Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ieke-Meike
#2859899
Van ons lieve visboer komt wekelijks een grote emmer met kabeljauwlijven of zalmlijven. We halen het vlees en een deel van de graten er af en dat gaat in de vleesmolen als kvv voor Meike. De staarten en vinnen doen we niet door de gehaktmolen, omdat de graten daarin er niet goed in vermalen worden. Tot nog toe hebben we de vinnen en staarten altijd weggegooid, maar ik vroeg mij af of ik die ook op onze Bomann droger kan drogen voor Meike.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2859912
Mijn ervaring met kabeljauw is dat de graten al snel veel te hard zijn. Ook bij de vissies die qua formaat kleiner zijn dan de gemiddelde zalm die gevoerd wordt. Dat je molen ze niet goed maaldeverbaast me dan ook niet. Ik zou ze dus niet drogen, want dan zullen ze net zo goed te hard worden, wellicht nog harder. 
Door Martine-Tom
#2859924
Als je ze niet wil verspillen zou ik er bouillon van trekken en dat in ijsblokjes invriezen, kan je in de zomer als ijsje geven of door het water doen als extratje :)
#2859962
Bedankt voor jullie reacties. Ik twijfelde al sterk, dus ik ben blij dat ik het niet gedaan heb. Meike is zo gevoelig, dat ik het risico niet wil lopen op problemen. Om meer variatie in gedroogde vis snackjes te hebben, kan ik natuurlijk altijd nog de eigen gemalen kvv drogen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door