Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2858649
Inmiddels ben ik een paar weken volledig op BARF aan het voeren. Had nooit verwacht, dat ik er zo'n lol in zou gaan krijgen. Wel is er een puntje waar ik tegenaan loop.
Mijn kieskeurige dame raakt karkas waarin alle organen en andere dingen nog inzitten niet aan. Eerst dacht ik, misschien is ze wat lui om te kauwen en te slopen, maar dan zou ze naar mijn idee een kippenbout, dij of drumstick ook niet hoeven. Die gaan er juist prima in.
Ik heb uitgeprobeerd om het karkas in meerdere stukken te hakken en te geven. Ze eet of NIET, of ze haalt eruit wat ze lust. De ervaring is nu dat er in mijn ogen te veel over blijft van het karkas. A) ik wil zeker zijn dat ze niet te kort gaat komen aan voeding. B) ik vind het zonde om weg te gooien.

Fazant (karkas en spiervlees) bosduif, eend, ze vind het alle niet te eten.
Ik vraag me af of het voldoende is, als ik bovenstaande diersoorten weg laat en dan voornamelijk kip, konijn, kalkoen, vis (bot) geef.

Komt dit jullie bekend voor en/ of hebben jullie tips voor me?
#2858709
Mijn honden eten ook geen karkas waar nog darmen inzitten (fazant, parelhoen, kwartel vaak) die darmen gaan lekken als ze bevroren zijn geweest en dat is echt heel erg bah, nekken of poten van die dieren eten ze wel. En ik heb toch echt geen kieskeurige honden. Ik koop dus alleen karkassen waar de darmen niet meer inzitten (kip, tamme eend, haasrug, wild konijnrugkarkas etc. Dus ik zou eens proberen om bot te kopen waar geen darmen inzitten....die darmen eten ze zo wie zo toch niet en die zijn misbaar.
#2858904
Bedankt voor jullie uitleg en/ of tips. Ik ga vrolijk verder met het uitproberen van wat wel/ niet gegeten word. Ik beperk zo veel mogelijk, dat er voor mijn hondje een keuze idee ontstaat, dat zou ze té snel door hebben en enkel alleen nog het allerlekkerste eten  ;D

Fijn te weten, dat het darm/ ingewanden verhaal sommige van jullie bekend voorkomt. Zal kijken of ik eraan kan komen, "lege" karkassen.
#2858924
Thea schreef: Hier ook 1 die veel lust ;)
Maar patrijs,fazant, wilde eend dat is toch echt geen eten voor Bency ;D
Terwijl haas weer super lekker is ;)
Haas heb ik nog niet geprobeerd, maar konijn is zo weg. Dat vind ze samen met kip de grootste traktatie
#2859044
Hier lusten ze ook geen karkas waar de darmen nog in zitten of gezeten hebben. Sommige dingen zoals patrijzenpootjes worden hier alleen gegeten als ik ze een tijdje marineer in pens. Wilde eendkarkas lusten ze niet maar tamme eend daar zijn ze gek op.
#2860273
Leontine schreef: Fazant duif en wilde eend wordt hier ook niet gegeten, misschien toch voorkeur? Parelhoen, kip, kalkoen, konijn, haas geit en hert wel dus alsnog afwisseling genoeg. Misschien dat eens proberen?
Gisteren weer een poging gedaan met duif  ;) Vers van de pers, ik heb de poten en het hoofd van het karkas gehaald en dat gegeven. Ze heeft dat op, zelfs het hoofd en dat had ik niet verwacht. Tot nu toe heeft ze dat steeds laten liggen. Er komt dus verandering in, hihi.
#2860278
Lucie110 schreef: Hier lusten ze ook geen karkas waar de darmen nog in zitten of gezeten hebben. Sommige dingen zoals patrijzenpootjes worden hier alleen gegeten als ik ze een tijdje marineer in pens. Wilde eendkarkas lusten ze niet maar tamme eend daar zijn ze gek op.
Ook een idee om het te marineren in pens. Thanks voor de tip!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door