Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#2860915
Hoi, mijn teckels zijn echte vreters buiten, hapje ganzenpoep, hapje koeienmest, visje hier, meerkoetjekadaver daar, het is ongelofelijk. Mabiche heeft wel eens een verse vis te pakken die bijna net zo groot is als zijzelf :-\ Kan het zijn dat ze hierdoor coccidien oplopen?
Ik had ook wel mee willen doen aan het ontwormingsonderzoek in Utrecht, maar dan mag je hond niet dit soort dingen eten. Dus heb ik via internet laten testen.
Gina heeft dus o.a.  coccidien. Van de andere 3 teckels heb ik vandaag op de post gedaan.
Ze hebben echt nooit dunne poep of zo, nergens last van.
Gina wordt binnenkort loops en dan wil ik haar laten dekken, voor pups kan coccidien dodelijk zijn. Dus vandaar dat ik nu toch maar alle 4 de teckels laat testen.
Hoe denken jullie daarover?
Gr. Ingrid
Door Lizzy
#2860968
Heb je bij het Woud laten testen? Ik weet niet hoor maar volgens mij gebruiken ze daar ook wel een beetje erg gevoelige apparatuur. Er worden zoveel honden positief getest en zonder wat te doen een test later zijn ze weer negatief. Maar goed, voor de zekerheid vast een goed plan om je andere honden ook te laten testen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2861104
Ik heb ook een mega poepeter, haas konijn koe paard gans eend kat en soms ook hond maakt niet uit, nagenoeg alle poep is lekker. Hij weet ook precies in welke gebieden er wat te halen valt. Dode muizen en vogels gaat hij mee aan de haal, en een vis op het droge is ook voor hem (als ze in het natte drijven trouwens ook ::).  Onlangs heb ik zijn ontlasting laten testen bij Het Woud: alles nulkommanul.
Door Lizzy
#2861115
pike schreef: Ik heb ook een mega poepeter, haas konijn koe paard gans eend kat en soms ook hond maakt niet uit, nagenoeg alle poep is lekker. Hij weet ook precies in welke gebieden er wat te halen valt. Dode muizen en vogels gaat hij mee aan de haal, en een vis op het droge is ook voor hem (als ze in het natte drijven trouwens ook ::). Onlangs heb ik zijn ontlasting laten testen bij Het Woud: alles nulkommanul.
Die van mij vreten ook alle poep die los en vast zit. Ik heb er zelfs 2 hondenpoepvreters bij. En 99 van de 100 keer zijn ze vrij van alles. Linga heeft 1 keer coccidiose in de poep gehad. Maar ik zie het nu bij het Woud wel erg vaak voorbij komen (waarbij het advies dan is "gooi de Botlek er maar in" wat ik dan niet heb gedaan en de keer erop was ze vrij) :-\
Door vagebond
#2861457
Okay, dan weet ik in ieder geval dat het niet aan het vreten ligt.
Het is dat ik haar wil laten dekken, anders zou ik me helemaal geen zorgen maken. Het zijn kerngezonde teckels. Stelletje tuig is het gewoon :)
Gr. Ingrid
Door vagebond
#2861633
De uitslag van de andere 3 is binnen, de oudste 2, 15jr en 14.5jr zijn worm- en coccidiosevrij. Mabiche heeft 2 plusjes bij de haakworm en 3 plusjes bij de coccidiose. Gina had bij allebei 1 plusje staan. Wat zal ik nu doen? Advies van t Woud is met provox ontwormen. Ik kan ook alleen tegen haakwormen ontwormen en dan parasietencomp. nageven een paar weken. Gr. Ingrid
Door Hanny
#2861660
Sorry, geen antwoord op je vraag, maar is het zo, dat er meer dan één plusje wordt gegeven?
Is de besmetting iets erger, als er twee plusjes staan?

Hanny
Door Lizzy
#2861733
vagebond schreef: De uitslag van de andere 3 is binnen, de oudste 2, 15jr en 14.5jr zijn worm- en coccidiosevrij. Mabiche heeft 2 plusjes bij de haakworm en 3 plusjes bij de coccidiose. Gina had bij allebei 1 plusje staan. Wat zal ik nu doen? Advies van t Woud is met provox ontwormen. Ik kan ook alleen tegen haakwormen ontwormen en dan parasietencomp. nageven een paar weken. Gr. Ingrid
Je moet haar laten dekken... Ik durf je daarom gewoon niet te adviseren..... :-\. Als er iets mis gaat....... Ik zou dit overleggen met een dierenarts (eentje die niet zo pro 'gooi er gelijk maar gif in').
Door Tanna
#2875062
Mijn hond had vorig jaar ook coccidiën, bleek uit de test van Het Woud. Dat was trouwens voor het eerst in al die jaren dat haar ontlasting getest wordt, dus ik vertrouwde er wel op dat het klopte. Ze is overigens niet met gif behandeld, maar met speciale kruiden. En een hond krijgt coccidiose door in aanraking te komen met besmette poep van andere honden, of door besmet gras/planten of grond te eten. Elk dier heeft zijn eigen specifieke coccidiën, dus het eten van ganzenpoep of konijnenpoep kan een hond niet met coccidiose besmetten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door