Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marjoleine
#2860124
Ik heb een vraagje over het virus dat naar mijn idee in ongeveer heel Nederland heerst.

Hier hebben ze dat allemaal gehad. Eerst spugen en dan diarree.
Niet zo dramatisch allemaal, het kan gebeuren.
Hier ging eerst een stabij, daarna de beide wetters en daarna de tweede stabij en de hava voor de bijl.
En alles is weer min of meer beter nu, alleen de wetterpup, Dinthe van nu drie maanden, dat wil nog niet.
Daar zit ik dus een beetje mee.
Ze heeft nu wel eetlust en is een stuk vrolijker, maar ze heeft diarree sinds woensdagavond.
Eerst geprobeerd met vasten, ze was toch misselijk, maar na twee dagen begon ze weer met wat eten.
Maar die diarree, dat gaat maar niet over.
Ik zit er wel mee, ze krijgt sinds vrijdagavond Finidiar en het gaat wel wat beter maar over is het niet. Het is nog steeds soep met stukjes, zeg maar.

Ik vroeg me dus af wat nou verstandig is om te geven met zoiets. Ze wil wel eten en drinken doet ze goed trouwens.
Maar vasten wil ik liever niet want ze heeft al vijf dagen weinig binnen en ze is pas drie maanden!

Dus ehm... iemand tips?
Door Roosjes3
#2860155
Hier inmiddels heel wat ervaring met diarree... Helaas! Je kent ons verhaal...
Wat voer je haar nu? Het lijkt me geen gek idee om haar een paar dagen gekookt voer te geven. Dat is toch wat minder belastend blijkbaar voor geïrriteerde darmen, of dat nu komt door een virus of een andere oorzaak. Maar er zullen vast nog meer tips en ideeën zijn!
Laatst gewijzigd door Roosjes3 op zo 26 jan 2014, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marjoleine
#2860176
Hm, ja, maar ze heeft dus duidelijk alleen last van dat virus hoor, daar komt het echt door.
Ik vraag me dus dan af of gekookt vlees gaat helpen.
Gekookte kip vond ze trouwens niet te hachelen ;)

Even aanvulling, want dat gaan mensen misschien vragen: Dinthe is dus een wetterhoun van nu 13 weken. Ze is op kvv afgespeend en wij voeren kvv/barf.
Ze is naar mijn idee vrij vroeg afgespeend (4 weken) maar ze heeft dus nog nooit brok gehad of zo.
Laatst gewijzigd door Marjoleine op zo 26 jan 2014, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2860342
Gekookt vlees verteerd alleen maar moeizamer....
Ik zou Okugst van VSM geven. En (ik ben daar echt weg van) Psyllium Husk. Dus wel de echte, de pure. Bijv. van Puur Natuur.
Door Roosjes3
#2860366
[quote="Lizzy"]
Gekookt vlees verteerd alleen maar moeizamer....
Ik zou Okugst van VSM geven. En (ik ben daar echt weg van) Psyllium Husk. Dus wel de echte, de pure. Bijv. van Puur Natuur.
[/quote]

Is er ook 'neppe' psyllium husk? Waar kan je dat aan zien?
Door Marjoleine
#2860469
Okugest krijgt ze al maar twee dagen waterdun is veel voor zo'n baby, vandaar ook de Finidiar.
Ik heb geen vlozaad meer in huis helaas.
Morgen maar even zoeken.

Ik ga toch ook naar de dierenarts denk ik, ze is te jong voor deze onzin.
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2860585
Hier het zelfde probleem alleen geen pup. Vanaf woensdagochtend niet meer willen eten, spugen en diarree.

Puur spijsvertering gegeven, zonder vlees (aangemaakt met water en naar binnen gestopt met veel moeite) doet goed zijn werk. Gisteren een heel klein beetje vlees en bleef erin, vanochtend was de ontlasting iets gevormd maar nog slap. Vanmiddag een beetje gemalen pens met de puur spijsvertering. steeds kleine beetjes, alles zit er nog in vanaf gisteren. ik hou dit nog een paar dagen vol tot ik op een normale portie zit qua hoeveelheid en dan weer zijn normale vlees langzaam proberen, als dat goed gaat stop ik met de poeder.

Sterkte met je hondje!
Door star
#2860597
Hier zijn we er net vanaf.
Eerst mijn reu en twee dagen later mijn pup van 3 maanden.
Heeft bij beide honden 1.5 week geduurd.
Ik bleef de pup gewoon 2x daags der eigen voer geven en ze heeft drie dagen haar avondeten minder goed gegeten en dan deed ik er zelf gemaakte bouillon door.
Verder 6x per dag pilletje okugest en na drie dagen 3 pilletjes p.d.
Het belangrijkste vind ik het water drinken dat bleven ze gelukkig goed doen en ook keek ik of ze niet te veel afvielen.
Meer heb ik er niet aan gedaan oja ik heb ze na een week (na de misselijkheid) ipv okugest, probiotica gegeven.

Mijn border collie heeft nergens last van gehad.

Sterkte met je honden, ik weet hoe rot het is vooral met een pup. :-[
Door Marjoleine
#2860661
Ik ga wat vaker Okugest geven, ik deed 3 x daags maar vaker kan dus best, begrijp ik.
Ze is levendig genoeg gelukkig, ze eet prima en drinkt goed, maar ja, als het er waterdun uitkomt van achteren gaat het toch niet lekker.
Morgen even Psyllium halen, dan krijgt ze dat er ook bij.

Dank voor het meedenken!
Door Lizzy
#2860719
Probiotica, is ook niet verkeerd!
Als je niet aan capsules kunt komen, dan bevat de biologische volle yoghurt van de Albert Heijn best een goede hoeveelheid.
Door Marjoleine
#2860980
En toen was mevrouw niet van plan iets te eten met psyllium. Dat ruikt raar en stom en eet het zelf maar op, vindt ze.
Iemand tips hoe ik dat erin kan krijgen?
Door Lizzy
#2860995
[quote="Marjoleine"]
En toen was mevrouw niet van plan iets te eten met psyllium. Dat ruikt raar en stom en eet het zelf maar op, vindt ze.
Iemand tips hoe ik dat erin kan krijgen?
[/quote]

Pfft, kleine madam! Het smaakt helemaal nergens naar joh! Beetje volle yoghurt erbij doen?
Door Marjoleine
#2861006
Ze blieft geen zuivel. Het is me wel een dingetje, hoor.  ;D
Maar goed, het moet er toch in.
Ik ga toch wat smuldier proberen, dat voer ik nooit maar ze lust dat graag en het heeft vrij veel vocht, misschien dat dat scheelt.

Ze is wat afgevallen, wat natuurlijk niet moet op deze leeftijd: van 9,2 naar 8,9 in een week.
Maar ze is tierig genoeg, ze heeft net de hele voortuin volgekegeld met lege bloempotjes en met voorbijgangers staan sjansen.
Het zijn dus alleen die darmen, ziek voelt ze zich gelukkig niet.
Door Marjoleine
#2861721
En in de Smuldier lukte het wel!
Ze heeft gisteren twee maal gehad en vanmorgen eenmaal, en we hadden vanmiddag een drol!

Wat kan een mens blij zijn met zoiets he  8)

Heb ik wel nog een vraagje: hoeveel psyllium per dag is wijsheid? Of kan ik nu al gaan naar eenmaal daags?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door