Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hylos
#2857567
Xavi frummel heeft de hele nacht overgegeven. Eerst kwam al zijn eten er uit en daarna alleen schuim met gal. Eenmaal buiten bleek hij ook nog eens flinke diarree te hebben. Toen dat er eenmaal uit was werd hij gelukkig iets rustiger en kon slapen.

Maar wat kan ik hem nu het beste geven? Op internet lees je overal dat je het beste rijst kunt geven.. hoe denk men er hier over?
Ik heb geen medicatie of iets dergelijks. Wel geitenmelk wat ook goed blijkt te zijn. Zou dat helpen?
Het zou sneu zijn als hij nu straks weer over gaat geven omdat zijn maagje leeg is
#2857572
Er schijnt een naar virus te heersen in NL. Ik las het vanmorgen op facebook.
Ik geef geen rijst. Rijst verteerd onwijs slecht. Ik geef of niks (als mijn honden van nature willen vasten, laat ik ze vasten) of ik geef wat gemalen vlees met wat eierschaalpoeder. Ik geef geen bot. Ik zorg dat ze voldoende drinken. En verder geef ik probiotica en Okugest van VSM.
Door Lil
#2857573
Geen melk bij maag en darmklachten, dat werkt averrechts.

Verder geef ik een beetje gemalen spul eventueel overgoten met wat kokend water. Heb je geen gemalen spul dan wat spiervlees geven (geen bot). Willen ze niet eten, dan is dat prima! Nuchter kan namelijk heel goed zijn bij een virusje, maar of dat zo is weet je eigenlijk alleen door de reactie van je hond. Willen ze eten, biedt wat licht verteerbaars aan, willen ze niet eten, dan is dat voor nu heel even ok (moet niet te lang duren natuurlijk).
#2857577
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb wel wat rollen enkelvoudige kvv. Denk dat kwartel wel licht verteerbaar is?
Geef idee of hij wil eten, hij heeft nog geen water gedronken iig. Nu drinkt hij sowieso erg weinig dus wat lastig om dat te peilen. Gelukkig is vriendlief thuis, kan die hem mooi in de gaten houden.
Door sella
#2857586
Ik kluts meestal een eitje en doe er wat slippery elm door. Hier ook 2 kotsers op het moment. Eten willen ze wel, maar ik hou ze even op 2 keer daags geklutst ei met slippery elm. Voor morgen staat er kalkoen op het programma, geen bot. Dat komt wel weer in het weekend.
Het spugen is al over, maar zie nog wel signalen van wat misselijk zijn.
Ik geef er ook okugest bij.
#2857935
Hier ook al. Eerst Maci aan de dunne, gister Fozzy overgeven en is vandaag aan de dunne.
Ik doe er verder niks aan, ze ogen niet ziek en eten gewoon. Grote kans dat het overgeven vandaag wel weer voorbij zal zijn, we gaan het zien.
En meestal al ze in zo'n geval niet willen eten heb ik zoiets van dan niet, doen ze niet voor niks uit zichzelf, 1 a 2 dagen kan geen kwaad, mits ze geen lamlendig tekeken vertonen. En ik zorg voor wat makkelijker barf
Laatst gewijzigd door Kaio op do 23 jan 2014, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#2857984
Okugest, als ze blijven kotsen of niet willen eten wordt er gevast.
Als ze weer wat willen, begin ik met wat spiervlees, vaak gaat dat wel goed en zijn ze daarna weer lekker. Maar als het door een virus is, duurt het soms wat langer en moet je rustiger opbouwen.
sella schreef: Ik kluts meestal een eitje en doe er wat slippery elm door. Hier ook 2 kotsers op het moment. Eten willen ze wel, maar ik hou ze even op 2 keer daags geklutst ei met slippery elm. Voor morgen staat er kalkoen op het programma, geen bot. Dat komt wel weer in het weekend.
Het spugen is al over, maar zie nog wel signalen van wat misselijk zijn.
Ik geef er ook okugest bij.
Waar koop je de slippery elm?
#2858061
rauw Ei krijgt ie sowieso diarree van dus dat laat ik ff.
Hij heeft vanmiddag en vanavond een beetje gemalen kwartel gehad.. kwam er net allemaal weer uit.
Dus ik denk maar ff een dagje niks en als hij zich dan zaterdag wat beter voelt even een beetje (gekookte?) Kipfilet.

Gets, niks aan die zieke frummels.
Door sella
#2858072
Alba schreef: Okugest, als ze blijven kotsen of niet willen eten wordt er gevast.
Als ze weer wat willen, begin ik met wat spiervlees, vaak gaat dat wel goed en zijn ze daarna weer lekker. Maar als het door een virus is, duurt het soms wat langer en moet je rustiger opbouwen.

Waar koop je de slippery elm?
Ik heb het online besteld, maar bij de gezondheidswinkels ook wel volgens mij.
Door BusKay
#2858229
Wat geef je als barfer na veel overgeven....

Mis in het verhaal dit: Waarom braakt hij???
Als hij braakt heeft eten blijven geven geen zin en zou ik de dierenarts eens bellen of er iets in de omgeving heerst??
En na een paar dagen eens een bezoek met hem brengen aan de dierenarts. In overleg met hem of hier kan er dan ook betere info gegeven worden wat je kunt geven.

Gekookt vlees / kip / vis is veelal het beste maar eerst de oorzaak afwachten of oplossen.
#2858308
Busco en Kay schreef: Wat geef je als barfer na veel overgeven....

Mis in het verhaal dit: Waarom braakt hij???
Als hij braakt heeft eten blijven geven geen zin en zou ik de dierenarts eens bellen of er iets in de omgeving heerst??
En na een paar dagen eens een bezoek met hem brengen aan de dierenarts. In overleg met hem of hier kan er dan ook betere info gegeven worden wat je kunt geven.

Gekookt vlees / kip / vis is veelal het beste maar eerst de oorzaak afwachten of oplossen.
Er heerst sowieso iets want er zijn veel honden ziek, met dezelfde symptomen.
Als dat braken door was gezet was ik natuurlijk al lang naar de DA geweest, echter heeft hij gisteren maar 1 keer over gegeven. Gisteravond rond 12 uur was hij ineens helemaal blij en druk en rende van de etenstafel, naar zijn bak, naar het aanrecht. Die had honger dus. Weer kwartel gegeven en alles is er in gebleven.  :)
#2858733
Sorry voor alle vragen, maar waar je bestel je in Amerika? Ik heb hier een heel goed kruidenwinkeltje zitten die me er denk ik aan kunnen helpen maar adresjes zijn altijd handig, zeker als een ander er goed ervaring mee heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door