Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ohana
#285996
Wat geven jullie allemaal? Naast dus dat voer van Duck (dat was ook vers vlees he? of brok?) aan vers vlees en waar halen jullie dat? Ik ben gewoon es benieuwd.
En hoe stellen jullie dat samen?

Groetjes Marieta
Door Laura2004
#286000
Ik barf, ik geef dus alleen (rauw) vlees, (gepureerde rauwe) groentes en botten en dat haal ik over het algemeen bij een slachthuis en soms via barfplaats als iemand wat over heeft.
Ik geef zelf: lamsvlees, rundvlees, kalkoen, kip,konijn, hertevlees, eend en fazant (maar dat lusten ze ineens niet meer) geitevlees en ook allerlei soorten vis. Ook krijgen mijn honden allerlei soorten orgaanvlees: lever, vuile pens, hart, nieren, kippemaagjes en zelfs af en toe stierenballen, maar dat (stierenballen) krijgen ze niet vaak want dat is nogal prijzig. En als we in Spanje zijn krijgen ze vaak een lamskop, dat vinden ze heerlijk!
Ze krijgen ook yoghur, rauw eitje met de schil eraan en allerlei soorten olie: visolie, levertraan, lijnzaadolie en tarwekiemolie en ze krijgen ook schapevet (van de islamiet).
Als je geen slachthuis kent dan kan je altijd dingen bij de islamitische slagerij halen.
En als je wilt weten hoe je moet samenstellen dan moet je ff bij de menu's kijken.
Door the dude
#286281
Dit heb ik tot nu toe allemaal gevoerd, gegroepeerd per 'bron':

Islamitische slager
- Kippebouten, enkels, vleugels, vanalles
- Kipkarkassen (gratis)
- Kippelevers & nieren
- Lamsribben

Slager
- Runderpens (op de haagse markt)
- Rundvlees (hacheevlees runderlappen, als ik vergeten ben iets te ontdooien)
- Lamshart

Visboer
- Sardines
- Diverse vis (ogen van dorades, verse ansjovis)

Supermarkt
- groentemix (+ knoflook)
- yoghurt
- rauw ei
- brood
Laatst gewijzigd door the dude op di 22 mar 2005, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door