Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jasmijn
#2859139
Femke voeld zich op dit moment heel erg slecht, ze wil niet lopen of eten en voeld zich echt heel naar.
Ze heeft vrij duidelijk pijn in haar linker voorpoot maar ook in de rest van haar gewrichten doen pijn.

Nu wil ik haar een beetje verlichten alleen haar eigen pijnstillers liggen in Amsterdam en ik zit nu in den haag  ::)
Ik vraag me dus af of ik haar misschien een beetje van mijn eigen tramadol kan geven aan gezien ik daar over had gelezen hier.
Ik heb zelf bruis 50mg.
Hoeveel zou ik daar van kunnen geven aan een 15kg zwaar hondje?

Ik heb volgens mij ook nog pillen liggen van tramadol, is dat beter en hoeveel moet ik daar van geven?
Het is ook weer 50mg

Ik hoop dat jullie snel een antwoord hebben voor mij, ik kan het niet aan zien hoe Femke lijd!
#2859153
Ik wil ook geen helen 50mg bruis geven maar een stukje er af breken kan toch wel, en ik wil graag weten hoe groot dat stukje ongeveer moet zijn?

En naar de da gaan is op dit moment een beetje moeilijk, ik heb geen auto, fiets of honden mandje hier staan.

En de da met weekend dienst zitten echt een poken end weg  :-\
Dus ik hoop dat ik vandaag zelf wat kan verlichten, morgen ben ik weer in Amsterdam bij dus dan kan ik makkelijke naar de da  :)
Door Martine-Tom
#2859155
jasmijn schreef: Ik wil ook geen helen 50mg bruis geven maar een stukje er af breken kan toch wel, en ik wil graag weten hoe groot dat stukje ongeveer moet zijn?

En naar de da gaan is op dit moment een beetje moeilijk, ik heb geen auto, fiets of honden mandje hier staan.

En de da met weekend dienst zitten echt een poken end weg  :-\
Dus ik hoop dat ik vandaag zelf wat kan verlichten, morgen ben ik weer in Amsterdam bij dus dan kan ik makkelijke naar de da  :)
Ik zou er gewoon 1 bellen en het uitleggen, mss dat ze iets voor kunnen schrijven of een goed advies kunnen geven. Bruis....ik zou het niet naar binnen krijgen bij Tom...
#2859266
Zo we zijn weer terug van de da.

Ze heeft helen ergen buikpijn, dus dat is weer eens wat anders dan haar gewrichten  :-\
Ze heeft medicijnen tegen de misselijkheid en pijn gehad en ik heb er nog meer bij gekregen.

Ze moet nu meerderen keren per dag iets lichts verteerbaar eten, wat kan ik daar voor gebruiken?

Ik dacht zelf aan gehakt of kip, en dan even geen bot lijkt me.
Zal ik dan inplaats van bot eierschaal poeder geven?

Vandaag is het nog een beetje behelpen met wat ik hier bij mijn ouders heb, morgen ben ik weer thuis en heb ik genoeg spullen en gereedschap om te zorgen dat ik iets goeds kan klaar maken.
Ook heb ik daar mijn eierschaal poeder staan, is het erg als ik dat vandaag dan niet geef maar alleen spiervlees en dan morgen die poeder en misschien ook organen er bij?

Ze voelt zich trouwens nog steeds heel erg naar, maar gelukkig heeft ze wel al gepoept en geplast dus dat is wel fijn.
Ze vond het niet leuk van de da dat die aan raden om haar zelf te laten lopen  >:(
Elke 5 stappen stond ze te vragen of we haar wouden dragen  :-\
Arme meisje  :'( ik weet heel goed hoe het is om erge buikpijn te hebben, heb zo met haar te doen  :(
#2859326
Pijn in de buik in plaats van voorpoot wat je eerst dacht. Gelukkig heb je geen tramadol gegeven.
Zou zelf ook kip geven. Misschien lam, zonder vet. (toko)
Beterschaps kus voor je kleintje. Sterkte.
Door Lil
#2859409
Ach de arme. Hier had Boris ook zo'n extreme buikpijn. Hij krijgt nu 4 keer per dag gemalen vlees/bot/orgaan (alleen mager). Flink overgoten met kokend water (rauw wilt niet zo goed lukken op dit moment). Op dit moment voor het eerst twee dagen dat hij weer monter en vrolijk oogt (na zo'n 2 weken medicatie etc).

Beterschap!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door