Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door OddyenSwiffer
#2860023
Hallo allemaal!

Heeft iemand een tip om bot aanmaak te bevorderen na een heupoperatie?
Glucosamine gebruik ik al.

Groetjes andrea
Door spikkel
#2860113
Het is maar net wat voor heupoperatie je hond krijgt. Asha heeft een verwijdering van de heupkop gehad vorig jaar augustus. Ik heb toen Erwin Gijtenbeek om advies gevraagd, glucosamine helpt dan niet meer, ik geef wel Doils joint elke dag.
Toch een tip, ga naar een goede fysiotherapeut voor de nabehandeling. Nog een tip(van de fysio) als het kan laat dan de rug en schouders nakijken i.v.m. scheef zittende wervels voor de operatie, dit helpt om na de operatie beter te revalideren.
Door OddyenSwiffer
#2860184
Mijn Swiff heeft een heupprothese gekregen vorige week. Oh dacht dat glucosamine nog zou helpen? Niet dus.

Is het geen wat jij noemt homeopatisch?
Door spikkel
#2860598
Ik geef Doils joint speciaal voor gewrichten(daar moest ik na de operatie weer mee door gaan) het bevat omega 3 uit vette vis.
Voor mijn gevoel heeft ze er veel baat bij. Je moet wel oppassen als je pijnstillers geeft zoals Metacam dat je dan geen Doils joint mag geven, omdat het beide wat bloedverdunnend is.
Door OddyenSwiffer
#2860629
Dank je voor je info! Wat voor operatie heeft jou hond gehad? Verwijdering heup kop maar geen prothese? Swiff was 36 kilo en daarom was dat geen optie voor ons. Hoe gaat t nu met jou hondje?
Gebruikersavatar
Door winni
#2860639
Ik heb zelf anderhalf jaar geleden een nieuwe heup gehad en mij werd geadviseerd om de eerste tijd goede eiwitten te eten voor de spieren. Nu hebben onze honden daar geen gebrek aan, dacht ik. Ik ben ook zuivere visolie capsules én glucosamine gaan gebruiken daar mijn andere heup ook vervangen moest. Maar zoals het er nu uitziet (voelt) kan dit nog wel even wachten ;)
Door spikkel
#2860886
Mijn hondje is een chihuahua van bijna 10, en heeft de ziekte van Perthes, de heupkop is verwijderd. Kleine hondjes krijgen geen prothese omdat ze zich er goed mee redden zonder heupkop.Het gaat erg goed met haar, maar het zal nooit helemaal meer goed worden, ze is al zo gewend om op 3 pootjes te lopen, dat het moeilijk is om haar te stimuleren om wel op 4 pootjes te lopen. Ze zwemt nu en is bij de fysio. Voor ons was het belangrijkst dat ze de rest van haar leven min of meer pijnvrij zou zijn.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door