Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2859464
Een paar uur na t eten begon kayne ineens te koren en te niezen.
Dat is nu gestopt maar nu slikt hij overmatig, likt constant zijn bef en voorpoten. Ik zie hem niet echt kwijlen maar ik denk wel dat hij drupt.
Hij is erg onrustig. Blijft niet lang op een plek liggen en heeft duidelijk last van iets in zijn keel.
Je zou bijna zeggen dat het een graatje is ware het niet dat hij vandaag vermoedelijk kalkoenennek gehad heeft. Meneer spreeuw heeft t gegeven maar weet niet precies wat t was. We hebben altijd kant en klare porties die we uit de vriezer trekken.

Als er iets in zijn keel zit, wat zou ik m kunnen geven om te verzachten? Honing?
Ik heb alleen van die schenkhoning. Niet t beste merk maar goed.

Ik heb ook tussistin en humane keeltabletten maar denk niet dat ik die kan geven.
Door Anne in Zweden
#2859469
Laika heeft dat ook soms een enkele keer, en ik geef haar dan een hoop spiervlees in vrij grote stukken erachteraan, in de hoop dat het graatje of wat het ook was daardoor wordt meegenomen. Kun je ook met pens proberen. Bij Laika helpt het altijd snel, zodat ik de conclusie trek dat er inderdaad iets zat wat irriteerde. Bij een kalkoennek lijkt me dat sterk, dat er een splinter blijft hangen; misschien dat er niets vastzit maar dat hij een te groot stuk heeft doorgeslikt waar net een akelig randje aan zat, wat een krasje heeft gemaakt? Dan zal extra spier of pens voeren niet helpen, denk ik. Kwestie van uitproberen.

Succes en sterkte voor jullie ventje!
Door Anne in Zweden
#2859473
spreeuwtje schreef: Ok. Stom genoeg heb ik alle vlees al verwerkt tot kleine porties. De supermarkt is ook al dicht volgens mij.
Heb niet wat buikvet hangen waar je allang van af wilde? :P
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2859475
Owwwwwww goed plan!!!! :circle:
Die billen mogen ook wel wat minder. :P

Ik heb m net een bammetje gegeven en meneer spreeuw wilde graag ook iets doen dus die heeft een lepeltje honing gedaan. 8)
Door Anne in Zweden
#2859478
spreeuwtje schreef: Owwwwwww goed plan!!!! :circle:
Die billen mogen ook wel wat minder. :P

Ik heb m net een bammetje gegeven en meneer spreeuw wilde graag ook iets doen dus die heeft een lepeltje honing gedaan. 8)
Gossepos. Meneer Spreeuw voelt zich vast heel rot nu... Loopt Kayne nog steeds te wurgen? Is het geen gevalletje Heimlich, even een snelle poging?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2859497
Heimlich bij meneer spreeuw?? :biggrin2:

Ik vind dat t bammetje geholpen heeft, meneer spreeuw vindt dat t zijn lepeltje honing was. Feit is... Peentje Poep is rustiger nu. Slikt af en toe nog maar kwijlt niet meer en ligt nu eindelijk rustig. Danks!! :-*
Ook namens de bezorgde papa. 8)
Door Anne in Zweden
#2859500
spreeuwtje schreef: Heimlich bij meneer spreeuw?? :biggrin2:

Ik vind dat t bammetje geholpen heeft, meneer spreeuw vindt dat t zijn lepeltje honing was. Feit is... Peentje Poep is rustiger nu. Slikt af en toe nog maar kwijlt niet meer en ligt nu eindelijk rustig. Danks!! :-*
Ook namens de bezorgde papa. 8)
Aaah, gelukkig! Fijn om te lezen!

En nou lekker gezellig de Heimlich op elkaar oefenen (nadat Sano naar bed is, uiteraard! 8)).  :biggrin2:

Edit; ik denk trouwens dat het van allebei komt: het brood heeft het splintertje of wat het ook was mee naar binnen genomen, en de honing heeft verzachtend gewerkt. :D
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op za 25 jan 2014, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#2859518
spreeuwtje schreef: Meneer spreeuw zegt dat ie van je houdt. :o

Ik zeg: Sesamstraat aflevering... Sa men wer ken.  :2funny:
*proest*

Ik had in de politiek moeten gaan, vind ik zelf ook. Alle partijen blij met zichzelf en met elkaar! ;D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2859550
spreeuwtje schreef: Ik zeg: Sesamstraat aflevering... Sa men wer ken.  :2funny:
Ooooow gaat die aflevering daaaaar over  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

*Meneer S kijkt gauw of de kindjes al echt slapen*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door