-*
Door Suze
#286141
danielle1980 schreef: ik weet niet precies wat flagelaten zijn en doen,(heb wel even gegooled) dus als het advies dat ik geef niet goed is moeten anderen me maar verbeteren.

ik heb even snel gelezen dat flagelaten komen als een dier zwak is.
op zich denk ik dat dat niet zo vreemd is,
als een hond zolang ziek is dan word ie vanzelf zwakker.
2 ab kuren zijn zeker niet goed.
daarom zou ik zeker probiotica gaan geven.
je kunt het uit een potje geven, of je kunt bv de kruidenmix van cb of fytomix van bibi geven.
daar hoef je niet zo heel veel van te gebruiken, ikzelf gebruik 1 eetlepel per hond.
verder zou ik niet al te vaak van voer overstappen.
als ze het goed op duck of ahv doen, zou ik voorlopig daarop blijven.
zeker tot ze een maand of 2 niet ziek meer is.
bij gezonde honden kun je vaak makkelijk wisselen, maar in jou geval zou ik dat dus niet doen.
duck en ahv zijn ook gewoon goed.
en ze zijn minder vet dan cb.
misschien kan je hond dat op dit moment (NOG)niet verdragen.
als je telkens maar blijft wisselen komen de darmen namelijk niet tot rust en dat is nu belangrijker.

de loopsheid kan ermee te maken hebben dat ze nu even niet lekker is.
is het net als toen ze ziek was of anders?
en is ze wel eens vaker ziek geweest van een loopsheid?
Nee ze is nu voor het eerst loops. Het gekke is dat ze bv gisterenochtend dunne poep heeft, gisterenavond keurige drol en vanochtend weer dun.......
vanochtend is voor het eerst geweest dat ik haar weer brokken heb gegeven..........radeloos
Door Lizzy
#286142
Suze schreef: Bedankt voor jullie reacties, ik heb pro- bioforte bij de ab gegeven, dit had mijn da ook voorgeschreven. Ga ik dan weer mee starten, lizzy en dan jouw voorstel want ik wil mijn hond gewoon niet meer op de brokken, ze ziet er zo goed uit met dat versvoer! Maar goed, voorlopig even brok zoals jij voorstelt en dan giet ik gekookt water over de duck in een vergiet bv of moet het er even in staan??
Pro Bioforte is van De Groene Os, niet? OK, ik ben zelf niet bekent met deze probiotica, maar de Groene Os vind ik over het algemeen een goed merk, dus dan zal dit ook wel goed zijn, denk ik.

Ja, ik zou haar zelf even op de brokken laten staan totdat haar diarree over is. Als het tenminste over gaat op brokken, want dat is nog maar de vraag natuurlijk....

Ik zou zelf de Duck in een roestvrij-stalen voerbak doen en dit overgieten met gekookt water. Even laten staan en dan aan haar geven (een beetje afgekoeld). Ik zou zelf de eerste dagen (in tegenstelling van wat Danielle schrijft) het versvlees even niet rauw geven.
Door Lizzy
#286144
Geef haar anders ook wat Okugest van VSM. Want door voerveranderingen kunnen haar darmen ook van slag raken.
Door danielle1980
#286147
Lizzy schreef: Ik zou zelf de Duck in een roestvrij-stalen voerbak doen en dit overgieten met gekookt water. Even laten staan en dan aan haar geven (een beetje afgekoeld). Ik zou zelf de eerste dagen (in tegenstelling van wat Danielle schrijft) het versvlees even niet rauw geven.
ja je hebt gelijk lizzy dat vergat ik dus. :-[
mn eigen pups zitten nog steeds op beetje water erover, dus hoe kan ik dat vergeten :-[

ik zou dus ook zeker het vlees even niet rauw geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door