Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door arnold
#2859016
hallo

Ik heb een pup, bouvier, van 9 weken die ik meteen over heb gezet op vlees toen hij hier kwam.
Nu is dit een hele leuke levenslustige pup die weinig rust in zijn kont heeft en de hele dag achter me aanloopt, eigenlijk best een druk mannetje dus.
Nu is er ook contact met de eigenaren van de andere pups uit hetzelfde nest en dat zijn eigenlijk allemaal rustige pups.  Op eentje na en die krijgt ook vlees ( geen idee wat )
Komt dit door het vlees of is het gewoon toeval dat de twee vlees eters druk zijn.
De fokker zegt dat, in ieder geval, mijn pup niet de drukste was in het nest.
Toeval of klopt dit ?

Arnold
Door Lizzy
#2859091
Ach, het zou mij niet verbazen als het klopt.

Ik zou dus zeggen: die vers etende pups zijn normaal en die slome niet. In die zin, ik denk dat een hond is wat ie moet zijn als ie eet wat ie zou moeten eten. Ik ken ook honden die ADHD worden van brokken.

Maar goed, die brok voerende fokker ziet dat natuurlijk andersom.... :biggrin2:

Overigens is een pup ook dat wat ie thuis bij zijn nieuwe baas leert. En de hele dag achter je aanlopen : daar kun je niks mee doen, het toestaan, aanmoedigen of afleren. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen, volgens mij heb je ervaring genoeg met honden.
#2859131
Lizzy schreef: Ach, het zou mij niet verbazen als het klopt.

Ik zou dus zeggen: die vers etende pups zijn normaal en die slome niet. In die zin, ik denk dat een hond is wat ie moet zijn als ie eet wat ie zou moeten eten.

Ja, dat zegt alles natuurlijk!  Zover had ik nog niet na gedacht.
Het zou dus best kunnen kloppen dat de vlees hondjes meer bewegelijk zijn dan de brokken hondjes.
Wat eigenlijk ook Joyce haar ervaring is.
#2860246
Toen Jacy van de brok naar kvv ging, was hij iets drukker maar meer getemperd.
Wakker is wakker en slapen is slapen, ik vond het een enorme vooruitgang..
op brok was het meer, wakker, loom, hyper, lang slapen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door