Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Illie
#284999
Hallo allemaal,

Ik geef nu Duck aan mijn honden, maar zou graag zelf bereide voeding willen proberen. Het zijn twee Labjes van rond de 26 Kg, waarvan er nog één in de groei zit (11 maanden).

Heeft iemand misschien een menu dat ik kan geven? Weet namelijk niet zo goed waar ik moet beginnen ;)

Alvast bedankt!
Door pippie
#285015
Onder het topic Menu kan je diverse voorbeelden terugvinden met evt aanvullingen van forumleden erbij, heel handig om een beginnetje te maken ;D
Door Lizzy
#285031
Helaas pindakaas.... zo werkt het niet helemaal....

Voordat je zelf eten gaat samenstellen voor je hond doe je er (in mijn ogen) heel goed aan om je eerst in de materie in te lezen. Om je te verdiepen. Je moet weten wat je moet geven en waarom. Je moet weten dat je ongeveer 30% tot 60% rauwe vleesbotten aan je hond moet geven, maar bijvoorkeur moet je begrijpen waarom.

En als je begrijpt wat je hond allemaal nodig heeft, dan is het heel simpel om zelf een menu voor jouw hond te maken. Dat is dan gebaseerd op wat jij in jouw omgeving kunt kopen, wat jouw honden lekker vinden en waar ze het goed op doen.

Neemt niet weg natuurlijk dat we je zeker kunnen helpen en adviseren. Ik zou je aan willen raden te beginnen met het lezen van de onderstaande link(en):

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9326
Door k9
#285995
Illie schreef: Hallo allemaal,

Ik geef nu Duck aan mijn honden, maar zou graag zelf bereide voeding willen proberen. Het zijn twee Labjes van rond de 26 Kg, waarvan er nog één in de groei zit (11 maanden).

Heeft iemand misschien een menu dat ik kan geven? Weet namelijk niet zo goed waar ik moet beginnen ;)

Alvast bedankt!
lees eerst de bibliotheek hier in BP, daar staat een mooie artikel over de introductie van botten in de menu van je honden, en vooraal moet je rustig beginnen..... ;)
en goed kijken hoe je honden reageren op de nieuwe dieet...... Je bent in de goede plek om alles te leren!
Success!! :)
Door Illie
#286715
Dank jullie wel allemaal, ik ga aan mijn studie beginnen!! ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door