Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2857141
Tom gaat weer barfen, even voor de zekerheid.
Hij weegt 7.7, moet afvallen naar ik denk 7 kilo.
Hij krijgt nu 100 gram kvv, op meer komt ie aan maar heeft echt rammelhonger nu...

Straks met barf gaat ie krijgen 105 gram barf en 10 gram groente.

Dagportie:
55 gr bot
15 gr orgaan
25 gr spier
10 gr groente

Bot heb ik besteld:
Eendenvleugels,
Konijnkarkas
Biologische kipvleugels

Spiervlees:
Kalkoen
Paard
Rund

Orgaan heb ik een mix van hart, lever, nier in gelijke delen (lag nog 2 kilo in de vriezer dus maak die eerst maar op.)

Groente:
Wortel, broccoli... (even geen inspratie  :-[)
Niet teveel, wil maar iets van 200/250 gr maken.

Vis krijg ik er bij hem niet in, enige uitzondering is een kalkoen/makreel mix, wil hem die wel blijven geven denk ik, 1 keer in de 2 weken?
En Pens krijgt hij 1 keer per week als dagportie.

Klopt het zo ongeveer?
Door Martine-Tom
#2857713
Geen op of aanmerkingen?

Dat is mooi, dan heb ik alles dus toch nog goed onthouden  :P
Door Lizzy
#2857749
[quote="Martine-Tom"]
Geen op of aanmerkingen?

Dat is mooi, dan heb ik alles dus toch nog goed onthouden  :P
[/quote]

Ik heb nog geen tijd gehad ;D
Door Lizzy
#2857760
[quote="Martine-Tom"]
Tom gaat weer barfen, even voor de zekerheid.
Hij weegt 7.7, moet afvallen naar ik denk 7 kilo.
Hij krijgt nu 100 gram kvv, op meer komt ie aan maar heeft echt rammelhonger nu...

Straks met barf gaat ie krijgen 105 gram barf en 10 gram groente.

Dagportie:
55 gr bot
15 gr orgaan
25 gr spier
10 gr groente

Bot heb ik besteld:
Eendenvleugels,
Konijnkarkas
Biologische kipvleugels

Spiervlees:
Kalkoen
Paard
Rund

Orgaan heb ik een mix van hart, lever, nier in gelijke delen (lag nog 2 kilo in de vriezer dus maak die eerst maar op.)

Groente:
Wortel, broccoli... (even geen inspratie  :-[)
Niet teveel, wil maar iets van 200/250 gr maken.

Vis krijg ik er bij hem niet in, enige uitzondering is een kalkoen/makreel mix, wil hem die wel blijven geven denk ik, 1 keer in de 2 weken?
En Pens krijgt hij 1 keer per week als dagportie.

Klopt het zo ongeveer?
[/quote]
Je voert genoeg diersoorten. Dus dat is prima. Voer je nu boven de 50% vleesbot?

Qua groenten, kook je die voor Tom? Je kunt ook goed courgette, andijvie, pompoen, sperzieboontjes, witlof, paksoi, waterkers, etc. geven.

Vind hij blikjes vis ook niet te pruimen? Dan zou je bijv. 1 keer per week een blikje sardientjes of makreel kunnen geven (niet op zonnebloem of soja olie).

Geef je nog iets van een rauw eitje?
Door Martine-Tom
#2857782
[quote="Lizzy"]
Ik heb nog geen tijd gehad ;D
[/quote]Ik zag iets op FB voorbijkomen, geloof dat ik snap dat je het druk had  :biggrin2:
De levering komt zaterdag dus moest even zeker weten dat mn bestelling klopte  ;D

[quote="Lizzy"]
Je voert genoeg diersoorten. Dus dat is prima. Voer je nu boven de 50% vleesbot?

Qua groenten, kook je die voor Tom? Je kunt ook goed courgette, andijvie, pompoen, sperzieboontjes, witlof, paksoi, waterkers, etc. geven.

Vind hij blikjes vis ook niet te pruimen? Dan zou je bijv. 1 keer per week een blikje sardientjes of makreel kunnen geven (niet op zonnebloem of soja olie).

Geef je nog iets van een rauw eitje?
[/quote]Ik denk dat ik de groente met de staafmixer ga mishandelen, geen idee of deze dat aankan maar dat heeft mijn voorkeur boven koken.
Hij krijgt nu ong 50% bot, minder gaat ie van aan de plakpoep, ik zie nu pas dat ik met bot boven de 50% uitkom, afrondingsverschilletje van de rekenhulp, denk dat ik ga pogen iets minder bot en iets meer spier te geven, 50% doet ie het goed op. Sperciebonen wel eerst koken he?

Ik heb ooit wel eens tonijn uit blik gegeven, dat lustte hij wel, zal eens testen of hij sardien of makreel ook lust, op water neem ik dan aan?  :)
Door Lizzy
#2857785
[quote="Martine-Tom"]
Ik zag iets op FB voorbijkomen, geloof dat ik snap dat je het druk had  :biggrin2:
De levering komt zaterdag dus moest even zeker weten dat mn bestelling klopte  ;D
Ik denk dat ik de groente met de staafmixer ga mishandelen, geen idee of deze dat aankan maar dat heeft mijn voorkeur boven koken.
Hij krijgt nu ong 50% bot, minder gaat ie van aan de plakpoep, ik zie nu pas dat ik met bot boven de 50% uitkom, afrondingsverschilletje van de rekenhulp, denk dat ik ga pogen iets minder bot en iets meer spier te geven, 50% doet ie het goed op. Sperciebonen wel eerst koken he?

