Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door La Vie
#2859067
Al weer 1 jaar voer ik KVV aan mijn hond, enkelvoudig, natuurlijke calciumbron en geen toevoegingen.
Ik denk gevarieerd, Rund, Paard, Konijn, Lam, Geit, Zalm en Makreel.
Hert, Haas en Wild konijn is momenteel niet leverbaar.

In een mail naar de stand van zaken iz het Wild schrijft de leverancier het volgende;
"Verder moet ik je echt met klem aanraden om ook pens te geven, want dat heeft een hond echt nodig om vlees te verteren. Wanneer je dat geruime tijd achterwege laat, zul je behoorlijk geld kwijtraken aan de DA."
Is dat zo? Waarom heeft een hond Runderboekmaag / Runderpens / Schapenpens nodig?
Het is in gemalen vorm verkrijgbaar.

Mijn hond heeft een allergie voor gluten, kip en eend.
Ik dacht dat er in Pens granen (kunnen) zitten en geef het om die reden niet.
Door hannabelgje
#2859088
Pens is een leuke aanvulling op het menu, maar ik denk niet dat het persee nodig is. In pens zitten verteringsbacteriën, maar zonder kunnen ze ook best. Ik denk dat er ook best sporen van graan in kunnen zitten.
Door spikkel
#2859144
1 hondje krijgt al jaren geen pens(erg jammer hoor)ze lust het niet, ook geen Kvv met pens, alles al geprobeerd, en nog steeds probeer ik het.
Ze lust ook geen pensstaafjes van geit, rund en schaap, nada niets.
Ze mankeert niets hoor, ik zie het verschil niet met de andere hondjes die het wel krijgen.
Maar als ie het van jou wel lust, dan zou ik het wel geven, er zitten goede bacterieën in, en als groter stuk fungeert het als tandenborstel.
Door Lizzy
#2859212
[quote="La Vie"]
Al weer 1 jaar voer ik KVV aan mijn hond, enkelvoudig, natuurlijke calciumbron en geen toevoegingen.
Ik denk gevarieerd, Rund, Paard, Konijn, Lam, Geit, Zalm en Makreel.
Hert, Haas en Wild konijn is momenteel niet leverbaar.

In een mail naar de stand van zaken iz het Wild schrijft de leverancier het volgende;
"Verder moet ik je echt met klem aanraden om ook pens te geven, want dat heeft een hond echt nodig om vlees te verteren. Wanneer je dat geruime tijd achterwege laat, zul je behoorlijk geld kwijtraken aan de DA."
Is dat zo? Waarom heeft een hond Runderboekmaag / Runderpens / Schapenpens nodig?
Het is in gemalen vorm verkrijgbaar.

Mijn hond heeft een allergie voor gluten, kip en eend.
Ik dacht dat er in Pens granen (kunnen) zitten en geef het om die reden niet.
[/quote]

Dit is gewoon echt complete onzin. In Amerika was vuile pens tot redelijk voor kort hartstikke verboden. En geen hond die daar barfte en het loodje legde. Trouwens, in brokken zit ook geen pens (in ieder geval, als het er in zit zijn de bacterieen waar het om gaat hartstikke dood gekookt) en nou vind ik brok reuze ongezond maar ze vallen ook niet met bosjes dood neer natuurlijk.

Gunstige bacterieen zijn nuttig. Het is probiotica. Het helpt de darmflora op peil te houden, zeker in gevallen van stress en ziekte en antibioticagebruik. En dat los je dan op door een capsule probiotica door het eten te kiepen. Klaar = klara.
Door La Vie
#2859624
[quote="Lizzy"]
Dit is gewoon echt complete onzin.
Gunstige bacterieen zijn nuttig. Het is probiotica. Het helpt de darmflora op peil te houden, zeker in gevallen van stress en ziekte en antibioticagebruik. En dat los je dan op door een capsule probiotica door het eten te kiepen. Klaar = klara.
[/quote]

Duidelijke taal  :biggrin2:
Geen Pens voor ons, het risico op granen is mij dan te groot.
Dank ook Spikkel en Hannabelgie voor de reactie!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door