Ik heb ooit wel eens tonijn uit blik gegeven, dat lustte hij wel, zal eens testen of hij sardien of makreel ook lust, op water neem ik dan aan?  :)
[/quote]

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Sperziebonen hoef je niet eerst te koken (ongekookt vinden mijn honden ze wel vies....). Vroeger zeiden ze dat je ze wel moest koken om een stofje te vernietigen volgens mij. Maar dat is achterhaald.

Elke week tonijn is geen goed plan. Tonijn bevat veel zware metalen (kwik). Je kunt makreel en sardien op water of olijfolie nemen. Of op tomatensaus, als ie goed met tomaat overweg kan. Serieus :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2857788
[quote="Lizzy"]
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Sperziebonen hoef je niet eerst te koken (ongekookt vinden mijn honden ze wel vies....). Vroeger zeiden ze dat je ze wel moest koken om een stofje te vernietigen volgens mij. Maar dat is achterhaald.

Elke week tonijn is geen goed plan. Tonijn bevat veel zware metalen (kwik). Je kunt makreel en sardien op water of olijfolie nemen. Of op tomatensaus, als ie goed met tomaat overweg kan. Serieus :biggrin2:
[/quote]Oh gelukkig, ben te lui om eerst te koken dus dan waren het geen bonen geworden  :biggrin2:

Hmm hij lust wel graag lasagne en pasta met rode saus dus mss kan ie vis in tomatensaus ook wel waarderen *rent naar winkel om te testen*  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2857834
Zo gezegd, zo gedaan.

Half uur en 2 blikjes sardine in tomatensaus later...4 volle dierenbuikjes  ;D
Buurman keek wel wat raar dat Bami een rode snoet had en naar tomaat rook ;D

Vanaf nu dan maar 1 keer per week vis in tomatensaus voor de fijnproevers!
Door Anne in Zweden
#2857886
[quote="Martine-Tom"]
Zo gezegd, zo gedaan.

Half uur en 2 blikjes sardine in tomatensaus later...4 volle dierenbuikjes  ;D
Buurman keek wel wat raar dat Bami een rode snoet had en naar tomaat rook ;D

Vanaf nu dan maar 1 keer per week vis in tomatensaus voor de fijnproevers!
[/quote]

Dat moet een beroerd merk geweest zijn, dat ie naar de tomatensaus rook en niet naar de sardine! :P ;D
Door Martine-Tom
#2857996
[quote="Anne in Duitsland"]
Dat moet een beroerd merk geweest zijn, dat ie naar de tomatensaus rook en niet naar de sardine! :P ;D
[/quote] :P

Dat ie naar eten stinkt is ie wel gewend maar een rode snoet die naar tomaat rook...dat was ff raar  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2859164
Als ik vis en pens nou als dagportie wil geven, kan ik dan de ene week een daq pens en de andere een dag vis (in tomatensaus  :biggrin2:) geven, kloppen de verhoudingen dan een beetje?
Door Lizzy
#2859169
[quote="Martine-Tom"]
Als ik vis en pens nou als dagportie wil geven, kan ik dan de ene week een daq pens en de andere een dag vis (in tomatensaus  :biggrin2:) geven, kloppen de verhoudingen dan een beetje?
[/quote]

Ja, ik heb niks met "pens = compleet" want pens is niet compleet. En vis uit blik is dat ook niet. Want je mist de organen en de kop. Dus ik denk dat je dat opnieuw even zou moeten berekenen....
Door Martine-Tom
#2859186
[quote="Lizzy"]
Ja, ik heb niks met "pens = compleet" want pens is niet compleet. En vis uit blik is dat ook niet. Want je mist de organen en de kop. Dus ik denk dat je dat opnieuw even zou moeten berekenen....
[/quote]Nee pens en vis zie ik ook niet als compleet, maar als ik dat dagelijks erbij moet geven worden het zulke frummels, en zeker met pens vind ik dat tandenpoetsen wel leuk (hier een brave knager die geen reiger speelt bij een lap pens) hij zo 7.5 gram pens per dag krijgen, per 14 dagen dus 105 gram (wow ik snap het wel geloof ik  :biggrin2:) dus dat zou kloppen.
Vis zou 5 gram per dag zijn ongeveer, dat is 70 gr per 14 dagen, denk dat ie niet omkapt als dat 100 gram is  :)
Door Martine-Tom
#2859368
Ohh wat is het toch leuk (en een gepiel met die kleine hoeveelheden  :P) maar we zijn weer klaar voor een maand, groente, orgaan, bot, spier en pens, alles in mooie bakjes in de vriezer.
Ik hou van volle vriezers  :smitten:

Rauw ei eet ie niet dus heb het maar door de groentemix gegooid, 5 stuks voor 5 weken, en ik wil hem af en toe yoghurt gaan geven.
Vandaag had ie een mazzeldag met alle kliekjes, eendspier, bot van van alles en nog wat, restje orgaan, heb hem gelukzalig horen kraken  :biggrin2:
Voelt zoveel fijner als kvv voeren!
Mss met Doki ook weer maar gaan barfen, Freud zal wel weer niet willen knagen  >:(
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door